Tytuł: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: Dexter Niedziela, 28.07.2013, 05:19:12 Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tu nowy, więc prosze o wyrozumiałość. :eye: Jeśli zły dział prosze o przeniesienie. Jakis czas temu stałem sie szczęśliwym posiadaczem Seata Cordoby II sx 1,9TDI 110km. Model ten zachwycał mnie od samego wypuszczenia na rynek (chociaż byłem jeszcze wtedy małym brzdącem ;D ), az w końcu udało mi sie go nabyć. Kupiłem autko wiedząc, że ma problem z turbiną >:( . Uzbierałem pare groszy i wymieniłem uszkodzoną turbine, przepływomierz (oczywiście orginał bosch'a)pompe wspomagania (tez juz cięzko sie kręciło kólkiem),miske olejową, kupiłem felgi, gwintowane zawieszenie i wiele innych bzdetów. Ogólnie staram sie doinwestować moją niunie, a jej ciągle mało :'( Do rzeczy. Po odebraniu auta z wymiany turbiny odrazu dało się zauważyć, że moc do 2,5tyś obrotów jest znikoma, a wcześniej wciskało w fotel. Do tego gdzieś ucieka mi paliwo (lecz komputer pokazuje standardowe spalanie), a jak auto postoi dłużej podczas odpalania dławi się, a jak juz odpali puszcza ogromną chmurę niebiesko siwego dymu. Podczas jazdy, postoju na wolnych obrotach również kopci na siwo niebiesko. Moje pytanie brzmi co za ustrojstwo mi sie wykluło? Jakieś podejrzenia, pomysły? Pozdrawiam Dex Tytuł: Odp: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 28.07.2013, 17:55:52 źle wyregulowana sztanga na turbinie dlatego moc jest dopiero od 2,5tys obrotów...
siwy dym.. kąt wtrysku do sprawdzenia, a następnie kompresja Tytuł: Odp: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: Dexter Czwartek, 08.08.2013, 16:51:31 Słyszałem dzisiaj, że to może byc pompa wtryskowa? Skoro paliwo ucieka to gdzies tam sie dziura zrobiła i nie ma cisnienia?
Napisano: Niedziela, 28.07.2013, 21:20:45 Odpowiedzialny za kopcenie i kiepskie odpalanie był źzle ustawiony kąt wtrysku.... teraz tylko brak mocy z dołu... Dzieki Kacperix Tytuł: Odp: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 08.08.2013, 22:13:00 to wyregulować sztangę i po problemie... na forum jest też gdzieś mój post ze zdjęciem jak to zrobić
Tytuł: Odp: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: Dexter Piątek, 09.08.2013, 17:36:57 zaraz bede szukac;)
Tytuł: Odp: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 09.08.2013, 20:37:45 (http://img62.imageshack.us/img62/9171/gruszka.jpg) (http://img62.imageshack.us/i/gruszka.jpg/)
zielona śruba to właśnie 12stka, jest to kontra, odkręcasz ją troche na czuja bo za bardzo jej nie widać i raczej robisz to na macanego :) chyba że sie nagimnastykujesz to można ją zobaczyć, ale cięzko ją widzieć i jednocześnie pasować klucz :D, więc jak ją ujżysz to wymacaj i spokojnie dasz rade na macanego, na pomarańczowo zaznaczona śruba którą musisz przekręcić aby zmniejszyć skok (z tego co pamiętam to kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara). Jak odkręcisz kontre i zaczniesz kręcić tą śrubą od gruchy to powinno iśc w góre do odkreconej kontry, w zaleznosci jak wysoko odkrecisz kontre o tyle póxniej pojedziesz gruszką do góry, po ustawienie obowiązkowo dokręcenie kontry u Ciebie zrobiłbym 2pełne obroty czyli 720st. a nastepnie zlogował turbo jak się zachowuje i dopieścił w razie potrzeby Tytuł: Odp: Dziwne objawy pracy silnika po wymianie turbo. Wiadomość wysłana przez: Dexter Sobota, 10.08.2013, 20:27:23 Dziekuje bardzo pomoc. Jutro zobacze co da sie zrobic i dam znac co i jak ;)
pozdrawiam! |