Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: raby Poniedziałek, 18.07.2011, 18:44:28



Tytuł: Wymiana rozrządu - pytania konkretne o wymiane
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 18.07.2011, 18:44:28
Leemarvin, czy z hydro-napinaczem pasek jest tak mocno napiety ze da sie go recznie przekrecic o max 45 stopni?
luz napinacza ma wynosic 4mm i tak tez ustawilem ale pasek wydaje sie bardzo mocno napiety :-\
wczesniej byl luzniejszy ale luz na napinaczu byl o wiele wiekszy niz 4mm :-X

Temat wydzielony z http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1746.180
tu nie pytamy o ceny czy jakie firmy kto poleca a o konkretne procedury na temat wymiany paska

troche fotek co nam sie przyda:
(http://img830.imageshack.us/img830/9072/07072011627.th.jpg) (http://img830.imageshack.us/i/07072011627.jpg/) (http://img171.imageshack.us/img171/1300/1696130553.th.jpg) (http://img171.imageshack.us/i/1696130553.jpg/) (http://img707.imageshack.us/img707/8505/1696130552.th.jpg) (http://img707.imageshack.us/i/1696130552.jpg/) (http://img819.imageshack.us/img819/4554/1700663456.th.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/1700663456.jpg/)


Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu - jaki koszt?
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Poniedziałek, 18.07.2011, 22:08:57
Jest dobrze, nowy pasek, nowy napinacz... to dlatego jest niewielki luz. Zrobisz kilka godzin pracy i luz się zwiększy. Co do kręcenia paskiem, to w sumie jest to subiektywne odczucie, ale do 45st powinien iść palcami z wyczuwalnym oporem. Ciężko to opisać...
Zawsze możesz kupić przyrząd do kontroli naciągu paska ;D


Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu - pytania konkretne o wymiane
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 20.07.2011, 12:54:46
Cytat: Leemarvin
Jest dobrze, nowy pasek, nowy napinacz... to dlatego jest niewielki luz. Zrobisz kilka godzin pracy i luz się zwiększy.
hmm na goracym silniku luz moze sie zmniejszyc (wg instrukcji) do 1mm i tak sie dzieje ale ciagle mi sie wydaje ze za mocno jest naciagniety
podczas jazdy na srednich obrotach (1500-2000) slychac jakby gwizg silnika a na wolnych obrotach cos popiskuje od rozrzadu :-\
Cytat: Leemarvin
Zawsze możesz kupić przyrząd do kontroli naciągu paska ;D
180 na jednorazowy przyrzad to troche sporo
a masz dane ile powinien sie ugiac u mnie pasek? moze jakis warsztat bedzie go mial :-\

zobacz jak jest ustawiony stary i nowy napinacz
zgodnie ze szkicami nowy jest prawidlowo ale te skrzypienia mnie troche martwia
(http://img801.imageshack.us/img801/7352/18072011652.th.jpg) (http://img801.imageshack.us/i/18072011652.jpg/) (http://img696.imageshack.us/img696/2643/18072011660.th.jpg) (http://img696.imageshack.us/i/18072011660.jpg/)
poprzednio pasek wymienial chyba ktos nie majacy pojecia o tym silniku bo sa znaki robione farba

Napisano: Wtorek, 19.07.2011, 17:00:06


podjechalem do znajomego mechanika i stwierdzil ze pasek jest za mocno napiety - czyli instrukcja z elsy jest do d...  :-X

a tu troche fotek z wymiany:
(http://img231.imageshack.us/img231/5620/18072011642.th.jpg) (http://img231.imageshack.us/i/18072011642.jpg/) (http://img121.imageshack.us/img121/230/18072011644.th.jpg) (http://img121.imageshack.us/i/18072011644.jpg/) (http://img163.imageshack.us/img163/7189/18072011645.th.jpg) (http://img163.imageshack.us/i/18072011645.jpg/) (http://img823.imageshack.us/img823/2131/18072011646.th.jpg) (http://img823.imageshack.us/i/18072011646.jpg/) (http://img195.imageshack.us/img195/7876/18072011647.th.jpg) (http://img195.imageshack.us/i/18072011647.jpg/) (http://img703.imageshack.us/img703/8180/18072011648.th.jpg) (http://img703.imageshack.us/i/18072011648.jpg/) (http://img40.imageshack.us/img40/3986/18072011649.th.jpg) (http://img40.imageshack.us/i/18072011649.jpg/) (http://img268.imageshack.us/img268/6149/18072011650.th.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/18072011650.jpg/) (http://img339.imageshack.us/img339/86/18072011651.th.jpg) (http://img339.imageshack.us/i/18072011651.jpg/) (http://img543.imageshack.us/img543/7352/18072011652.th.jpg) (http://img543.imageshack.us/i/18072011652.jpg/) (http://img854.imageshack.us/img854/3369/18072011653.th.jpg) (http://img854.imageshack.us/i/18072011653.jpg/) (http://img850.imageshack.us/img850/1811/18072011654.th.jpg) (http://img850.imageshack.us/i/18072011654.jpg/) (http://img84.imageshack.us/img84/7584/18072011657.th.jpg) (http://img84.imageshack.us/i/18072011657.jpg/) (http://img818.imageshack.us/img818/9502/18072011658.th.jpg) (http://img818.imageshack.us/i/18072011658.jpg/) (http://img263.imageshack.us/img263/8468/18072011659.th.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/18072011659.jpg/) (http://img832.imageshack.us/img832/2643/18072011660.th.jpg) (http://img832.imageshack.us/i/18072011660.jpg/)

Napisano: Wtorek, 19.07.2011, 21:28:04


Cytat: raby
a masz dane ile powinien sie ugiac u mnie pasek? moze jakis warsztat bedzie go mial :-\
pojezdzilem po kilku warsztatach i rece opadaja... nie mieli jeszcze takiego silnika u siebie ale jak cos to by zrobili zgodnie z procedura czyli na 4mm
tylko 1 warsztat ma ten przyrzad do sprawdzenia napiecia paska ale nie maja danych do mojego silnika :ninja:
poluzowalem delikatnie napinacz na jakies 8mm i tak zostawiam - w warsztacie gdzie mieli ten przyrzad mowia ze napiete jest prawidlowo
chyba mi juz sie w glowie pier... :pala: od tego a TTTM :-X