Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Sobota, 15.04.2006, 14:28:01 Witam Wszystkich..
Mam pytanko co do regulacji silnika.. otóż.. mam ibize gti 2.0 (silnik 2E) i ostatnio zaczeła mi strasznie duzo palić.. 11-13l po miescie.. :( Wiem że jest coś takiego jak regulacja silnika i wtedy będzie palił mniej Niestety na tym moja wiedza sie konczy. Może ktoś z was robił to i mógłby napisać na czym to polega i ile kosztuje taka przyjemność.. Dzieki i Pozdrawiam Elwes. Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: abdul Sobota, 15.04.2006, 18:36:34 Jak postoję w korkach to moje skromne 1.6 tyle potrafi wziać więc tragedii nie widze. Zresztą w zimie to cięzko było poniżej 11 zejść.
A co do regulacji to na pewno można jałowy cosik zmniejszyć to w koreczkach troche mniej weźmie, a o jaką dokładnie regulację Ci chodzi to sam nie bardzo wiem, ale z chęcią poczekam na inne odpowiedzi. Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Sobota, 15.04.2006, 22:21:51 No rozumei że moze spokojnie palić w zimie 11l..
Pozatym Jestem z Zamoscia.. tutaj korków nie ma i przewaznie trafiam na zielone światła.. nie mniej jednak jest to miasto i uwazam ze dużo mi pali.. Pozdro Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 16.04.2006, 10:08:03 No tak, to jednak dużo. Mi np po Pile pali ok 7-9 litrów a po Krakowie 8-12 więc jak widać miasto a miasto to jest różnica.
A jak filtry?? Np w mondeo jak wymieniliśmy filtr powietrza to spalanie spadło prawie 2 litry :mrgreen: Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 00:15:47 moze faktycznie to wina filtra..
możesz coś o tym dokładniej napisać jak to się wymienia i jaki koszt? Bo normalnie juz sie boje przyduszać tym samochodem =) PozdrO Elwes. Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 17.04.2006, 08:17:33 Cytat: "Elwes" moze faktycznie to wina filtra.. możesz coś o tym dokładniej napisać jak to się wymienia i jaki koszt? Chcesz powiedzieć, że w Twoim samochodzie nie był wymieniany filtr powietrza :?: :?: :?: :-o Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 12:56:25 No.. ekhm.. :P ja go mam jakies pół roku :) więc nie wiem...
Btw. to moj pierwszy samochod ;) Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 13:40:46 :) No wymiana to jest jakieś 3-4 minuty, a koszt filtra to pewnie 20-30pln
Chyba, że sobie kupisz odrazu sportową wkładkę (Jamex - gąbkowy - kosztuje na allegro 70pln albo jakiś K&N bawełniany za 150 i wtedy raz do roku ją czyścisz i nasanczasz olejkiem i tak praktycznie do końca żywota. Niby trzeba czyścić do 30-60kkm ale jak nie chcesz załatwić sobie przepływomierza to lepiej cześciej) A co do samej wymiany to otwierasz maske :mrgreen: i szukasz dużej plastikowej puszki z której idzie rura do silnika :) Pstrykasz kilkoma zatrzaskami i zdejmujesz jej pokrywe i podmieniasz filtr. Ale zanim kupisz to sprawdź sobie jego stan, chociaż ja i tak wymieniam go co ok 10kkm. Powodzenia :ok: Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 18:19:34 Dzięki Śliczne Abdul.. jutro zajrze do tego filtra i jak coś to jeszcze zapytam =)
Pozdrawiam Elwes Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 18:51:48 Nie ma problemu. Jak go wyjmiesz to go zważ, potem wytrzep, odkurz, umyj, wysusz i znowu zważ i napisz ile schudł i ile liści miał w środku ;)
A tak serio to na filtrze się nie da oszczędzać bo kupno nowego stosunkowo szybko się zwraca a i autko przyjemniej się porusza :) Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Poniedziałek, 17.04.2006, 21:44:26 No nawet nie ma takiej opcji abym go prał czy coś.. nowy kupie
Nie będe oszczędzał na praniu itd.. Pozdro Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 17.04.2006, 22:39:43 To był żart :)
Papierowych nie da się czyścić. Niektórzy magicy co najwyżej sprężonym powietrzem traktują ale efekt moze byc tylko wizualny a mikrosyf i tak zostanie... Ale sportowe wkładki, owszem czyści się :) PS: Czemu "p r z e d m u c h u j ą" zmieniło mi na "bluzgą" :mrgreen: Nie jest to chyba jednoznaczne słowo :hmm: Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Wtorek, 18.04.2006, 14:24:49 No i już jestem po wymianie filtra.. było tam troche liści i widać było że jest zabrudzony.. za nowy dalem 19 zł więc taniocha !!
Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie ;) Dzieki Śliczne i Pozdro Elwes Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 18.04.2006, 14:39:32 Cytat: "Elwes" Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie ;) A jaki szybki będzie... :hmm: :rock: ;-) Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: tomektak Wtorek, 18.04.2006, 14:41:54 Mnie tam taki sam silniczek palił w zimie około 12-13L/100km po mieście (Lublin), a średnio to tak z 11,5L. Ale nie wiem jak na benzynce bo mam gasssssssssssssss.... :-D Oczywiście mam najprostszą instalkę bez kompa.
Tych silników nie "ustawia się" można jedynie pogrzebać przy parowniku (odkręcić, zakręcić) o ile ma się gas. Pozdrówka!! Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Elwes Środa, 19.04.2006, 12:43:15 No może Ibiza GTi ma to do siebie że dużo pali.. :( a co do gazu to jeszcze nie mam..
Pozdrówki Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: tomektak Środa, 19.04.2006, 18:20:20 Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma...
Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach... Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: Bulba Środa, 28.06.2006, 00:45:46 Dziwne
U mnie trasa 120-140 7.1 do 7.5 Miasto spokojnie 10 Miato normalnie 12 Rekord miasto 14.5 Tytuł: Regulacja silnika Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 28.06.2006, 11:14:36 Cytat: "tomektak" Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma... Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach... U mnie w mondeo V6 automat maxymalny moment (220Nm) jest przy 4650 obr/min czyli na nadbiegu mam wtedy ok 230km/h :mrgreen: ale 210Nm ma już przy 2700 obr/min czyli przy 135km/h :hmm: Z tego jasno wynika, że lepiej znać przebieg momentu niż tylko obroty przy najwyższym momencie :) PS: Ale nasze Seaty nie należą do oszczędnych bo kiedyś jechaliśmy na 2 auta i mondek spalał w trasie tylko 1 litr więcej :!: a przypone, że auto 70KM moncniejsze i prawie 500kg cięższe |