Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: Kobi07 Wtorek, 09.05.2006, 08:34:20 Witam
Ibiza 2000r. TDi 110 ASV Swego czasu bylem na czyszczeniu turbiny itp (zdychal po 3000 obrotow) zreszta nie wazne co i jak, ale mechaniory odkryli ze mam dziure w przeplywce. Oni ani nikt kogo pytalem nie wiedzieli po co to ktos zrobil, moze ja chcial ratowac czy jak nie wiem... Nic z tym nie robilem bo samochod chodzi super, kopa ma niezlego i wogole nic wiecej mi do szczescia nie potrzeba. Mechaniory podlaczyli do Vaga i pokazywalo u nich na mojej dziurawej przeplywce 900 (sory nie wiem jakie to sa jednostki bo ja nigdy Vaga na oczy nie widzialem a samochod im zostawilem) a jak wlozyli sparwna to bylo 1200. Mowili tez ze samochod na tej nowej sparwnej od nich zapyla jeszcze lepiej i wogole ogien. No ale jak wspomnialem mnie tam wystarcza tak jak jest albo nie mam kasy same wesela i komunie :ok: wiec tak jezdze. Jednak w perspektywie teraz mam wyjazd do Krakowa na hamownie i tak sobie mysle ze moze jednak warto by bylo sie zrujnowac i kupic nowa przeplywke. Wiec pytanie moze Wy wiecie po co ktos robil te dziurke, oraz przy zakupie przeplywki trzeba zwracac uwage na firme itp. Mechaniory chca 300 a na allegro widzialem po 180 wiec sam nie wiem czym one sie moga roznic... A moze to olac i zostawic poki co jak jest?? Tylko czy nie szkodzi taka jadza z diura w przeplywce ?? :mrgreen: (http://piotr-kobiela.w.interia.pl/Pic/DSC01465.JPG) (http://piotr-kobiela.w.interia.pl/Pic/DSC01467.JPG) (http://piotr-kobiela.w.interia.pl/Pic/DSC01468a.JPG) (http://piotr-kobiela.w.interia.pl/Pic/DSC01470.JPG) (http://piotr-kobiela.w.interia.pl/Pic/DSC01471.JPG) (http://piotr-kobiela.w.interia.pl/Pic/DSC01472.JPG) Pozdrowionka i do zobaczenia w sobote :pub: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DeDeK Wtorek, 09.05.2006, 08:59:09 ja pierdziele nie moge :satan:
dobrze ze wstawiles te zdjecia ty nie masz przeprlywki tylko jakas jej imitacje brakuje rezystorow itd itp pradopodobnie zamiast wnetrza jest jakis rezystor wstawiony ktory oszukuje kompa zeby nie pokazal 500mg/suw a jak Ci mierzyli ta przeplywke ?? bo to mozna mierzyc tylko podczas jazdy w scisle okreslonych warunkach ( przepustnica otwarta na max obroty 3000 temp silnika min 80st bieg 3 ) i wtedy powinienes miec poziom 850-1100 mg/suw na kanale 10 i cisnienie turbiny 1850-2200 mbar jesli powietrze masz ponizej 800 padnieta przeplywka ale ta Twoja to tak jak powiedzialem imitacja :D aaa jak bediesz kupowal kiedys mozesz wsadzic od 130 konnego modelu doda CI troszke mocy :D Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: Kobi07 Wtorek, 09.05.2006, 09:34:29 Czesc
Tos mnie pocieszyl :mrgreen: Mowili ze jezdzili tym samochodem wiec pewnie miezyli tak jak piszesz. No ale pewnosci nie mam bo im zostawilem samochod... Czyli co proponujesz. Wymieniac ja jak najszybciej? Jaka przeplywke proponujesz do mnie? Szukac wg numeru VAG i taka sama? Czy jak piszesz od 130 konnego to co doradzasz, co bedzie pasowac (jak bys mogl to jakis nr. VAG). Miro mi pisal ze lepiej wsadzic firmy Pierburg bo ponoc nie do zdarcia... a Bosha czesciej padaja.... Zgluplem HELP :niewiem: :zakrecony: [ Dodano: 2006-05-10, 08:03 ] Juz wiem ze mam niezlego liptona a nie przeplywke hehhe ale wiecie jakby ten tfu tfu tfu samochod wogole nie jezdzil czy cos to bym kombinowal a on naprawde popyla. Znajomy ma Lagune 120km i robie go jak chce, no wiadomo duzo wiekszy samochod inne przelozenia, dlatego sobie nic z tego nie robilem, bo naprawde nic wiecej do szczescia mi nie jest potrzebne. Wczoraj z ciekawosci wziolem kumpla i stoper i zmierzylem do 100. Wiadomo ze tego tak sie nie robi, ze blad moze byc duzy ale zrobilem to ot tak i wyszlo mi mniej wiecej 9 sekund wiec chyba niezle. Czyli faktycznie moze byc kolo 10 :ok: W kazdym razie po przeczytaniu postow na diagtroniku coraz bardziej sklaniam sie do zakupu Bosha. Dodam jeszcze ze normalnie na 4 biegu czuc ciag do 180 spokojnie jade na trasie 205 (wiecej sie nie udalo) a spalanie mam na poziomie 5,6 litra (liczone nie z kompa ktory zreszta pokazuje tak samo) w cyklu miesznaym gdzie przewage nieznaczna ma droga miedzy wojewodzka. I badz tu Panie madry co robic... :zakrecony: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DeDeK Środa, 10.05.2006, 10:41:25 ta przeplywka ktora mozesz zamontowac to tylko bosh pierburgi byly w tdi 90 konnych przed 2000r i nie podpasujesz jej do ASV
oryginalna od asv to szukaj takiej 06A 906 461 F00C 2G2 056 A 611 094 00 48 np http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102851046 a ta jest mocniejsza od silnika avf F00C 2G2 055 A 611 094 00 48 np http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102173198 co do twoich parametrow to sa jak najbardziej prawidlowe 900mg tez osobiscie mozesz tak jezdzic dalej na tym wynalazku (chetnie dowiedzialbym sie jaki to rezystor tam siedzi ) :satan: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: Kobi07 Środa, 10.05.2006, 12:30:21 Spoko jak tylko kupie nowy to ten stray rozkrece, porobie fotki i zapodam na forum co to za ustrojstwo. Tylko co bedzie jak na nowym bedzie gorzej :pala:
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 10.05.2006, 23:41:26 Po co go niszczyc? Moze ci sie przydac na podmiane jak znow bedzie brakowac mocy...
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: Kobi07 Czwartek, 11.05.2006, 06:48:59 Pozatym w ASO chca prawei 500 za nowa pod warunkiem jak im stara oddasz. A jak im nie oddasz to chca 1000 czy nawet 1200 :satan:
Z drugiej strony obawiam sie ze jak kupie nowa to roznica bedzie nie wielka wiec po co przeplacac jezeli nie widac roznicy :mrgreen: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DeDeK Piątek, 12.05.2006, 10:02:43 Cytat: "Kobi07" Pozatym w ASO chca prawei 500 za nowa pod warunkiem jak im stara oddasz. A jak im nie oddasz to chca 1000 czy nawet 1200 :satan: bez jajec dzwonilem kiedys do vw mieli taniej niz seat i chcieli 450 bez zwrotu starej sprobuj zadzwonicdo skody oni maja zawsze najtaniej :D Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: tobi Sobota, 20.05.2006, 11:16:09 nie chce sie wtrocac ale mialem tez promlem z ta przplywka ciagnal mi do 140 kmh i dalej nic zonk wiec wymienilem na nowa po znajomosci kupilem taka za 200zl powiedz mi jak to mozliwe se twoja ibiza jedzie 200kmh????????????????????????/
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 20.05.2006, 15:09:49 Heh, normalnie, wciskasz gaz i po jakims czasie jest 200, co w tym dziwnego?
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: tobi Sobota, 20.05.2006, 17:08:55 no ja wciskam gaz na max i jest tylko 185 i nic wiecej a jaki ty masz przy nim motor bo ja mam 1.9 tdi tem 90 konny moze ty masz ten 130 koni a moze to przez twoja dziure tak sadzi!!!
[ Dodano: 2006-05-20, 18:13 ] no ja wciskam gaz na max i jest tylko 185 i nic wiecej a jaki ty masz przy nim motor bo ja mam 1.9 tdi tem 90 konny moze ty masz ten 130 koni a moze to przez twoja dziure tak sadzi!!!kk [ Dodano: 2006-05-20, 18:13 ] no ja wciskam gaz na max i jest tylko 185 i nic wiecej a jaki ty masz przy nim motor bo ja mam 1.9 tdi tem 90 konny moze ty masz ten 130 koni a moze to przez twoja dziure tak sadzi!!!kk [ Dodano: 2006-05-20, 18:13 ] no ja wciskam gaz na max i jest tylko 185 i nic wiecej a jaki ty masz przy nim motor bo ja mam 1.9 tdi tem 90 konny moze ty masz ten 130 koni a moze to przez twoja dziure tak sadzi!!!kk Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 20.05.2006, 23:33:06 Ja mam 110, oponki 205/45/16 i nie mam problemu smigac 200, na serii tez bez problemu ta predkosc osiagalem. Spradz zaworek N75 + jego przewody i szczelosc dolotu, moze tam cos jest nie tak. Kumpel ma 90ke i tez 200 mu zbytniego problemu nie sprawia.
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: Kobi07 Niedziela, 21.05.2006, 12:22:18 Cytat: "tobi" no ja wciskam gaz na max i jest tylko 185 i nic wiecej a jaki ty masz przy nim motor bo ja mam 1.9 tdi tem 90 konny moze ty masz ten 130 koni a moze to przez twoja dziure tak sadzi!!! Ja mam 110, jak jechalem 206 max, wczesniej (przed czyszczeniem turbiny patrz inny watek) na 205 i tez byl gites ale pozniej (w czasie :mrgreen: ) zdechlo po 3000 obrotow i max to moze byl ze 130. Z hamowni wyszlo ze mam 121 koni a chlopaki z TTC mowili ze to seria i dostalem gartisy od fabryki. Po rozmowie z nimi wychodzi ze fakt ta przeplywka jest jakas dziwna ale jak jezdzi i ze mi to wystarcza to zeby jej nie zmieniac narazie zwlaszcza teraz bo nie mam kasy na nowa...(wesela itd.) U mnie zapewnie jest jak u innych czyli w miare szybko mam 180 pozniej troche predkosc przyspieszania spada ale 200 dochodzi bez jakiegos wiekszego problemu... Opony to 195/50/15 na innych rozmiarach nie jezdzilem bo z takimi ja kupilem i chyba nie bede zmienial (rozmiaru)... Posprawdzaj sobie to o czym napisal Spons + podepnij pod VAGa moze cos pokaze (Jobski wykryl u mnie ze cos tam z N75 tez u mnie nie jest w porzadku no ale nie wiem co jak mi przysle :mrgreen: te info to wystawie na forum i spece bedziecie myslec :mrgreen: ) Moze ta wajha od EGR (sorki jak pomylilem) kiedys gdziesz czytalem ze komus cos sie z tym dzialo i zamknol albo otworzyl i tak zostawil na stale (odpliol te wajhe poprostu) i furacz tez lepiej popylal... Takze mozliwosci jest wiele, przeplywke zmieniles teraz sparwdz reszte. Zacznij od szczelnosci dolotu wg sponsa pozniej N75 itd az bedziesz mial 200 oczywiscie tak jak ja na zamknietej drodze :mrgreen: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 21.05.2006, 12:57:07 A co to jest to N75?? Benzynki to też dotyczy??
Mi na hamowni wyszło 104 KM ale szczerze mówiąc z maxem to chyba lipa jest. Jak sprawdzałem to do 180 poszedł całkiem sprawnie a do 185 chyba juz z 20 sekund czekałem a potem to już musiałem zjechać z autostrady (obwodnicy) i nie bardzo miałem gdzie go już rozpędzić. A oponki mam teraz 195/50/15 No chyba, że nie mam co liczyć na więcej to ok :) Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Niedziela, 21.05.2006, 20:08:20 N75 to zawor ktory steruje cisnieniem turbiny.
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 21.05.2006, 20:27:10 Cytat: "Abdul" No chyba, że nie mam co liczyć na więcej to ok :) Koledzy z TDI pewnie więcej Nm mają :mrgreen: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Niedziela, 21.05.2006, 21:42:24 IMO do 200 powinno dojsc, moze swiece lub kable juz nie wyrabiaja, albo masz LPG :mrgreen:
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 21.05.2006, 22:00:45 Świece noowki ale kable bardzo prawdopodobne ze są jeszcze ori :mrgreen: chociaż póki iskra spod maski nie idzie ani mi nic nie szarpie to nie wiem czy jest sens wymieniać :chytry:
No ale jak pisałem nie za bardzo miałem gdzie go dalej rozpędzać. Będzie okazja to przetestuje :) Może doturla się do tych 190 A tak serio to dla samej magii liczby 200 chciałbym ją stuknąć bo tak poza tym V max mi się nie przydaje Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Niedziela, 21.05.2006, 23:21:11 W kable warto zainwestowac, mimo ze nie kopia itp. Jak juz zmieniac to najlepiej kupic sportowe, sa drogie ale warto. Kumpel zmienial w cuprze 2,0 150, roznica byla piorunujaca i bardzo odczuwalna, auto z miejsca dostawalo kopa i ciaglo ze az milo (bez skojarzej ;-) ) innymi slowy reakcja na gaz ulegla znaczacej poprawie. Jedyny minus to cena kabli, jak dobrze pamietam to cos kolo 500pln, ale mysle ze nowe ori takze poprawia sytuacje.
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DeDeK Poniedziałek, 22.05.2006, 07:38:48 110 z przeplywka od 130 smiga mi max do 210 na 195/50/15 i nie ma z tym wielkiego problemu do jakichs 190-195 idzie dynamicznie potem juz wolniej chyba czasjakiegos chipsa zapodac coby szafe zamknac :satan:
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: tobi Poniedziałek, 22.05.2006, 10:04:36 a czy moglibyscie mi powiedzec gdzie ten zaworek sie znajduje i co moge zrobic na wlasna reke zeby mialo to lepsze przyspieszenie poniewarz jestem w angli i nie mam tu zadnego mechaniora a poza tym sa za drodzy na moja kieszen, jechale taka sama ibiza kumpla i rzeczywiscie jest zrywniejsza od mojej wiec co ja moge na to poradzic bez mechanika??????
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Poniedziałek, 22.05.2006, 17:43:24 DEDEK, 210 to koniec skrzyni, zaden chip nie pomoze.
N75 znajduje sie na sciance grodziowej, patrzac na wprost za filtrem powietrza. A wyglada tak: http://www.allegro.pl/item105690472_zawor_czujnik_turbiny_audi_skoda_seat_vw_tdi.html tylko ma bialy leb. Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DeDeK Wtorek, 23.05.2006, 07:20:00 Cytat: "spons" DEDEK, 210 to koniec skrzyni, zaden chip nie pomoze. N75 znajduje sie na sciance grodziowej, patrzac na wprost za filtrem powietrza tylko ma bialy leb. i koncowke numeru 27 H z tego co pamietam a co do skrzyni to mysle ze spokojnie pokreci sie do 220 obroty silnika moglyby jeszcze sie zwiekszyc jest zapas Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 23.05.2006, 08:33:39 Cytat: "spons" N75 znajduje sie na sciance grodziowej, patrzac na wprost za filtrem powietrza A ten zaworek pełni funkcję zaworu upustowego (BOV) :?: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Wtorek, 23.05.2006, 10:48:39 BOV upuszcza powietrze, a N75 zapobiega przeladowaniu, 2 rozne rzeczy.
Co do skrzyni, przy 210 konczy sie przelozenie V biegu, chocbys mial 500km to i tak szybciej nie pojedzie. Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DeDeK Wtorek, 23.05.2006, 11:36:57 sorki ale cos CI sie pomylilo tzn wg Ciebie skrzynia nie bedzie sie krecic szybciej ? jesli jest jeszcze zapas obrotow na silniku ? tylko nie ma mocy zeby go rozkrecic ?
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 23.05.2006, 12:10:09 Cytat: "spons" BOV upuszcza powietrze, a N75 zapobiega przeladowaniu, 2 rozne rzeczy. O.K. jasne... :ok: Czyli bleed valve... dzięki za wyjaśnienie :papa: Hmm to w takim zaworku drzemie duży potencjał na zwiększanie stadka koników pod maską :satan: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Wtorek, 23.05.2006, 20:53:05 W zaworku nie ma zadnego potencjalu :mrgreen: On ma tylko zapobiegac temu zeby turbina nie ladowala non stop na max.
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 24.05.2006, 09:05:10 Cytat: "spons" W zaworku nie ma zadnego potencjalu :mrgreen: A jeżeli delikatnie przerobić zaworek, żeby upuszczał przy wyższym ciśnieniu :?: ;-) Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 24.05.2006, 09:22:12 Cytat: "KYS" Cytat: "spons" W zaworku nie ma zadnego potencjalu :mrgreen: A jeżeli delikatnie przerobić zaworek, żeby upuszczał przy wyższym ciśnieniu :?: ;-) A jak myslisz co sie robi w chiptuningu :satan: zaworek jest wpelni sterowany z map :chytry: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 24.05.2006, 09:50:33 Cytat: "rob555" A jak myslisz co sie robi w chiptuningu :satan: zaworek jest wpelni sterowany z map :chytry: No właśnie widzę tu potencjał :mrgreen: A czy w TDI stosowane są 'regulatorki' MBC :?: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 24.05.2006, 23:10:55 Ja w nim potencjalu nie widze, to turbo odwala brudna robote, a zaworek poprostu mniej sie czepia :satan:
Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 25.05.2006, 08:35:23 Cytat: "spons" Ja w nim potencjalu nie widze, to turbo odwala brudna robote, a zaworek poprostu mniej sie czepia :satan: Ale jak N75 nie pozwoli to i turbina nie za wiele zdziała :P :smile: Tytuł: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: spons Czwartek, 25.05.2006, 11:20:32 No i dlatego twierdze ze to turbina ma potencjal, a nie ogranicznik potencjalu. Ale dosc polemizowania, ja tam expertem nie jestem, wiec klocil sie nie bede. To tylko moje skromne zdanie :mrgreen: ;-)
Tytuł: Odp: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: sardoso Niedziela, 06.04.2008, 18:27:31 Witam
U siebie także znalazłem taką lipną przepływkę jak ta na zdjęciu. Auto niedawno kupione i faktycznie, jest trochę mulaste. Jedzie max 140 km/h. Mechanik mi powiedział że przepływka nie załącza turbiny ale on się na tym nie zna i mam sobie poszukać innego. No i szukam. A tak swoją drogą to co to część i w jakim celu była wstawiana? Po śrubach poznałem że nie była ona odkręcana od kilku lat, więc handlarze jej tam nie wsadzili. Auto z Włoch, właścicielem była kobieta, może zatem ktoś celowo spowodował aby turbina nie chodziła? Tytuł: Odp: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: DzieX Niedziela, 06.04.2008, 18:31:43 Taa, właścicielem jest zawsze niepaląca kobieta... Co druga aukcja na Allegro tak wygląda. Jak to było naprawdę to ciężko dojść, jeśli nie kupuje się bezpośrednio od właściciela.
Tytuł: Odp: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: zenek 73 Niedziela, 06.04.2008, 18:42:57 ja też mam auto z włoch.też max 140km/h.kupiłem na allegro przepływkę bosch za 250zł i auto odżyło
Tytuł: Odp: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: sardoso Niedziela, 06.04.2008, 21:30:30 Właścicielem faktycznie była kobieta. Znam włoski i czytałem oryginalne dokumenty samochodu. Był tam nawet jej adres i data urodzenia. Fotki niestety nie było ;).
Też się rozglądam za przepływką i chyba sprawie sobie tą Pirburga czy jakoś tak. Na forum VW piszą że jest lepsza. Mam nadzieję że i mi to pomoże. To mój pierwszy diesel i nie bardzo się na nim znam, szczególnie na turbo. Dzięki jednak temu forum cokolwiek mi się przeciera. W mojej Corbie nie słychać od zakupu tego gwizdu turbo, o którym tutaj się pisze, nie słychać także dźwięków z zaworu N75 (na forum piszą że powinny być). Po odpięciu kabla od przepływki nic się nie dzieje - jedzie identycznie jak przy wpiętym kablu. No i nawiasem mówiąc rano pali za pierwszym dotknięciem (stoi pod blokiem), trzyma obroty i w jeździe mieszanej pali 5l/100 km. Czy tak na pierwszy rzut oka grozi mi wymiana turbiny? Auto ma przejechane 110 tys - powiedzieli mi to w ASO oglądając fabryczne elementy zawieszenia i wydech. Tytuł: Odp: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: mirass Poniedziałek, 07.04.2008, 09:14:12 BOV upuszcza powietrze, a N75 zapobiega przeladowaniu, 2 rozne rzeczy. Co do skrzyni, przy 210 konczy sie przelozenie V biegu, chocbys mial 500km to i tak szybciej nie pojedzie. idzie duuzo więcej 6K2....przy 5tys obr/min na 5tce jest kosmos :evil: Tytuł: Odp: Przepływomierz - dziura :-) Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Poniedziałek, 12.03.2012, 21:02:59 Cytat: Kobi07 Tylko czy nie szkodzi taka jadza z diura w przeplywce ?? :mrgreen: Znalazłem taką odpowiedź. (http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html) |