Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 16.04.2006, 22:28:26 Witam. Powoli zbliża mi się wymiana amorków z tyłu. Z podobnego, ostatniego wątku wynika że brać albo sachs albo bilsteiny.
Te ostatnie są na allegro po 222 za 2 sztuki - już z przesyłką. Myśle że to dobra cena :chytry: Ale irytuje mnie jeszcze niżej siedzacy tył (nawet przy pustym autku - gazu nie mam ;) ) i zastanawiam się czy TTTM czy przy okazji nalezałoby wymienić też sprężynki. Jak to w ogóle jest z SXami?? Wiem, że mają twardsze zawieszenie, ale tylko na sprężynie czy równiez na amorkach?? PS: Będę miał jeszcze wiele do zrobienia z autkiem i żeby nie naciać się na wysysaczy złotówkowych zapodajcie mi orientacyjne ceny poniższych usług: 1. Wymiana poduszek amorka (przód) 2. Wymiana przegubu zewnętrznego (lewa ośka) 3. Wymiana tarcz i klocków (polecają brembo + textary albo ferodo :chytry: ) 4. Wymiana sprężyn i amorków z tyłu 5. Zbieżność i geometria Co do 5tego punktu to wiem ze na Kanarkowej w Seacie poduchy wymieniają bez zdejmowania amorków i zbieżność odpadnie, tylko zastanawiam się czy trzeba ją robić po wymianie przegubu + amorki z tyłu. No to do dzieła :) i dzięki za odp :) Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: Mike_C Niedziela, 16.04.2006, 22:44:56 Ja w mojej Corbie wymieniłem tył na sachs gazowe. kosztowało mnie to 312 zeta razem z odbojami i osłonami( Intercars 40% zniżki) ale dostałem tez namiar na blisteiny w bardzo podobnej cenie bez zniżek. Po wymianie tył i tak siedzi może nie tak jak przedtem więc teraz zbieram na sprężyny. Dostałem namiar na jakieś niemieckie po 80 zeta ale chyba zakupie sprężyny od seata vario podobno są mocniejsze (jak by ktoś to mógł potwierdzić lub zanegować będe wdzięczny).
Co do twoich zapytań odnośnie usług: zbiezność w wawie - 100-120 zł Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 17.04.2006, 08:24:36 Cytat: "Mike_C" Ja w mojej Corbie wymieniłem tył na sachs gazowe. kosztowało mnie to 312 zeta razem z odbojami i osłonami( Intercars 40% zniżki) ale dostałem tez namiar na blisteiny w bardzo podobnej cenie bez zniżek. Seryjny bilstein (oznaczenie B4) jest produkowany w tej samej fabryce co Sachs i podobno nie różnią się konstrukcyjnie... :hmm: Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 10:05:38 No dokłądnie te B4 (http://www.allegro.pl/item97129777_bilstein_ibiza_cordoba_polo_tyl_2_szt_z_wysylka.html) są na sprzedaż, więc wychodza taniej niż sachsy juz po znizce więc chyba je wezmę. Czekam też na cynk od kumpla który ma zniżki gdzieś w hurtowni.
A co do spręzyn to sa na allegro wzmacnianie do Cordi. Coś ok 210 za 2 sztuki. Ale ja myśle o ich zmianie tylko dlatego, że głupio to wygląda jak przód siedzi wyżej nawet bez załadunku, bo dobijać to mi nawet nie dobijała ta Cordoba przy 5 ludzikach i oponkach 195/55/15 z tyłu. Chyba, że wchodzi w gre przycięzcie np o pół zwoju przednich?? Spotkaliście się z takimi manewrami?? Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: Kant1242 Poniedziałek, 17.04.2006, 15:05:21 Ja bym przycinanych nie brał. Złe rzeczy o takich manewrach słyszałem, a i na mój mały rozumek to wytrzymałość każdej sprężyny jest liczona wegług między innymi ilości zwojów. A jak obetniesz to jaką wytrzymałość będziesz miał :?: Powiedzą ci pewnie że będzie ok ale nikt ci tego na papierku nie da, a i obliczeń nik też nie zrobi "..Sprężyna to sprężyna jak sie jom przytnie to je krótszo panocku i nic wiencej..." :mrgreen: .. a świstak siedzi i zawija .... :chytry:
Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 17:32:16 Obliczyć to sobie sam moge obliczyć ale na nic mi się to zda bo wytrzymałość i charakterystyka się nie zmieni bo sprężyna w tym przypadku ma jednakową grubość i średnice na każdym zwoju i jej char. jest liniowa. Jedyne co się zmieni to siła przy której spręzyna może dobić i będzie mniejsza o (1/n) * 100% w stosunku do sprężyny przed przycięciem o n zwojach :)
Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: Pitdeo Poniedziałek, 17.04.2006, 18:09:12 Witam wszystkich....jestem tu nowicjuszem....
Odnosnie siedzacego tylu w cordobie to proponuje zamontowac sprezyny od Vario i amorki gazowe.... Balem sie ze bede jezdzil wozem drabinistym :)) ale w rzeczywistosci nie jest az tak twardo. Samochod nie ma przesadnie podniesionego "tyłka", nie obawiam sie ze przy 4 osobach i bagazach bede wlokl pupą po ziemi... Mam pomalowane sprezyny na czerwono i wyglada to ciekawie :) [ Dodano: 2006-04-17, 19:09 ] Witam wszystkich....jestem tu nowicjuszem.... Odnosnie siedzacego tylu w cordobie to proponuje zamontowac sprezyny od Vario i amorki gazowe.... Balem sie ze bede jezdzil wozem drabinistym :)) ale w rzeczywistosci nie jest az tak twardo. Samochod nie ma przesadnie podniesionego "tyłka", nie obawiam sie ze przy 4 osobach i bagazach bede wlokl pupą po ziemi... Mam pomalowane sprezyny na czerwono i wyglada to ciekawie :) Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 22:45:01 No to jest SX (Coupe) wiec on ma mieć twardsze spręzyny i problemu z szuraniem opon czy dobijaniem nigdy nie miałem, chodzi mi tylko o kwestie wizualne.
PS: Przy sportowych sprężynach w jakiej kolejności idą kolory w zależnosci o twardości?? Tytuł: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: Mike_C Wtorek, 25.04.2006, 00:34:40 Przepraszam że się tu podczepie ale Jak zrobiłem temat o spręzynach to go zablokowali. Mam więc pytanie czy sprężyny od vario pasuja do Corby z 94.
Tytuł: Odp: Cordoba - niższy tył + ceny usług Wiadomość wysłana przez: damin1233 Niedziela, 05.07.2015, 06:58:01 Przyłącze się do tematu. Czy moge założyć sprężyny tylne od Cordoby do Ibizy II z 1995 roku. Słyszałem że te od Cordoby są trochę wyższe więc moja Ibiza stała by trochę wyżej bo tył jest niski. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
|