Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: gajos044 Poniedziałek, 08.05.2006, 15:40:25



Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: gajos044 Poniedziałek, 08.05.2006, 15:40:25
witam
Mam pytanko jaką instalację LPG polecacie do Cordoby 1,6/75KM z 2002r.
Pozdrawiam


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: masz12 Poniedziałek, 15.05.2006, 08:45:40
sekwencyjny wtrysk np.landi-renzo ja jestem zadowolony


Tytuł: Wylacznie sprawdzony zaklad montujacy.
Wiadomość wysłana przez: arw Czwartek, 18.05.2006, 13:07:25
Wybierz sprawdzony zaklad, ktory montowal juz instalacje do takiego silnika jak Twoj. Popros o kontakt do ich klienta z takim silnikiem, zapytaj o wrazenia i opinie.

Szanse na to ze sie nie zawiedziesz szukajac najtanszej oferty sa minimalne!
Nie warto oszczedzic 500-1000 zl na montazu a potem dodac 1000-2000 do napraw,  ustawien, poszukiwan przyczyn ...

Sam mam teraz BRC Sequent (umiarkowanie polecam), predzej mialem (Dream OMVL - odradzam).

Powtarzam raz jeszcze: sprawdzony warsztat.

Pozdrawiam,
Artur


Tytuł: Jaka instalacja ? BRC, KME, Zenit ?
Wiadomość wysłana przez: majcher Wtorek, 08.05.2007, 17:53:01
Witam,
Pytanie mam do Was jaka instalację gazu założyć do Ibizy 2000r. silnik 1,6 8v ALM .
Opcje są właściwie trzy: KME, Zenit (AG) i BRC
Macie jakies doświadczenia?
Jakis godny polecenia zaklad w Łodzi?


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: HiHi Wtorek, 08.05.2007, 18:47:17
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 08.05.2007, 18:59:58
Cytat: "HiHi"
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa
daruj sobie takie komentarze  :chytry:


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: majcher Wtorek, 08.05.2007, 19:16:27
Cytat: "HiHi"
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa

pozwolisz, ze nie bede komentowal...
Czekam na konkrety, opinie użytkownikow itp.


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 08.05.2007, 19:31:53
majcher, to jest bardzo wazne...
Cytat: "arw"
Wybierz sprawdzony zaklad, ktory montowal juz instalacje do takiego silnika jak Twoj. Popros o kontakt do ich klienta z takim silnikiem, zapytaj o wrazenia i opinie.


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: majcher Środa, 09.05.2007, 09:35:56
Chyba sie zdecyduje na instalacje firmy AG - Zenit. Wiekszosc gazownikow mowi, ze moj samochod nie nalezy do zbyt wymagajacych i wlasciwie nie ma roznicy co zaloze. A Zenit wlasciwie dla tego, ze mam zaklad, w ktorym kolega sobie zakladal gaz i byl w miare zadowolony ;], tak naprawde to nigdy nie wiadomo co z tego bedzie ;/


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: Red Środa, 09.05.2007, 21:27:41
ja mam w cordobie 1,2 sekwencję Landi renzo od 80 kkm tylko regulacja gazu i nic więcej jak narazie sobie chwalę zmiana z pb na lpg nie zauważalna dzieje się sama i nawet nie zauważam kiedy w sumie spoko.


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: arw Czwartek, 10.05.2007, 20:39:35
Cytat: "majcher"
Chyba sie zdecyduje na instalacje firmy AG - Zenit. Wiekszosc gazownikow mowi, ze moj samochod nie nalezy do zbyt wymagajacych i wlasciwie nie ma roznicy co zaloze. A Zenit wlasciwie dla tego, ze mam zaklad, w ktorym kolega sobie zakladal gaz i byl w miare zadowolony ;], tak naprawde to nigdy nie wiadomo co z tego bedzie ;/

No prosze, reaktywacja watku po roku :)
Silnik ALM z ECU Magnetti Marelli jest wymagajacy, mozesz mi wierzyc.
Od razu pachnie mi to brakiem doswiadczenia gazownikow z tym ECU.
Problemy z samoadaptacja, rozjazdem map benzyny.
Powtarzam raz jeszcze popros o kontakt do zadowolonego klienta.
Jezeli znajdziesz takiego z silnikiem ALM, instalacja IV gen., bez zamontowanego
resetu komputera benzyny po kazdym wylaczeniu silnika
to podaj mi na niego namiary, sam chetnie wymienie doswiadczenia.
Pozdrawiam,
Artur


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: majcher Piątek, 11.05.2007, 00:19:31
Cytat: "arw"
Silnik ALM z ECU Magnetti Marelli jest wymagajacy, mozesz mi wierzyc.

A czemu tak twierdzisz, co sie dzieje ? Jak masz zalozony reset kompa, to nie ma prawa dobrze dzialac... reset kompa nie jest niczym innym jak pojsciem na latwizne gazownikow.
Ja znalazlem w sieci kilka opini:
link 1 (http://ocenauto.onet.pl/167,index.html?back_id=35&makeid=27&type=20585)
link 2 (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22192&view=next&sid=02aca0fec5e961f0e3f64c13d221296f)
link 3 (http://www.seat-team.home.pl/phpBB/viewtopic.php?t=326&view=next&sid=705560d43e441bc98a0c8fa46a6223aa)
Szukajcie w opisach frazy "ALM".
Trzech teoretycznie "zadowolonych".


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: arw Piątek, 11.05.2007, 10:16:52
Cytat: "majcher"
A czemu tak twierdzisz, co sie dzieje ?

Jak widac wyzej, mam LPG w takim samochodzie od dawna, jakies 100 kkm juz.
Mialem wczesniej instalacje Dream OMVL, ktora renomowany warsztat zdemontowal nie potrafiac jej dostroic do silnika i wymienil na BRC Sequent (pelna wersja na wtryskach Keihina).
Wiem juz, ze jestem zbyt wymagajacy, ale chcialem osiagnac taki stan w ktorym silnik na gazie bedzie pracowal tak samo jak na benzynie. Na kilku forach (obd2.pl, autocentrum.pl) opisywalem swoje boje. Poznalem w zwiazku z wlasnymi problemami kilku znajacych sie na rzeczy ludzi, dorobilem sie wlasnego sprzety i wiedzy do diagnostyki tych instalacji i silnika.
Nie mam zainstalowanego tzw. reseta ECU benzyny.
Sytuacja u mnie jest moze o tyle utrudniona, ze mam w aucie automatyczna klimatyzacje.
W takim okresie jak teraz oznacza to dosyc duze wymagania co do dokladnosci mapy wtrysku gazu, szczegolnie na biegu jalowym.
Wracajac do mojej opinii o ECU Magnetti Marelli. Naturalnie to co pisze jest moja subiektywna opinia. To ECU nie jest w pelni zgodne z EOBD, nie ma (nie wiem o takich) programowych mozliwosci podejrzenia adaptacji (wartosci modyfikacji standardowych map wtrysku) robionych przez ECU w odpowiedzi na zmiane warunkow pracy silnika.  Skanery EOBD do ktorych dotarlem nie daja rady, VAG-COM tez nie. W trakcie ustawiania map LPG (w instalacji LPG) nie ma wiec mozliwosci obserwacji tego jak zmienia sie adaptacja benzyny (w ECU benzyny). Sama obserwacja braku zmian czasu wtrysku benzyny u mnie wielokrotnie byla nie wystarczajaca. Efekt, po kilku dniach badz tygodniach przy trudnych warunkach (np. wlaczajaca sie czasem klimatyzacja) rozjezdzaja sie mapy benzyny, silnik szaleje na wolnych obrotach. Przy malo dokladnie dzialajacej instalacji takiej jak Dream OMVL te objawy byly znacznie czestsze i silniejsze, przy lepszej BRC Sequent jest duzo lepiej, ale nie znaczy to ze tak jakbym chcial ;)

Pozwolilem sobie zabrac glos tylko po to zeby podkreslic, ze warto poszukac takiego gazownika, ktory mial do czynienia z konkretnie tym silnikiem. Nie wykluczam chociaz wydaja mi sie to malo prawdopodobne, ze to ci do ktorych ja trafilem nie znali sie na swojej robocie.

Pozdrawiam,
Artur


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: SMERU Piątek, 11.05.2007, 10:31:49
Z tego co ja wiem to reset kompa nie jest dobrą sprawą, bo po nim następuje "adaptacja" i przez jakiś czas np 50km w międzyczasie przełączymy go na gaz i z tych samych powodów z których następuje rozjazd map nastąpi zła adaptacja. Oczywiście jeśli nie ma innego wyjścia - nie znamy się na tym i nie możemy znaleźć prawdziwego fachowca lub koszty są zbyt duże to trudno lepiej tak jeździć niż w ogóle.


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: Gruby Piątek, 11.05.2007, 12:38:09
Cytat: "HiHi"
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa


Tej wypowiedzi też nie skomentuję...  :chytry:

W Łodzi polecam zakład na ul. Piłsudskiego 141 "TERAZ" Auto-Gaz (dawna Anilana). Co prawda tam nie montowano w mojej Cordobie LPG-Bigas ale tam jestem na etapie regulacji LPG bo są problemy z wolnymi obrotami. Tam zajmują się instalacjami GIS-Bigas.

Cytat: "arw"
Efekt, po kilku dniach badz tygodniach przy trudnych warunkach (np. wlaczajaca sie czasem klimatyzacja) rozjezdzaja sie mapy benzyny, silnik szaleje na wolnych obrotach. Przy malo dokladnie dzialajacej instalacji takiej jak Dream OMVL te objawy byly znacznie czestsze i silniejsze


Na czym ma polegać opisane przez ciebie szaleństwo silnika na wolnych obrotach.

W mojej Cordobie wolne obroty na gazie falują, silnik dławi się i to całkiem mocno (potrafi zgasnąć) ale bardzo nie regularnie w całym zakresie temperatury silnika. Po nagrzaniu silnika wszystko przechodzi i jest OK. Obroty falują tylko na gazie. Po przełączaniu na benzynę nie ma takich efektów. Mapa wtrysków była zmieniana na wszystkie możliwe strony ale coś jest nie tak i to właśnie tylko na wolnych obrotach.

Po ostatniej regulacji pan powiedział, że jeżeli objawy nie ustąpią to trzeba sprawdzić instalację od strony konstrukcji montażu (kąt montażu wtryskiwaczy w kolektorze), bo najlepszą inst. LPG można zchrzanić. Jeżeli tam okaże się dobrze to tylko zresetować mapę wtrysków gazu i jeszcze raz ją adaptować.


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: arw Piątek, 11.05.2007, 13:23:18
Cytat: "Gruby"

Na czym ma polegać opisane przez ciebie szaleństwo silnika na wolnych obrotach.

Moje objawy:
1. falowanie obrotow silnika na biegu jalowym, czasem praca jak bez jednego cylindra
2. dlawienie, szarpanie przy dodawaniu/zdejmowaniu nogi z gazu przy obortach <3000
3. gasniecie silnika np. podczas redukcji biegu, hamowania

Te sytuacje obecnie nie wystepuja regularnie, ale zdarzaja sie.
Jak rozumiem w Twoim wypadku podobnie ?

Chcialbym byc dobrze zrozumiany, nie oczekuje juz w tym zakresie
na jakiekolwiek porady czy sugestie. Jestem przekonany ze tych objawow
nie da sie calkowicie wyeliminowac przy tej instalacji w moim silniku.
Jestem absolutnie pewien ze silnik i instalacja LPG jest sprawna.

Mysle, ze dla kogos stojacego przed decyzja o montazu gazu
tego rodzaju informacje sa chyba cenne.

Pozdrawiam,
Artur

PS.Tia, doczytalem dalszy ciag ... skad ja to pamietam, oprocz katu montazu wtryskiwaczy sprawdz, krotkie weze do wtryskiwaczy, kilka punktow pobrania podcisnienia z kolektora dolotowego, moze jednak reduktor nie trzyma cisnienia, podmien komputer gazu, ....
ja nie mam juz zludzen - mialem ponad rok temu :)
(Za kazdym razem predzej czy pozniej objawy wracaly)


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: Gruby Piątek, 11.05.2007, 13:35:49
Cytat: "arw"
Moje objawy:
1. falowanie obrotow silnika na biegu jalowym, czasem praca jak bez jednego cylindra
2. dlawienie, szarpanie przy dodawaniu/zdejmowaniu nogi z gazu przy obortach <3000
3. gasniecie silnika np. podczas redukcji biegu, hamowania


Dokładnie  :!:  :!:  :!:

Ad. 1. Falowanie albo wystąpi albo nie, kojarzyłem to na początku z temperaturą na zewnątrz - im zimniej tym poważniejsze problemy ale okazało się to złudne

Ad. 2.
a) Szarpanie przy szybkim (natychmiastowym) zdjemowaniu nogi z pedału gazu podczas jazdy w trasie.
b) Dławienie przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu z wolnych obrotów.

Ad. 3. nic takiego akurat nie występuje.

Facet powiedział, że w moim przypadku można ustawić tylko metodą "prób i błędów" albo  jak to nie pomoże to jak napisałem wyżej - reset mapy wtrysków gazu.

Twierdzi, że ta instalacja także jest odpoiwiednia do tego silnika.

Cytat: "arw"
Wracajac do mojej opinii o ECU Magnetti Marelli. Naturalnie to co pisze jest moja subiektywna opinia. To ECU nie jest w pelni zgodne z EOBD


Możesz rozwinąć myśl i trochę jaśniej, że ECU nie jest w pełni zgodne z EOBD.


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: arw Piątek, 11.05.2007, 14:05:40
Cytat: "Gruby"

Możesz rozwinąć myśl i trochę jaśniej, że ECU nie jest w pełni zgodne z EOBD.

Dlaczego tak uwazam napisalem wyzej. Ten brak zgodnosci nie jest sam w sobie niczym zlym ale utrudnienia opracowanie dokladnej mapy wtrysku gazu przy braku mozliwosci obserwowania adaptacji ECU benzyny.
Chcesz sobie poczytac dlaczego? Prosze bardzo nizej link do najlepszego opisu robienia mapa wtrysku gazu jaki znalazlem: obd2.pl (http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=4514)

Milej lektury i powodzenia z probami rozwiazania problemu,
Artur


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: majcher Piątek, 11.05.2007, 14:27:40
W czwartek zakladam sekwencje AG Zenit w zakladzie "Teraz" na Pilsudskiego ;) Zaklad sprawdzony przez kolege, wiec dlatego... powinno byc ok ;)


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: Gruby Środa, 30.05.2007, 12:16:51
Cytuj
W czwartek zakladam sekwencje AG Zenit w zakladzie "Teraz" na Pilsudskiego ;) Zaklad sprawdzony przez kolege, wiec dlatego... powinno byc ok


No i jak Majcher po wizycie w zakładzie "Teraz"?


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: majcher Środa, 30.05.2007, 23:29:22
Generalnie jestem zadowolony.
Instalacja założona została bardzo schludnie ;]
Jak to z gazem, pierwsze negatywne objawy się pojawiają ;]], ale nie jest zle...
Zdarza sie poprostu, ze stojac na wolnych obrotach po jakims czasie obroty na chwilke doslownie spadna do jakis 500 i wskakuja spowrotem. Czeka mnie jeszcze regulacja, ale mysle, ze bedzie dobrze... W pozostalym zakresie obrotow jest super... nawet nie wiem czy nie lepiej niz na benzynie czasami ;)


Tytuł: instalacja do cordoby 2002r
Wiadomość wysłana przez: Gruby Poniedziałek, 04.06.2007, 06:15:31
Właśnie, moja Cordoba też ma takie spadki obrotów. Na początku było gorzej, bo te obroty falowały na + i na -. Czasami jak rozbujały się to silnik wyłączał się. Działo się tak w całym zakresie temperatury. Od zimnego do nagrzania. Teraz jest o wiele lepiej, bo zadławi się "od czasu do czasu". Widać, że można tym sterować i zależy to od dostrojenia LPG do silnika (mapy wtrysków zwłaszcza na wolnych obrotach).

Ja też w niedługim czasie jadę na kolejną regulację.