Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: marcinos Środa, 26.04.2006, 08:23:10



Tytuł: Zamulona Cordoba po wymianie oleju i filtrów
Wiadomość wysłana przez: marcinos Środa, 26.04.2006, 08:23:10
Witam,
Nadszedł czas wymiany oleju i filtrów.
Niestety po odbiorze samochodu zauważyłem, że dynamika auta troche spadła. Kiedyś bardzo lubiłem 3 bieg, teraz jakoś tak strasznie mułowato samochód na nim śmiga. Wcześniej od niskich obrotów ładnie jechał do przodu, teraz poniżej 3000 nie ma jazdy.
Nie wiem co mogło wpłynąć na takie zachowanie auta.
Filtry i olej wymieniłem na inne niż miałem.
Wcześniej lałem Valvoline 10w40 teraz mam MobilS 10w40
Wcześniej filtry (powietrza, paliwa, oleju) miałem Filtrona, teraz podobno wsadzili mi jakieś niemieckie oleju napewno knecht.
Wymienili też odboje i osłony tylnych amorków ale to nie powinno wpływać na osiągi.
Powiedzcie co o tym myslicie? Co najprawdopodobniej zamulilo samochód? Czy inny olej mógł to spowodowac?

Dzięki


Tytuł: Zamulona Cordoba po wymianie oleju i filtrów
Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 26.04.2006, 10:49:57
Interesujący przypadek i za bardzo nie mam pomysłu co mogło być przyczyną.

Olej to nie sądzę. Co nowy to nowy a i Mobil jest chwalony więc to bym wykluczył.

A posprawdzaj czy wszystko jest ładnie pozapinane, może coś przy wymianie f.powietrza np Ci odczepili, jakis czujnik albo np gdzieś jest nieszczelność i lewe/ciepłe powietrze Ci zasysa. Oblookaj dobrze rurę dolotową powietrza od puszki filtra do przepustnicy.


Tytuł: Zamulona Cordoba po wymianie oleju i filtrów
Wiadomość wysłana przez: Marmas Środa, 26.04.2006, 16:41:29
To jest ciekawe ale filtry i olejenie mają  tu raczej wpływu na osiągi. Natomiast spotkałem sie już z tym że w ASO po naprawie blacharskiej trzeba było wymienić kable zapłonowe bo auto nie chodziło jak powinno, okazało sie że ktoś takie potrzebował i je podmienił


Tytuł: Zamulona Cordoba po wymianie oleju i filtrów
Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 26.04.2006, 22:03:34
Oj mylisz sie filtry bardzo dużo dają - zwłaszcza powietrza. Jak masz zasyfiony to można stracić 1-2 sekundy do setki i tyleż tez litrów paliwa na setke :) dlatego na nim nie ma co nigdy oszczędzać bo się najnormalnie nie da. No ale tutaj mamy odwrotny przypadek  :roll:


Tytuł: Zamulona Cordoba po wymianie oleju i filtrów
Wiadomość wysłana przez: skygge Czwartek, 27.04.2006, 11:31:21
Mi raz przy wymianie oleju jeszcze za czasów Golfa II kolo sprawdzał stan świec i nie podłączył jednego kabla zapłonowego tak jak należy :) - chyba nie muszę tłumaczyć jak się wkurzyłem (i wystraszyłem) kiedy wyjechałem z warsztatu i minutę potem auto zaczeło wariować...  :pala:

Pzdr.
Skygge