Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: matus1014 Poniedziałek, 30.12.2013, 21:32:31



Tytuł: Seat Alhambra Rozrząd/Głowica
Wiadomość wysłana przez: matus1014 Poniedziałek, 30.12.2013, 21:32:31
Witam mam problem niecały tydzień temu podczas jazdy zaczęły mi stukać szklanki w głowicy,okazało sie że popychacz sie uszkodzil po czym ,uszkodzil szklanki i wałek korbowy,wymieniłem wałek okazało się że sam wałek nie pasuje bo nie dalo sie dokontrowac srub od glowicy,kupilem kompletna glowice razem z walkiem,niby wszystko pasuje,zamontowalem pasek rozrzadu i tu jest moj problem,rozrzad jest ustawiony idealnie na wszystkie znaki,przy probie pokrecenia calym rozrzadem w pewnym momencie sie blokuje,jak to jest mozliwe skoro jest ustawiony idealnie na znaki ,dodam ze zakupilem glowcie od 1Z,a moj silnik to AHU,z tego co wiem niczym sie nie roznia te silniki,ale w czyms musi byc problem.Dodam też ze jak zakupilem ten wałek to silnik idealnie sie obkrecal.Samochód Seat Alhambra 1.9 Tdi 1997r,90km,AHU.Z góry dziękuję za pomoc.


Tytuł: Odp: Seat Alhambra Rozrząd/Głowica
Wiadomość wysłana przez: irocket Poniedziałek, 30.12.2013, 21:50:39
Są różnice w silnikach:
Cytuj
well as far as i can tell the only differences between the 1z and ahu engines are as follows:
1z uses a garrett turbo where the ahu uses a kkk
the ecu's are different
the ahu uses different pistons with thinker ring lands ( just a bit heavier duty than the 1z )
valves stems are 8mm on 1z and 7mm on ahu
the engine blocks are the same
Po polsku - inne turbiny, ecu, tłotki, nieco inne zawory (chyba chodzi o grubość trzonka, ale nie wiem tego), bloki takie same


Tytuł: Odp: Seat Alhambra Rozrząd/Głowica
Wiadomość wysłana przez: matus1014 Poniedziałek, 30.12.2013, 21:59:03
Turbina nie ma nic do tego wymieniłem samą głowice z osprzetem ze starej.Z tego co dzieki Tobie wyczytalem to zawor w 1Z wysuwa sie do 8mm a w AHU 7mm tu jest problem ,dziekuje za pomoc,milego wieczoru :)


Tytuł: Odp: Seat Alhambra Rozrząd/Głowica
Wiadomość wysłana przez: irocket Wtorek, 31.12.2013, 10:05:49
Poszperałem jeszcze, i w 1Z do numeru 770 000 wysuwa się 8mm, od 770 001 już 7mm, jak w AHU. W 1Z do modelu 800 000 stosowano inne sprężyny, od 800 001 takie same jak w AHU