Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: syngefco Środa, 18.09.2013, 09:51:27



Tytuł: Kontrolka diagnostyki silnika
Wiadomość wysłana przez: syngefco Środa, 18.09.2013, 09:51:27
Witam, wiem że temat był maglowany wielokrotnie, nie znalazłem jednak satysfakcjonującej odpowiedzi. Po pierwsze ze względu na uszkodzone wejście do komputera nie mogę zdiagnozować problemu właśnie przez komputer. Jestem "zielony" w temacie aut, dlatego bardzo proszę o rady łopatologiczne :) Mieszkam za granicą i zanim wybiorę się do mechanika lub nie, chciałbym chociaż trochę dowiedzieć się co może dolegać mojemu autu. Zdaję sobie sprawę, że rozwiązań może być wiele, jednak mam nadzieję, że wiedza, która zostanie mi przekazana pozwoli podjąć mi ewentualne kroki, nie chciałbym jeździć od mechanika do mechanika, jak wielu z forumowiczów. Do sedna:

Dzisiaj podczas jazdy, a dokładnie pod większą górkę rozświeciła mi się kontrolka diagnostyki silnika, auto straciło moc i przyspieszenie, ale 2 km do pracy jeszcze dojechałem. Wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem, obroty były mniejsze niż zwykle, auto dusiło się (wydobywał się dziwny dźwięk z rury wydechowej), ale kontrolka już nie świeciła się.
Samochód używam bardzo mało, ale właśnie zamierzałem wybrać się do Polski i nie chciałbym po drodze mieć problemy.
Paliwo tankuję na tej samej stacji od 2 lat, ale po raz pierwszy przed 2 miesiącami kiedy zatankowałem pełny bak, wskaźnik ilości paliwa odchylił się od maksymalnego wychylenia dopiero po ok. 200 km, to nienaturalne. Kiedy w baku pozostało 8 litrów benzyny miałem problem z odpaleniem silnika dopiero po kilku/kilkunastu próbach przekręcenia klucza w stacyjce udało się (taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy odkąd posiadam auto - 3,5 roku). Prawie natychmiast pojechałem zatankować ponownie pełny bak (stąd wiem, że było 8 litrów) i opisana sytuacja z kontrolką nastąpiła po 120 km, odchylenie wskaźnika ilości paliwa funkcjonuje tym razem prawidłowo. Przed 3 miesiącami auto przechodziło badania techniczne również emisji spalin, od tej pory przejechałem ok. 800 km. Posiadam protokół, w którym wszystkie zmierzone parametry są w normie. Jedyny problem techniczny związany jest z simeringiem, ale to chyba nie może mieć wpływ na funkcjonowanie silnika.

Może opisany przeze mnie problem zawęzi krąg poszukiwań, ponieważ po przeczytaniu wielu komentarzy moim zdaniem bez diagnostyki komputerowej musiałbym wymienić połowę silnika i związanych z nim komponentów. Czy to może być wina paliwa, czy raczej głębszy problem ? czy zanim wybiorę się do mechanika sam domowymi sposobami mogę wykluczyć pewne hipotezy ?