Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: Mad_Maxs Niedziela, 26.02.2012, 17:12:35



Tytuł: [Tutorial] Czyszczenie zaworu biegu jałowego - 2E
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Niedziela, 26.02.2012, 17:12:35
Witam

Gdy już uznasz, że masz dość wymieniania części układu zapłonowego, które mogą powodować nierówną pracę silnika, polecam w miarę szybką operację czyszczenia zaworu biegu jałowego. Przykład to oczywiście moje skromne 2E :)

W moim przypadku zawór znajduje się nad pokrywą zaworów, przymocowany do kolektora dolotowego oraz wężem do dolotu.
(http://img813.imageshack.us/img813/8376/dsci0480.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/813/dsci0480.jpg/)

Aby go uwolnić na początek sugeruję demontaż linki z przepustnicy, bo będzie trochę przeszkadzać. Po uwolnieniu z samej przepustnicy, wyciągamy ją do góry (zdjęcie) a następnie z uchwytu na końcu kolektora.
(http://img824.imageshack.us/img824/8376/dsci0480.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsci0480.jpg/)(http://img689.imageshack.us/img689/2529/dsci0482g.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsci0482g.jpg/)

Następnie odkręcamy obejmę (nr 2 na zdjęciu)i demontujemy wąż prowadzący do dolotu. Przyznam że o wiele łatwiej wyciągnąć go najpierw z rury dolotowej a dopiero potem z samego zaworu, gdyż jest on dość głęboko osadzony a miejsca nie ma za wiele.
(http://img824.imageshack.us/img824/8376/dsci0480.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsci0480.jpg/)(http://img197.imageshack.us/img197/394/dsci0481i.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/197/dsci0481i.jpg/)

Po odpięciu wtyczki, pozostaje nam gumowa obejma (nr 3 na zdjęciu) którą należy zsunąć z zaworu oraz metalowego uchtywu aby całkowicie zeszła.

(http://img824.imageshack.us/img824/8376/dsci0480.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsci0480.jpg/)

Na koniec zawór trzyma się jedynie na gumowej uszczelce w kolektorze dolotowym. Należy delikatnie ale zdecydowanie (uwielbiam to precyzyjne określenie :P ) pociągnąć go do siebie a wyskoczy razem z uszczelką.
(http://img827.imageshack.us/img827/6712/foto192d.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/foto192d.jpg/)(http://img855.imageshack.us/img855/9931/foto191r.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/855/foto191r.jpg/)

Teraz możemy zdjąć z zaworu gumową uszczelkę i założyć z powrotem do kolektora. Sam zawór dokładnie płuczemy benzyną ekstrakcyjną. Zmywacz uniwersalny w SPRAYu byłby pewnie skuteczniejszy, ale pod ręką miałem jedynie sprawdzoną benzynkę :)

W czasie gdy schnie wyczyszczony zaworek, można wyczyścić sobie przepustnicę, ale to już było w innym poście :D

Składamy w odwrotnej kolejności :) Jeżeli po tym zabiegu nadal pracuje nie równo, można wrócić do wydawania kasy na nowe części :) U mnie pomogło, liczę że Wam też pomoże :)