Internetowy Klub Seata

Techniczne => Przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Pokemon15 Wtorek, 08.04.2014, 08:37:44



Tytuł: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: Pokemon15 Wtorek, 08.04.2014, 08:37:44
Witam wszystkich...
Niedawno kupiłem AlteęXL 1.8tsi z 2009r w automacie. Cieszyłem jak dziecko... ale nie długo...

Zdążyłem przyjechać do domu (ok 300km), na drugi dzień jeszcze pojechałem na zakupy i dumny wstawiłem seacika do garażu. Zabrałem się za papiery w celu przerejestrowania autka...

Wszystko było ok, skrzynia pracowała idealnie.

Niestety po czterech dniach osłupiałem... bo już z garażu nie wyjechałem... SZOK...

Po uruchomieniu silnika, skrzynia nie wybiera biegów, silnik pracuje normalnie ale jak by komputer nie widział skrzyni biegów, można przełączać w każdą pozycję D,R,S i nic się nie dzieje...
Na tablicy rozdzielczej nie pojawiają się wybrane biegi i świeci kontrolka pomarańczowa silnika...

Zaciągnąłem autko do znajomego mechanika, na dzień dobry powiedział, że może to padła mechatronika skrzyni...

Po podpięciu się komputerem wyskoczyły dwa błędy...

P189c (ten się kasuje ale po ponownym uruchomieniu silnika wraca)
oraz
P0562 - nieprawidłowe napięcie w instalacji, za niskie (nie można skasować)

I teraz zagwozdka... bo żadnych błędów ze skrzyni biegów nie ma... tylko te dwa...

Czy możliwe jest, że moduł mechatroniczny jest nie zasilany i stąd brak komunikacji? Na początek sprawdzimy elektrykę czyli wiązki, wtyczki, napięcia...

Nie wiem, czy zdejmować ten moduł mechatroniczny, słyszałem, że potrafi się tam coś przepalać...

Może spotkali się Państwo z takim lub podobnym problemem ?

Pozdrawiam (nie)szczęśliwy posiadacz Altei ...


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 08.04.2014, 09:41:56
Pierwsza awaria dsg na tym forum, niestety szybciej coś znajdIesz na innych...
Nie masz gryzoni w garażu ?


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: Pokemon15 Piątek, 11.04.2014, 17:35:14
Cytuj
Nie masz gryzoni w garażu ?
No garaż trochę wiekowy... myszy w zimie grasowały... ale ponoć do instalacji to raczej kuny się dobierają...
Jak by coś było poprzegryzane... :o  to by dopiero były jaja... dzisiaj jadę do mechanika, miał sprawdzić instalację...

Napisano: Wtorek, 08.04.2014, 13:44:18


Niestety sprawdził się najczarniejszy scenariusz...
Spalił się sterownik mechatroniczny... Powodem były zatarte łożyska silniczka napędzającego pompkę olejową... Na tłoczkach też już były widoczne rysy...
W sumie sterownik nie do naprawy...
Co ciekawe, wykonałem chyba z 15 telefonów po warsztatach w całej Polsce, które naprawiają automatyczne skrzynie w tym DSG i sterowniki do nich, jak tylko padało hasło SEAT to od razu, kończyła się rozmowa...

Sterownik mechatroniczny do 7 biegowej dwusprzęgłowej suchej skrzyni biegów w SEACIE jest praktycznie jednorazowy...  nie do naprawienia.

W serwisie we Wrocławiu dowiadywałem się czy moja altea jest objęta akcją serwisową, którą VW prowadził właśnie ze względu na częste usterki tych sterowników. No i owszem taka akcja była... ale Seat jej nie przeprowadzał... ha ha...
Powiedzieli mi, ze mogą naprawić (patrz  - wstawić nowy sterownik) skrzynię ale koszt to 7 tysięcy...

Koniec końców cudem znalazłem warsztat-zakład w Długołęce gdzie mają części do takich skrzyń i je naprawiają...

Kupiłem u nich nowy kompletny sterownik z mechatroniką za... niestety... 4,5 tyś... Z gwarancja i już zaprogramowany, po zamontowaniu adaptacje trzeba tylko wykonać i powinien działać...

W poniedziałek powinien kurierem dojść, zobaczymy...

To na razie tyle...


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 11.04.2014, 17:40:22
masakra jakas :o


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: irocket Piątek, 11.04.2014, 18:08:57
Niestety tak jest, im więcej elektroniki, tym więcej trzeba płacić w wypadku awarii. Jak w maluchu spali się żarówka to można ją wymienić w moment. W niektórych samochodach trzeba rozbierać pół przodu, aby się dostać. A często trzeba jeszcze usunąć błąd w komputerze, bo pomimo wymiany, ona dalej nie świeci.


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 12.04.2014, 17:37:18
Na allegro naprawiają te sterowniki koszt od 400 do 1200zł....  :-X i dają 12m-cy gwarancji
W życiu nie dałbym 4tys


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: emtezet Wtorek, 15.04.2014, 06:31:24
Shizo, co innego uszkodzenie typowe sterownika skrzyń np multitronic o którym piszesz (pourywane druciki w sterowniku), za które faktycznie magicy biorą po 400 i pare więcej zł. Nie wiem jak to wygląda w DSG ale jeżeli faktycznie coś tam się zatarło to zakładam że znalezienie odpowiednio pasującego silniczka graniczy z cudem.


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: Pokemon15 Czwartek, 24.04.2014, 15:23:02
Cytat: Shizo
Na allegro naprawiają te sterowniki koszt od 400 do 1200zł....  
Cytat: emtezet
Shizo, co innego uszkodzenie typowe sterownika skrzyń np multitronic o którym piszesz

Dokładnie, ten sterownik w 7stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni składa się i z elektroniki i części mechanicznych i naprawdę jest nie do naprawienia. Po prostu przez zwarcie na zasilaniu silniczka wytopiło całą elektronikę łącznie z obudową...

No ale w końcu mam wymieniony cały sterownik , udało się zrobić adaptację sprzęgła i skrzyni biegów i dzisiaj już przyjechałem do domu... trochę mnie to kosztowało... ale cóż, miałem pecha...
Skrzynia chodzi płynnie bez żadnych stuków, szarpnięć...

Po 3 tygodniach nerwów i wydatku prawie 5 tys... ( olej 210zł, robocizna 250zł) mogę w końcu cieszyć się moją "nową" Alteą...

PS "Mój" mechanik twierdzi, że sama skrzynia biegów dwusprzęgłowa sucha jest rewelacyjna i praktycznie nie ma się co w niej zepsuć. Co innego sterownik. Po prostu przy zakupie samochodu z tą skrzynią trzeba być uczulonym i wiedzieć, że takie usterki się zdarzają przy ok 150tys km. Warto zatem poznać w miarę możliwości historię serwisowania i wziąć poprawkę na ten rodzaj awarii.

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: Jurek Poniedziałek, 06.11.2023, 11:26:21
Witam serdecznie w moim Seacie Leon 2015r !,8 FR przebieg 150tys zapalila sie kontrolka Usterka ;skrzynia biegow i koszt calej naprawy to 7800zl. ( warsztat Katowice Myslowice) ale w jednym z warsztatow w Bytomiu Dabrowa Miejska byla propozycja naprawy za 15tys zl tam tez zaplacilem tylko za podpiecie pod komputer 350zlotych.  Wyszly takie kody bledu PO84100-P189C00-P17BF00 Dzisiaj otrzymalem tel o tym iz cala naprawa wymiana mechatroniki +robocizna to koszt 7800zl. Czlowieku Płać i płacz .Pozdrawiam .

Napisano: Poniedziałek, 06.11.2023, 11:22:38


Zapomnialem dopisac samochod uzytkuje od 5 lat bez zadnych usterek napraw mega zadowolony a tu bach jedna Usterka skrzynia biegow i 7800zl .Pozdrawiam. :pub:


Tytuł: Odp: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Wiadomość wysłana przez: stefanm37 Środa, 03.01.2024, 12:25:59
Bardzo dużo cię to wyniosło, nie wiem, czy nie lepiej byłoby już za te pieniądze kupić nowy samochód... daj znać, czy zdecydowałeś się go dalej naprawiać i czy nie wyskoczyło coś więcej