Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: pmk Piątek, 05.05.2006, 14:01:24



Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: pmk Piątek, 05.05.2006, 14:01:24
Mam problem - wydaje się że podobny do standardowego wątku przepustnicowego. Przeważnie (bardzo rzadko jest dobrze) wolne obroty zamiast ok 850 rpm (AFAIK tyle powinno być) są około 600 rpm (wg. obrotomierza) - oczywiście związane z tym atrakcje typu nierówna praca silnika, czasem przygasanie... Tak wygląda sytuacja bez włączonej klimy, bo jak już się ta włączy to obroty spadają o dalsze 200 rpm i na wolnych przeważnie gaśnie.
Obroty czasem sobie też potrafią pofalować.
Przepustnicę czyściłem, silnik krokowy resetowałem (przez zdjęcie klemy) i nie pomogło  :sad:

Pospowiedzcie mi co się może z tym dziać, ewentualnie czy znacie kogoś (a może któryś z Was)kto potrafiłby to zdiagnozować (i naprawić) jakimś znośnym kosztem (do ASO jakoś mnie nie ciągnie).

Z góry dzięki za pomoc wszelaką!  :pub:


Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: Jobski Piątek, 05.05.2006, 15:46:51
bez podpięcia VAGa i zrobienia normalnej adaptacji to jak wróżenie z fusów


Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: pmk Piątek, 05.05.2006, 15:52:03
A może ktoś wie gdzie w Wawie (lub jeszcze lepiej na linii otwockiej) niedrogo można to zVAG-ować?
Może któryś z Klubowiczów ma VAGa i niezbędną wiedzę?


Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: misu Wtorek, 09.05.2006, 22:15:36
sprawdź przewody zapłonowe, u mnie po zimie poszły do wymiany (kopułkę i palec rozdzielacza też przy okazji wymieniłem). Silnik deko wariował  na wolnych i gasł, a tak pozatym miał też mniej mocy.

pzdr


Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: robzon83 Czwartek, 11.05.2006, 08:47:42
ha ja mam to samo u siebie ale mam do tego instalke lpg obroty na rozgrzanym 600 ale o dziwo tylko jak stoje w miejscu bo jak jade na luzie to utrzymują sie koło 800 i co wy na to


Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: misu Czwartek, 11.05.2006, 14:11:31
a na bęzynie jak stoisz w miejscu, to jak masz??

pzdr


Tytuł: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: lukaszkorbonski Wtorek, 16.05.2006, 20:01:14
A u mnie jest tak: obroty około 800 ( jak się rozgrzeje ) ale jak dodam gazu i odpuszczę to obroty spadają do 700 i rosną do ok. 850 potem znów do 700 i się stabilizują.
Również jak włączam wszelkie odbiorniki prądu to obroty "przygasają" np. ogrzewnie tylniej szyby lub centralny zamek. Czasami jest tak że jak jadę na zimnym zilniku i rozgrzeje to po  zdjęciu nogi z gazu autko gaśnie.
Poza tym wszystkim ok. Auto pali w normie 7,5-8 w mieście w trasie 5,5 do 7, przyśpieszenie ok.
 :mrgreen:
Jestem ciekaw waszej opinii? Przepustnica, kable WN, palec, akumulator-klemy?


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: two Czwartek, 15.10.2009, 14:39:28
Witam
mam podobny problem czy ktoś mi może powiedzieć jaki powinny być obroty silnika na ssaniu (1.4 AKK bez gazu).
U mine są cały czas pod 900 no może czasami dojdą do 1000 ale zazwyczaj zaraz spadają do 800-900 (mam lekie falowanie obrotów). Pytam bo może ma walnięty czujnik temp. (wskazania poprawne a przepustnia czysczona z adaptacją) Na VAG szkoda pieniążków - i tak prawdopodobnie trzeba by było jechać 2 raz (jak nie mam ssania to albo czujnik albo przepustnica - więc wydatki przyjdą później).
Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam  :P


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: efmk Czwartek, 15.10.2009, 15:14:36
u mnie, przy odpaleniu, na zimnym silniku też na wolnych obrotach początkowo jest ~950 obrotów.. jeśli silnik się zagrzeje, obroty spadają do ~800obr


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: two Czwartek, 15.10.2009, 15:21:57
Czy to znaczy że ten typ tak ma czy Próbujesz walczyć?


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: misu Czwartek, 15.10.2009, 20:21:26
efmk@
to normalne że jak silnik zimny to obroty ma wyższe, przecież ssanie automatyczne załącza się

pozdrawiam


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: efmk Czwartek, 15.10.2009, 21:25:26
efmk@
to normalne że jak silnik zimny to obroty ma wyższe, przecież ssanie automatyczne załącza się
pozdrawiam
tak tak wiem  :)
napisałem po prostu Two koledze, że to normalne :-)
ale dzięki za zainteresowanie  :pub:


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: two Piątek, 16.10.2009, 09:28:10
to oczywiste że na ssaniu powinien mieć większe obroty - pytanie brzmi czy na ssaniu nie powinien mieć większych obrotów niż 900-950 np. ok 1100 - oczywiście zgodnie z instrukcją?
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: marius987 Poniedziałek, 19.10.2009, 08:38:39
albo silnik krokowy szlak trafia. wyjąć, wrzucić do myjki ultradżwiękowej założyć i smiga. ale pewności nie mam, za to masz kolejny trop, którym możesz podążać


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: two Wtorek, 20.10.2009, 08:18:52
zdaje się że w tym silniku nie ma osobnego s krokowego (jest zintegrowany z przepustnicą) poprawcie jak się mylę? (jak się mylę - to gdzie jest krokowy w AKK?)


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: Maniek235 Piątek, 11.12.2009, 09:44:46
Witam i odgrzewam kotleta.
Mam bardzo podobny problem tzn.wolne obroty na poziomie 820 ciepły silnik (kiedyś było inaczej - ok 900) do tego dochodzi przenoszenie drgań na karoserie i kierownice.
Zrobiłem już następujące rzeczy:
- przepustnica wyczyszczona (adaptacja VAG - zrobiona)
- kable i świeczki wymienione
- poduszki pod silnikiem wymienione
- całe zawiecho sprawdzone

Ma ktoś pomysł jak pokonać ten drażniący problem?

Pozdrawiam i z góry dziękuje

Napisano: Środa, 25.11.2009, 09:50:42


Nikt nie pomoże świerzakowi?
Może ma ktoś recepte na tą dolegliwość...


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Piątek, 11.12.2009, 10:05:53
podlaczałeś sie pod VAGA? mozliwe ze sonda lambda zaczyna podawac złe wartości.


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: Maniek235 Piątek, 11.12.2009, 13:15:39
VAG był podpinany.Wszystko jest ok ale nie można ustawić obrotów - wyskakuje ERROR


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Piątek, 11.12.2009, 14:18:59
hmmm może niech wypoiedzą się mądrzejsi, ale może czujnik Hall'a ale poczekajmy na opinie bo to droga sprawa zeby ot tak wymienic na zapas ;)


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: efmk Piątek, 11.12.2009, 14:29:22
ja u siebie też ostatnio zaobserwowałem problem z obrotami do 1000 dopóki silnik się nie zagrzeje. nie ma tragedii, bo dwa razy autko "pofalowało", ale diagnostykę sobie zrobię  :)


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 11.12.2009, 17:47:57
Cytat: Maniek235
- poduszki pod silnikiem wymienione
to czesto powoduje drgania
w ibi wymienilem tylko przednia i juz nie bylo tak fajnie jak kiedys :-X


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 12.12.2009, 22:14:45
Cytat: Maniek235
- poduszki pod silnikiem wymienione
Może trzeba poluzować nieco? Za mocno dokręcone potrafią nieźle zatrząść budą. Te 820 obr/min to sczytane z Vaga?


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: Maniek235 Środa, 16.12.2009, 07:53:39
820 obr/min jest z Vaga.Natomiast jeśli chodzi o poduszki to już próbowałem wszystkiego nawet założyłem od kumpla i dalej to samo.


Tytuł: Odp: problem z niskimi obrotami
Wiadomość wysłana przez: agnes256 Poniedziałek, 21.07.2014, 16:30:40
 myslalam ze tylko ja borykam sie z takim problemem przy zimnym silniku na luzie ibizka skacze jak szalona jak zmieniam na jedynke to samo ( dziwnie zachowuje sie tez sprzeglo drga) jak sie przejade kilka kilometrow i przygazuje od czasu do czasu  wraca wszystko do normy do mechanika narazie sie nie wybieram (kasa) ktos podpowie co to moze byc i jakie sa koszty