Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: Elwes Sobota, 15.04.2006, 14:28:01



Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Sobota, 15.04.2006, 14:28:01
Witam Wszystkich..

Mam pytanko co do regulacji silnika.. otóż.. mam ibize gti 2.0 (silnik 2E) i ostatnio zaczeła mi strasznie duzo palić.. 11-13l po miescie.. :(
Wiem że jest coś takiego jak regulacja silnika i wtedy będzie palił mniej
Niestety na tym moja wiedza sie konczy.
Może ktoś z was robił to i mógłby napisać na czym to polega i ile kosztuje taka przyjemność..


Dzieki i Pozdrawiam
Elwes.


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: abdul Sobota, 15.04.2006, 18:36:34
Jak postoję w korkach to moje skromne 1.6 tyle potrafi wziać więc tragedii nie widze. Zresztą w zimie to cięzko było poniżej 11 zejść.

A co do regulacji to na pewno można jałowy cosik zmniejszyć to w koreczkach troche mniej weźmie, a o jaką dokładnie regulację Ci chodzi to sam nie bardzo wiem, ale z chęcią poczekam na inne odpowiedzi.


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Sobota, 15.04.2006, 22:21:51
No rozumei że moze spokojnie palić w zimie 11l..

Pozatym Jestem z Zamoscia.. tutaj korków nie ma i przewaznie trafiam na zielone światła.. nie mniej jednak jest to miasto i uwazam ze dużo mi pali..

Pozdro


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 16.04.2006, 10:08:03
No tak, to jednak dużo. Mi np po Pile pali ok 7-9 litrów a po Krakowie 8-12 więc jak widać miasto a miasto to jest różnica.

A jak filtry?? Np w mondeo jak wymieniliśmy filtr powietrza to spalanie spadło prawie 2 litry  :mrgreen:


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 00:15:47
moze faktycznie to wina filtra..
możesz coś o tym dokładniej napisać jak to się wymienia i jaki koszt?

Bo normalnie juz sie boje przyduszać tym samochodem =)

PozdrO
Elwes.


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 17.04.2006, 08:17:33
Cytat: "Elwes"
moze faktycznie to wina filtra..
możesz coś o tym dokładniej napisać jak to się wymienia i jaki koszt?

Chcesz powiedzieć, że w Twoim samochodzie nie był wymieniany filtr powietrza :?:  :?:  :?:  :-o


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 12:56:25
No.. ekhm.. :P ja go mam jakies pół roku :) więc nie wiem...
Btw. to moj pierwszy samochod ;)


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 13:40:46
:) No wymiana to jest jakieś 3-4 minuty, a koszt filtra to pewnie 20-30pln

Chyba, że sobie kupisz odrazu sportową wkładkę (Jamex - gąbkowy - kosztuje na allegro 70pln albo jakiś K&N bawełniany za 150 i wtedy raz do roku ją czyścisz i nasanczasz olejkiem i tak praktycznie do końca żywota. Niby trzeba czyścić do 30-60kkm ale jak nie chcesz załatwić sobie przepływomierza to lepiej cześciej)

A co do samej wymiany to otwierasz maske  :mrgreen: i szukasz dużej plastikowej puszki z której idzie rura do silnika :) Pstrykasz kilkoma zatrzaskami i zdejmujesz jej pokrywe i podmieniasz filtr. Ale zanim kupisz to sprawdź sobie jego stan, chociaż ja i tak wymieniam go co ok 10kkm.

Powodzenia  :ok:


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 18:19:34
Dzięki Śliczne Abdul.. jutro zajrze do tego filtra i jak coś to jeszcze zapytam =)

Pozdrawiam
Elwes


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 18:51:48
Nie ma problemu. Jak go wyjmiesz to go zważ, potem wytrzep, odkurz, umyj, wysusz i znowu zważ i napisz ile schudł i ile liści miał w środku ;)

A tak serio to na filtrze się nie da oszczędzać bo kupno nowego stosunkowo szybko się zwraca a i autko przyjemniej się porusza :)


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 21:44:26
No nawet nie ma takiej opcji abym go prał czy coś.. nowy kupie
Nie będe oszczędzał na praniu itd..

Pozdro


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 22:39:43
To był żart :)

Papierowych nie da się czyścić. Niektórzy magicy co najwyżej sprężonym powietrzem traktują ale efekt moze byc tylko wizualny a mikrosyf i tak zostanie...

Ale sportowe wkładki, owszem czyści się :)



PS: Czemu "p r z e d m u c h u j ą" zmieniło mi na "bluzgą"  :mrgreen: Nie jest to chyba jednoznaczne słowo  :hmm:


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Wtorek, 18.04.2006, 14:24:49
No i już jestem po wymianie filtra.. było tam troche liści i widać było że jest zabrudzony.. za nowy dalem 19 zł więc taniocha !!

Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie ;)


Dzieki Śliczne i Pozdro
Elwes


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 18.04.2006, 14:39:32
Cytat: "Elwes"
Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie ;)

A jaki szybki będzie...  :hmm:

 :rock:  ;-)


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: tomektak Wtorek, 18.04.2006, 14:41:54
Mnie tam taki sam silniczek palił w zimie około 12-13L/100km po mieście (Lublin), a średnio to tak z 11,5L. Ale nie wiem jak na benzynce bo mam gasssssssssssssss.... :-D Oczywiście mam najprostszą instalkę bez kompa.
Tych silników nie "ustawia się" można jedynie pogrzebać przy parowniku (odkręcić, zakręcić) o ile ma się gas.
Pozdrówka!!


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwes Środa, 19.04.2006, 12:43:15
No może Ibiza GTi ma to do siebie że dużo pali.. :( a co do gazu to jeszcze nie mam..

Pozdrówki


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: tomektak Środa, 19.04.2006, 18:20:20
Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma...
Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach...


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: Bulba Środa, 28.06.2006, 00:45:46
Dziwne
U mnie trasa 120-140   7.1 do 7.5
Miasto spokojnie 10
Miato normalnie 12
Rekord miasto 14.5


Tytuł: Regulacja silnika
Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 28.06.2006, 11:14:36
Cytat: "tomektak"
Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma...
Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach...


U mnie w mondeo V6 automat maxymalny moment (220Nm) jest przy 4650 obr/min czyli na nadbiegu mam wtedy ok 230km/h  :mrgreen:  ale 210Nm ma już przy 2700 obr/min czyli przy 135km/h :hmm: Z tego jasno wynika, że lepiej znać przebieg momentu niż tylko obroty przy najwyższym momencie :)

PS: Ale nasze Seaty nie należą do oszczędnych bo kiedyś jechaliśmy na 2 auta i mondek spalał w trasie tylko 1 litr więcej  :!: a przypone, że auto 70KM moncniejsze i prawie 500kg cięższe