Tytuł: Czyszczenie przepustnicy Cordoba 2E Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Środa, 13.04.2011, 12:22:04 Czyszczenie powinno rozwiązać problem falujących obrotów silnika. Opis wzorowany na opisie Punchoo, wzbogacony o zdjęcia z silnika 2E.
Potrzebne narzędzia: - płaski śrubokręt - imbus 5 (najlepiej grzechotka z przedłużką) - trochę cierpliwości - szmatka, pędzelek - generalnie coś do czyszczenia - benzyna ekstrakcyjna Przepustnica zaznaczona jest na zdjęciu poniżej: (http://img153.imageshack.us/img153/4782/19138100.th.jpg) (http://img153.imageshack.us/i/19138100.jpg/) Przy pomocy śrubokręta luzujemy paskę od węża dolotowego powietrza i odpinamy go: (http://img860.imageshack.us/img860/7540/sdc10973.th.jpg) (http://img860.imageshack.us/i/sdc10973.jpg/) Wyciągamy linkę z zaczepu i całkowicie odpinamy od przepustnicy: (http://img402.imageshack.us/img402/5158/sdc10974v.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/i/sdc10974v.jpg/) Po odłączeniu węża od dolotu, musimy jeszcze odpiąć wężyk od podciśnienia oraz wąż pod wtyczką od TPSu. Oczywiście wtyczkę też odłączamy. Sama przepustnica mocowana jest za pomocą 4 śrub imbusowych. Dwie z nich widać, dwie pozostałe są dokładnie pod nimi od stodu urządzenia: Po całkowitym odkręceniu, mamy w ręce przepustnicę, którą trzeba teraz dokładnie wyczyścić. W moim przypadku wyglądało to następująco: (http://img829.imageshack.us/img829/9851/sdc10979k.th.jpg) (http://img829.imageshack.us/i/sdc10979k.jpg/)(http://img10.imageshack.us/img10/1100/sdc10978f.th.jpg) (http://img10.imageshack.us/i/sdc10978f.jpg/)(http://img684.imageshack.us/img684/8956/sdc10977e.th.jpg) (http://img684.imageshack.us/i/sdc10977e.jpg/)(http://img860.imageshack.us/img860/6927/sdc10976.th.jpg) (http://img860.imageshack.us/i/sdc10976.jpg/)(http://img683.imageshack.us/img683/7463/sdc10975i.th.jpg) (http://img683.imageshack.us/i/sdc10975i.jpg/) Po wyczyszczeniu pędzelkiem, dokładniejszym doczyszczeniu szmatką i ponownym wypłukaniu w benzynie, otrzymałem następujący wynik swoich prac: (http://img593.imageshack.us/img593/8013/sdc10983.th.jpg) (http://img593.imageshack.us/i/sdc10983.jpg/)(http://img233.imageshack.us/img233/3113/sdc10980p.th.jpg) (http://img233.imageshack.us/i/sdc10980p.jpg/)(http://img688.imageshack.us/img688/7349/sdc10988y.th.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/sdc10988y.jpg/) Różnicę widać gołym okiem. Montaż w samochodzie w kolejności odwrotnej do rozkładania. Warto zwrócić uwagę na to, czy wszystkie węże wróciły na swoje miejsce. U mnie poza tymi które sam zdemontowałem, podczas poruszania filtrem i dolotem, spadł wąż prowadzący powietrze spod kolektora. Gdy wszystko jest poskładane, odpalamy i cieszymy się równom pracą silnika. WAŻNE! W 2E nie wykonuje się adaptacji przepustnicy, dlatego że jego komputer to DIGIFANT 1.7. U mnie po zmontowaniu, obroty równo stoją w okolicach 1 tys obrotów. |