Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: Chomeini Piątek, 05.08.2005, 20:27:32



Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Chomeini Piątek, 05.08.2005, 20:27:32
Witam, jestem świeżutkim posiadaczem tytułowego samochodu z silnikiem benzynowym z wtryskiem wielopunktowym (100 KM) który pali mi 5,6/100 na typowej trasie. Zachodzę w kiepeł czy montować instalkę gazową sekwencyjną - bo ponoć tylko taka się nadaje najlepiej (kolektor plastikowy) ale wołają za nią 3600 pln :cry: Może ktoś podzieli się własnymi doświadczeniami z tego typu frustracjami i może jakieś porady.  :?


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Anonymous Sobota, 06.08.2005, 16:04:48
Dołączam się do pytania (mnie interesuje silnik 1,6 8V - ALM). Co do plastikowych kolektorów słyszałem już różne opinie - znajomy jeździ Accentem z instalką II gen. i nie narzeka - wspominał tylko że ma zamontowany jakiś zawór i nic mu się z kolektorem nie dzieje.


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Chomeini Sobota, 06.08.2005, 21:13:21
Miałem wcześniej w Uniaczu instalkę II generacji i o ile się orientuję chodzi o zawór na filtrze powietrza tzw. antywybuchowy, ale to przy kolektorze plastikowym nie musi się sprawdzać (krótko mówiąc może nie wytrzymać - przy ewewntualnym strzale), mecenasi od instalacji (3 zakłady) decydują się założyć instalkę starego typu za ok. 1600 - 2000 pln. nie dając gwarancji  :roll: Polecają tylko sekwencyjną (3600 pln) :cry:


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: pmk Sobota, 06.08.2005, 23:00:39
No i niestety chodzi o te 2000 różnicy, przy których gaz u mnie przestaje się aż tak bardzo opłacać. Ciekawe czy instalacje wtrysku gazu (III gen.) jeszcze trochę stanieją czy już nie ma na to szans... ?
Słyszałem również, że można wymienić kolektor na metalowy - tylko jaki to może być koszt?


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Chomeini Niedziela, 07.08.2005, 09:51:05
Na Allegro wydziałem kolektory metalowe w granicach 450 - 500 pln. plus koszt wymiany ok. 100 (może więcej), ale to takie jakieś samoróbne (czyjaś radosna twórczość) nie wzbódzająca zaufania z wyglądu. Może ktoś coś takiego montował i może powiedzieć o tym coś pozytywnego !?


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: DeDeK Wtorek, 09.08.2005, 13:07:27
mam dla was swietne rozwiazanie

strona dopiero co ruszyla i zajrzycje na glowne forum klubowe tam dostaniecie szybko odpowiedzi na wasze pytania :)

www.foorumseata.autocentrum.pl


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 11.08.2005, 21:16:13
Kiedyś jak sie interesowałem założeniem gazu w swoim autku ,
to doszlismy do wniosku z jednym instalatorem ,
ze założenie kolektora metalowego pogorszy pracę silnika na
benzynie bo tak "na chłopski rozum" paliwo bedzie gorzej odparowywac
 w zimnych rurach kolektora szczególnie w zimnych porach roku ,
które jak widać teraz za oknem ,mamy dość często :(


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Chomeini Piątek, 12.08.2005, 20:11:06
Uwzględniając wszystkie za i przeciw postanowiłem zamontować instalkę sekwencyjną (po ustaleniach z instalatorami) - nie jest to tanie - 3700 pln, ale górkowanie cen paliwa  zaczyna mnie dobijać. Szczególnie to odczułem jadąc z nad morza w rejony wschodnie (Lubelskie, Warszawskie - tydzień czasu) - koszty moich wędrówek ok 850 pln, samo paliwo a starałem się jeździć bardzo ekonomicznie tzn. 90 - 100 km/h gdzie zużycie wyszło mi między 5,8 a 6,4 na 100 km. Wracając do wątku gazowego - więc zamówiłem dziś w/w instalację gazową i 18.08 jadę na zamontowanie i tego samego dnia będę lżejszy o również w/w kwotę.  :shock:


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: alexdemo Sobota, 20.08.2005, 09:12:43
Witam serdecznie jestem posiadaczem Seata Cordoba  Vario 1.4 z 99 roku,trzy miesiące temu założyłem zwykłą instalację gazową z wymianą kolektora na metalowy koszt to 1700 za gaz + 600 kolektor z wymianą.Auto jest oczywiście słabsze ale to z winy gazu,przezyłem do tej pory dwa wystrzały - za pierwszym razem uległa uszkodzeniu obudowa filtra powietrza, drubi raz- bez strat.Obudowa wymieniona została na koszt zakładu montującego.


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Chomeini Wtorek, 23.08.2005, 20:56:51
No i jak pisałem tak uczyniłem, mam instalkę sekwencyjną  :D jestem lżejszy o 3700 pln  :cry: - ale co do instalki przynajmniej narazie jest cacunio, chodzi toto ładnie bez żadnych osłabnięć (jak to miało miejsce w moim Uniaczu), nie wyczuwam żadnych spadków mocy, po pierwszym przeliczeniu zyżycia wyszło mi 8,3 l/100 km - według moich obliczeń (z benzyny - patrz posty wyżej) to trochę dużo - a miał palić tyle samo co benzyny, ale jeszcze posprawdzam ze dwa, trzy razy i się upewnię.  satan


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Kowal 2002 Piątek, 26.08.2005, 12:44:50
Nie daj sobie wmówić, że ma palić tyle samo gazu co benzyny! Gazu MUSI palić więcej o jakieś 10% - 15% i nie ma na to rady. Jeśli ustawią Ci instalkę tak, że będzie palić tyle samo gazu co benzyny, to na 100% będziesz miał za ubogą mieszankę i szybko wypalisz gniazda zaworów w głowicy ( naprawa tego to kilka kpln ). 8,3 l/100 km to może troszkę za dużo, ale wszystko zależy od stylu jazdy; zazwyczaj jest tak, że po założeniu gazu jeździ się trochę mniej oszczędnie bo jest taniej i stąd nieco wyższe spalanie. Ja mam u siebie instalkę BRC Fly Sequent. Przejechałem na gazie jakieś 20 kkm i na razie nie ma problemów. Sekwencja, chociaż droga, to najlepsze rozwiązanie - na pewno będziesz zadowolony.


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Chomeini Sobota, 27.08.2005, 19:23:58
A jakie są skutki zbyt bogatej mieszanki  :?  (no bo skoro benzyny palił średnio 6 l/100 km a teraz ponad 8 l/100 km - to chyba jest zbyt bogata). Za jakieś 300 - 400 km jadę na pierwszy przegląd - poinstalacyjny będę musiał z nimi ponegocjować żeby trochę lepiej zestroili ten komputer z instalacją.


Tytuł: Seat Cordoba Vario 1.6 + Gaz
Wiadomość wysłana przez: Kowal 2002 Poniedziałek, 29.08.2005, 09:03:53
Z tego co pamiętam to głównie takie, że musisz częściej tankować  :satan: . A tak na serio to wejdź sobie na autocentrum na forum "Mam LPG" i wpisz w szukaniu "spalanie" będziesz miał całe tony konkretnych informacji.
U mnie przy spokojnej jeździe w trasie ( żona + dziecko - 90 - 110 km/h ) wychodzi ok. 5,8 - 6,0 PB98 / 7,2 - 7,5 LPG. W mieście jak jeżdżę sam to PB wychodzi grubo ponad 10 a LPG nawet 13 l / 100km. Wszystko zależy od tego jak bardzo dajesz w palnik...