Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja => Wątek zaczęty przez: firefighter Poniedziałek, 05.09.2011, 05:53:03



Tytuł: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: firefighter Poniedziałek, 05.09.2011, 05:53:03
Witam
Urodzil sie problem.
Po wciśnieciu przycisku Obieg zamkniety zapala się na nim kontrolka i gaśnie po kilkunastu sekundach jazdy.
Ponowne naciśnięcie nie przynosi skutku, trzeba odczekać kilkanaście sekund i znowu naciskam i zapala sie ale znów działa tylko kilkanaście sekund. Gdzieś w  instrukcji wyczytałem, żę obieg zamknięty powinien wlączyć się kiedy wbijemy wsteczny, oczywiście też nie działa.
Co może być przyczyną?


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: tchopz Poniedziałek, 05.09.2011, 08:15:59
Może masz ustawiony nawiew na szyby? Zazwyczaj w tej pozycji automatycznie wyłączany jest obieg zamknięty.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 05.09.2011, 08:56:23
Cytat: firefighter
Gdzieś w  instrukcji wyczytałem, żę obieg zamknięty powinien wlączyć się kiedy wbijemy wsteczny
To chyba jakaś bzdura...  :o
Co ma wsteczny do obiegu zamkniętego :?:

ps. Rozumiem, że mówimy o klimatyzacji półautomatycznej? Bo w climatroniku obieg zamknięty nie ma kontrolki, tylko ikonkę na wyświetlaczu...


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: firefighter Poniedziałek, 05.09.2011, 13:09:03
Cytat: tchopz
Może masz ustawiony nawiew na szyby? Zazwyczaj w tej pozycji automatycznie wyłączany jest obieg zamknięty.

Dzisiaj posprawdzałem
Ustawienie na wiewu na twarz naciskam działa po chwili sie wylącza kilkanaście sekund naciskam i działa.
Przełączam nawiew na nogi raz dziala a raz wylącza jak przy ustawieniu na szybę(prawdopodobnie dlatego by szyba nie zaparowała)


Napisano: Poniedziałek, 05.09.2011, 14:07:42


Cytat: KYS
To chyba jakaś bzdura...  
Co ma wsteczny do obiegu zamkniętego  

ps. Rozumiem, że mówimy o klimatyzacji półautomatycznej? Bo w climatroniku obieg zamknięty nie ma kontrolki, tylko ikonkę na wyświetlaczu

Podczas jazdy do tyłu aby spaliny nie dostawały się do wnętrza pojazdu.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: Red Środa, 07.09.2011, 19:49:19
U mnie w cordi można włączyć obieg wewnętrzny wyłącznie w pozycji pokrętła innej niż nawiew na szyby. Mam wersję bez klimy i może dla tego.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 07.09.2011, 20:11:58
Cytat: Red
U mnie w cordi można włączyć obieg wewnętrzny wyłącznie w pozycji pokrętła innej niż nawiew na szyby. Mam wersję bez klimy i może dla tego.
tak jest (chyba) zawsze. Obiegiem wewnętrznym parowałyby szyby...


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 07.09.2011, 20:18:13
efmk, ma rację.
Nawiew na szyby - nawiew powietrza z zewnątrz.
(chociaż troche brak tu logiki. Zakładając obieg zamkniety + klima która wysusza szyby efekt powinien być bardzo dobry)


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: firefighter Czwartek, 08.09.2011, 05:59:45
No dobra w pozycji na szyby wyłącza się obieg zamknięty ale w pozycji twarz/nogi jak nacisne to na chwile się włączy a po kilkunastu sekundach wyłącza.Chociaż zauważyłem dzisiaj, że bez włączonej klimy jak nacisnąłem to włączył się, po chwili wyłączył i samoczynnie znowu uruchomił.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 09.09.2011, 10:09:19
sprawdz czy kracowka polozenia klapy zewn/wewn, dostaje sygnal, |Moze klapa nie dochodzi do konca

Co do szyb i obiegu wewn, to w krajach atrabskich (caky czas goraco) nie ma problemu z wlaczeniem obiegu wewnetrznego i klimy na kazdaj pozycjio. Ale auta tu nie europejskie.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Piątek, 09.09.2011, 14:40:17
KKKKris, nie koniecznie. W zdecydowanej większości samochodów jakimi jeździłem obieg zamknięty działał w ten sposób, że w chwili włączenia nawiewu na szybę obieg zamknięty się wyłączał przy czym od razu można go było ponownie załączyć.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 09.09.2011, 17:42:46
mac456x9,  ja wyraznie zaznaczam, ze chodzi o kraje arabskie czyli ZEA i KSA a tu rzadko jest ponize 30st C


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Piątek, 09.09.2011, 19:16:21
Cytat: KKKKris
Ale auta tu nie europejskie.

A ja śmigam tylko europejskimi i napisałem swoje spostrzeżenie  :eye:


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: Parufka Niedziela, 25.11.2012, 17:19:52
 
 witam
   
  mam pytanie ,ale chodzi o inne auto... Kuzyn ma citroena berlingo a w nim jest nawiew z tyłu na nogi i nic tam nie dmucha,czy ktoś może na ten temat coś poradzić. 

    z góry dziękuje


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: szataniotko Niedziela, 25.11.2012, 17:51:33
a czy ktoś sprawdzał czy silniczki od regulowania klap nawiewu pracują poprawnie, czasem jest tak ze brakuje sygnału ze silnik przestawił klapkę od nawiewu na swoja pozycje i procedura jest powtarzana dla tego tak wariuje,  ten problem był w c3 pomogła wymiana wyłącznika krańcowego wraz z silniczkiem klapy od regulacji położenia nawiewu.


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: Parufka Niedziela, 25.11.2012, 18:14:35
z tego co wiem to niema  tam klimy tylko zwykła manualna bo to uboga wersja  :-X może te wyloty nawiewu są od picu ;D


Tytuł: Odp: Problem z obiegiem zamkniętym 6L
Wiadomość wysłana przez: szataniotko Niedziela, 25.11.2012, 19:17:14
jak nie ma klimy a ma nawiew na nogi to one słabo działają i często zanim doleci do końca kanału to rozejdzie się " po kościach" powietrze i tyle z dmuchania :)