Tytuł: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: maslo Czwartek, 14.04.2011, 07:25:23 Witam serdecznie.
Kupiłem TT HKS. Doktoryzuje się już 2 dzień jak to podłączyć, z połowicznym sukcesem. Wszystkie kable sterujące są opisane w instrukcji i raczej nikt nie powinien mieć z tym problemu. Jednakże jest kostka(ta najważniejsza) której producent nie opisuje, bo przewiduje podłączenie jej za pomocą dedykowanej wiązki Plug & Play HKS. W kostce są 3 kabelki. Czerwony - to stałe +12V Zielony - to ACC czyli kabelek w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon Niebieski - w anglojęzycznej "literaturze" opisany jako ON i właśnie z tym kablem mam problem. Czy ktoś ma pomysł, gdzie go podłączyć? Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: kotu Czwartek, 14.04.2011, 08:12:20 Odezwij się doDIO bo on u siebie podłączał turbo timer :eye:
Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: emtezet Czwartek, 14.04.2011, 09:50:53 Niebieski to zazwyczaj remote, albo tak jak piszesz on, czyli kabel na który jak podasz mase lub 12V w zależności od sterowania to włączy ci się urządzenie...głowy oczywiście nie daje bo w ręku tego nie miałem...
Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: maslo Czwartek, 14.04.2011, 10:31:16 Niekoniecznie.
Urządzenie włącza się automatycznie w momencie pojawiania się napięcia na ACC (zielony przewód). Natomiast aktywuje się w momencie zaniku napięcia na tym że kabelku (aktywuje znaczy, podtrzymuje napięcie na ACC). Tu http://www.fd3s.net/greddy_turbo_timer3.jpg (http://www.fd3s.net/greddy_turbo_timer3.jpg) znalazłem schemat ale do TT Greddy. Na razie robiłem testy tylko i wyłącznie na stole. Nie stwierdziłem przydatności tego przewodu. Ale tak sobie teraz myślę, że w momencie rozruchu silnika gasną wszystkie prądożerne odbiorniki (np. nawiew, światła, radio). Niewykluczone, że za to właśnie odpowiada wyjście ON? ...a jeśli tak jest, może wyniknąć potrzeba podtrzymania napięcia również i na tym przewodzie. Spróbuje to zmierzyć. I po południu podzielę się wynikami. Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: DIO Czwartek, 14.04.2011, 15:45:50 No wiec a wiec :) lece z pomocą.
Po pierwsze to czytelne instrukcje wraz z opisami masz tutaj: HKS http://www.hksusa.com/content/pdf1634.pdf Greddy http://www.greddy.com/upload/file/FATT.pdf Szczegolnie interesuje Cie strona Nr 5 Po drugie - jaki typ - bo HKS-y są trzy. NIe liczac oczywiscie Singapur-skich podóbek za 80 zł :) A kabelki: Czerwony - Stałe +12 V Zielony - Zapłon Niebieski - i teraz sa dwa rozwiązania w zaleznosc od samochodu Albo pracuje jako ACC czyli tak jak opisałes - "kabelek w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon" Badz dodaje sie go pod "zapłon" w bardzo rzadkich przypadkach. Wiec sam wprowadziłes sie w bład :) pisząc: Cytat: maslo Czerwony - to stałe +12V Zielony - to ACC czyli kabelek w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon Niebieski - w anglojęzycznej "literaturze" opisany jako ON Nie zapomnij o podpięciu kabelka pod kontrolke ręcznego no i jesli masz IMMO no to mozesz miec wiekszy problem z podłączeniem ;) Napisano: Czwartek, 14.04.2011, 16:44:12 AAA i oczywiscie nie zapomnij podpiąc mase pod obudowe - kabel oczko z TT :ok: Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 14.04.2011, 15:50:33 Cytat: DIO no i jesli masz IMMO no to mozesz miec wiekszy problem z podłączeniem ;) immo na odpalonym silniku chyba juz nie pracuje :-\ Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 14.04.2011, 17:38:26 Cytat: DIO no i jesli masz IMMO no to mozesz miec wiekszy problem z podłączeniem ;) immo na odpalonym silniku chyba juz nie pracuje :-\ Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: maslo Czwartek, 14.04.2011, 22:14:37 Wielkie dzięki za pomoc. Złożyłem i działa, no może raczej działało. Podczas składania deski musiałem szarpnąć za kabel i się złącza z od ręcznego wypiąć musiała. Jutro poprawie.
Z imobilaizeram nie ma problemu, przynajmniej w moim przypadku. Z kabelkami był jak pisał DIO. Dzięki. Kostkę stacyjki mam przedzwonioną i rozpisaną, pewni nikomu się to nie przyda, bo kostka od VW Corrado ale jak by co to mogę wrzucić. Raz jeszcze dzięki! Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 14.04.2011, 22:32:30 a ja tak zapytam o sens? czy warto wywalac tyle kasy na taka zabawke? :o
Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 15.04.2011, 05:32:09 a ja tak zapytam o sens? czy warto wywalac tyle kasy na taka zabawke? :o No ba. Turbina kosztuje parę miedziaków, a tu jeden błąd po ostrym dawaniu w palnik i mówimy suszarce papa. A tak przekręcasz kluczyk wysiadasz, a ona się uspokaja.Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: maslo Piątek, 15.04.2011, 06:25:23 Prawdą jest że to gadżet, ale potrafi wydłużyć życie turbiny i to o więcej niż się niektórym zdaje.
Ja zazwyczaj piecuje jak mi się śpieszy i wowczas nie mam czasu, żeby odczekać te parę minut zanim się turbina wychłodzi. Jeśli ktoś jeździ na nieseryjnym ciśnieniu to łożyska turbiny mogą się nagrzać niemalże do czerwoności. Wyłączanie silnika w takim stanie jest turbobójstwem. Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: tchopz Piątek, 15.04.2011, 08:23:09 Wystarczy zwolnić ten kilometr przed miejscem docelowym i gra muzyka. A ile stracisz przez to czasu? Kilka sekund?
To urządzenie dla zapominalskich i tyle. Choć zapominalski da w palnik zaraz po odpaleniu i też załatwi turbinę. Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 15.04.2011, 08:40:24 tez mi sie wydaje ze to bajer za ktory trzeba ostro bulic :ninja: te lepsze to wydatek 500zl :o
Cytat: tchopz Choć zapominalski da w palnik zaraz po odpaleniu i też załatwi turbinę. w 2 strone tez to powinno dzialac i nie pozwolic rozwijac pelnej mocy :-X moze sie nie znam ale 50-100 to max co bym mogl za taki bajer zaplacic :P Tytuł: Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć Wiadomość wysłana przez: tchopz Piątek, 15.04.2011, 09:00:01 Przekaźnik, kondensator, jakaś diodka, kilka oporniczków i przycisk i masz tą samą fukcjonalność.
Wpinamy i auto zawsze gaśnie z opóźnieniem powiedzmy minuty. Przycisk, żeby wyłączyć auto natychmiast, kiedy wiemy, że nie dawaliśmy w palnik. Myślę, że 20 złotych to rozsądna cena :P |