Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: 4th_horseman Niedziela, 23.04.2006, 21:42:25



Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Niedziela, 23.04.2006, 21:42:25
witam,
dzisiaj czyszczac przedzial silnikowy zobaczylem ze w miejscu łączenia sie skrzyni biegow z silnikiem (mniej wiecej pod obudowa termostatu) jest taki bialy plastikowy korek srednicy ok 4cm z szesciokatnym otworem w srodku (na imbus?). okazalo sie ze jest on otwarty (korek wisial na przytrzymujacej go do skrzyni plastikowej tasmie).

czy jest to wlew oleju do skrzyni?

jakiego oleju dolac gdyby sie okazalo ze jest go za malo?

pozdrowionka :rock:


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 23.04.2006, 21:45:38
Na mój gust jest to otwór dla lampy stroboskopowej czyli do ustawienia zapłonu po zrobieniu rozrządu (może coś namieszałem ale coś z tych rzeczy)

PS: Mi po zmianie rozrządu w ogóle zostawili ten otwór bez zadnego korka (na Kanarkowej  :neutral: )


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: tomektak Niedziela, 23.04.2006, 21:53:00
Nigdy tam nie wlewajcie oleju!!! No chyba że chcecie naoleić tarcze sprzęgła  :zakrecony:
Ten korek służy do ustawiania rozrządu.
Pojawia się tam znak gdy 1 tłok jest w max położeniu górnym GMP.


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 24.04.2006, 17:25:23
Obaj macie racje. Czasem bywaja tam dwa znaki na kole zamachowym. Jeden do rozrzadu a drugi do ustawiania zaplonu, Choc trafiaja sie egzemplarze z jednym znakiem, tym do rozrzadu


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 24.04.2006, 17:34:26
Ten korek to dostep do znaku do ustawiania rozrzadu, do ustawiania zaplonu jest znak przy pasku rozrzadu. Oleju sie tam nie wlawa !


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 24.04.2006, 18:39:31
Cytat: "raby"
do ustawiania zaplonu jest znak przy pasku rozrzadu

To naprawde zalezy od wersji. Jest takze do zaplonu. Proponuje literature fachowa. U mnie znaki w okolicach rozrzadu sluza wylacznie do ustawiania rozrzadu. Na pewno nie ma tom zadnego znaku do ustawiania zaplonu.  A na kole zamachowym do ustawiania rozrzadu sluzy znaczek z literka O ( a moze to zero? )


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: heartless Poniedziałek, 24.04.2006, 20:15:29
Tylko tyle mogę zaoferować..


(http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1143390/korek.jpg)


Jeśli o to chodzi..
Obrazek z książki str 80 (silniki wysokoprężne) :czytaj:
U mnie korek jest zielony    :ok:


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 24.04.2006, 21:07:57
A w odleglosci 37,0 mm (kat=18 st) mierzac po cieciwie powinien sie znajdowac znak do ustawiania zaplonu dla silnikow: EZ (gaznikowy); 12,5 mm (kat=6 st) dla silnikow 1F, RP, 2E; 12,0 mm dla silnikow KR i PL (16 zaworowe) Niestety nie mam czym teraz zrobic fotki. A tej ksazki nie mam w wersji elektronicznej


Tytuł: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: heartless Poniedziałek, 24.04.2006, 21:15:47
A mi się już nie chce szukać i ciąć obrazków..  :mrgreen:
Chyba, że komuś zależy to wkleję..  ;-)


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: TePe Wtorek, 10.02.2009, 16:10:00
czy ta dziurka co jest wyzej na zdjeciu powinna byc czyms zamknieta? i czy brak zatyczki moze miec wplyw na prace silnika ?


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: vicotel Wtorek, 10.02.2009, 18:26:46
Ja tam mam taki plastikowy koreczek. Lepiej żeby było zamknięte niż ma tam się coś dostać ;)


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: Gruby Środa, 11.02.2009, 05:20:07
Cytat: TePe
czy ta dziurka co jest wyzej na zdjeciu powinna byc czyms zamknieta? i czy brak zatyczki moze miec wplyw na prace silnika ?

Powietrze ucieka z przedziału sprzęgła i tarcza może się ślizgać  :rotfl:


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Środa, 11.02.2009, 07:44:21
Cytuj
Powietrze ucieka z przedziału sprzęgła i tarcza może się ślizgać   
to wyjasnia świszczenie ;) z silnika :)
a powaznie to u mnei tez jest zatkane plastykowym korkiem, mysle ze wazne zeby nie dostal sie tam piasek, choc jezdzilem nie wiem ile z otwartym tym dziurkiem i nic sie nei stalo  :-X


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: TePe Środa, 11.02.2009, 22:59:23
Cytuj
Powietrze ucieka z przedziału sprzęgła i tarcza może się ślizgać  
to wyjasnia świszczenie ;) z silnika :)
a powaznie to u mnei tez jest zatkane plastykowym korkiem, mysle ze wazne zeby nie dostal sie tam piasek, choc jezdzilem nie wiem ile z otwartym tym dziurkiem i nic sie nei stalo  :-X
a skad wzioles ten korek? czy sam go sobie skombinowales?


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 12.02.2009, 06:18:44
Cytat: TePe
a skad wzioles ten korek? czy sam go sobie skombinowales?
Orginalnie z fabryki wyjeżdża z autkiem.


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Czwartek, 12.02.2009, 09:20:52
można prawdzić jaki jest tego numer w ETKA i pewnie Ci w jakimś sklepie motoryzacyjnym sprowadzę. jak nie to do ASO. koszty nie powinny być wielkie. Ja za korek od oleju (ten duży plastikowy og góry) płaciłem 4 zł


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: TePe Piątek, 13.02.2009, 23:44:26
można prawdzić jaki jest tego numer w ETKA i pewnie Ci w jakimś sklepie motoryzacyjnym sprowadzę. jak nie to do ASO. koszty nie powinny być wielkie. Ja za korek od oleju (ten duży plastikowy og góry) płaciłem 4 zł
mam etke próbuje to znalesc  i ni cholere nie moge jakies podpowiedzi :P


Tytuł: Odp: Od czego ten korek?
Wiadomość wysłana przez: vicotel Sobota, 14.02.2009, 00:36:59
W  ETOS jest to pod nazwą śruba zaślepiająca  nr części 020 301 129 B