Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: Shizo Sobota, 13.05.2006, 09:36:53



Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 13.05.2006, 09:36:53
Mam Cordi SX 1.6AFT(100KM) z 96r. i olej shell mineralny.Musze wymienic olej.Zastanawiam sie czy moge wlać syntetyk albo półsyntetyk do 10letniego auta.Do tej pory wszystko było OK na mineralnym nic nie musiałem uzupełniać. Co tak naprawde daje półsyntetyk w stosunku do mineralnego i systetyczny do półsyntetycznego??? Czy w praktyce typ oleju ma naprawde jakieś znaczenie czy tylko jego STAN? acha no i jakie oznaczenie 5W 10W 15W?


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: woj Sobota, 13.05.2006, 10:02:08
W żadnym wypadku nie wlewaj syntetyka po mineralnym oleju. Jeśli to zrobisz to będziesz miał problemy z silnikiem bo mineralny tworzy nagar, a syntetyk go rozpuści i może dojść do uszkodzenia panewek, pierścieni itp... Dlaczego jest mineralny olej w silniku? Moja cordoba ma prawie 200000 przeganiane i tylko na pełnym syntetyku i od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli. Na gęstrze oleje przechodzi się jak już zaczyna brać olej. Radzę Ci jeździj dalej na mineralnym ja już jest taki zalany i wymiana co max 10000 km.


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 13.05.2006, 10:09:20
Potwierdzam.
Też o tym słyszałem że syntetyk wypłucze nagar.
Trza już lać mineralny


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: abdul Sobota, 13.05.2006, 20:48:47
No nie przesadzajmy. Jak auto bierzesz z komisu to bez nagaru więc potrzebny to ona tam nie jest. Jak nic nie bierze mineralnego i nie wycieka to można spróbowac na półsyntetyk.

U mnie stary właściciel też zalał Shelem (najprawdopodobniej mineralem) a ja przeszedłem na Mobila W10/40 i autko łądnie śmiga i nic dalej oleju nie bierze. A auto identyczne jak kolegi :)


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: woj Sobota, 13.05.2006, 22:12:46
Cytat: "Abdul"
No nie przesadzajmy. Jak auto bierzesz z komisu to bez nagaru więc potrzebny to ona tam nie jest. Jak nic nie bierze mineralnego i nie wycieka to można spróbowac na półsyntetyk.

U mnie stary właściciel też zalał Shelem (najprawdopodobniej mineralem) a ja przeszedłem na Mobila W10/40 i autko łądnie śmiga i nic dalej oleju nie bierze. A auto identyczne jak kolegi

Twoje auto mogło bardzo krótko jeździć na tym oleju dla tego nic mu się nie stało, ale znam dwa przypadki, że gostki szukają nowego matora do auta przez zalanie syntetyka

Ja bym nie zalał syntetyka po mineralnym.      pozdrawiam....


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 13.05.2006, 22:20:21
Dokladnie, zalezy jak dlugo auto jezdzi na mineralnym. Jezeli zalany byl np. 1 raz to smialo mozna zmienic na polsyntetyk. Ale jezeli jezdzisz spokojnie i nie palujesz auta to nic lepszego jak mineralny nie jest ci potrzebne.


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 14.05.2006, 09:50:07
Cytat: "spons"
Dokladnie, zalezy jak dlugo auto jezdzi na mineralnym. Jezeli zalany byl np. 1 raz to smialo mozna zmienic na polsyntetyk. Ale jezeli jezdzisz spokojnie i nie palujesz auta to nic lepszego jak mineralny nie jest ci potrzebne.


SX z założenia jest autkiem "usportowionym" więc raczej bedzie go pałował  :mrgreen:  no chyba że do lansu go zanabył ;)

A wracając do oleju to myśle, że może zalać półsyntetyk i obserwować miarke. Jak zacznie mu brać (a w tym motorze po 15kkm nie zauważyłem żadnego ubytku) to wróci szybko na minerala.


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 14.05.2006, 19:11:29
mineralny był przez ok.10 m-cy nie wiem co było wcześniej bo tyle nim jeżdżę, ale co właściwie daje olej syntetyczny czy półsyntetyczny W PRAKTYCE ??? ps.nie oszczędzam silnika


Tytuł: Różnice między olejami?
Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 14.05.2006, 22:24:53
Cytat: "Shizo"
mineralny był przez ok.10 m-cy nie wiem co było wcześniej bo tyle nim jeżdżę, ale co właściwie daje olej syntetyczny czy półsyntetyczny W PRAKTYCE ??? ps.nie oszczędzam silnika


Zachowuje większą płynność przez co stawia mniejszy opór :)