Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: Mad_Maxs Środa, 13.04.2011, 12:22:04



Tytuł: Czyszczenie przepustnicy Cordoba 2E
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Środa, 13.04.2011, 12:22:04
Czyszczenie powinno rozwiązać problem falujących obrotów silnika. Opis wzorowany na opisie Punchoo, wzbogacony o zdjęcia z silnika 2E.

Potrzebne narzędzia:
- płaski śrubokręt
- imbus 5 (najlepiej grzechotka z przedłużką)
- trochę cierpliwości
- szmatka, pędzelek - generalnie coś do czyszczenia
- benzyna ekstrakcyjna

Przepustnica zaznaczona jest na zdjęciu poniżej:
(http://img153.imageshack.us/img153/4782/19138100.th.jpg) (http://img153.imageshack.us/i/19138100.jpg/)

Przy pomocy śrubokręta luzujemy paskę od węża dolotowego powietrza i odpinamy go:
(http://img860.imageshack.us/img860/7540/sdc10973.th.jpg) (http://img860.imageshack.us/i/sdc10973.jpg/)

Wyciągamy linkę z zaczepu i całkowicie odpinamy od przepustnicy:
(http://img402.imageshack.us/img402/5158/sdc10974v.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/i/sdc10974v.jpg/)

Po odłączeniu węża od dolotu, musimy jeszcze odpiąć wężyk od podciśnienia oraz wąż pod wtyczką od TPSu. Oczywiście wtyczkę też odłączamy.

Sama przepustnica mocowana jest za pomocą 4 śrub imbusowych. Dwie z nich widać, dwie pozostałe są dokładnie pod nimi od stodu urządzenia:


Po całkowitym odkręceniu, mamy w ręce przepustnicę, którą trzeba teraz dokładnie wyczyścić. W moim przypadku wyglądało to następująco:
(http://img829.imageshack.us/img829/9851/sdc10979k.th.jpg) (http://img829.imageshack.us/i/sdc10979k.jpg/)(http://img10.imageshack.us/img10/1100/sdc10978f.th.jpg) (http://img10.imageshack.us/i/sdc10978f.jpg/)(http://img684.imageshack.us/img684/8956/sdc10977e.th.jpg) (http://img684.imageshack.us/i/sdc10977e.jpg/)(http://img860.imageshack.us/img860/6927/sdc10976.th.jpg) (http://img860.imageshack.us/i/sdc10976.jpg/)(http://img683.imageshack.us/img683/7463/sdc10975i.th.jpg) (http://img683.imageshack.us/i/sdc10975i.jpg/)

Po wyczyszczeniu pędzelkiem, dokładniejszym doczyszczeniu szmatką i ponownym wypłukaniu w benzynie, otrzymałem następujący wynik swoich prac:
(http://img593.imageshack.us/img593/8013/sdc10983.th.jpg) (http://img593.imageshack.us/i/sdc10983.jpg/)(http://img233.imageshack.us/img233/3113/sdc10980p.th.jpg) (http://img233.imageshack.us/i/sdc10980p.jpg/)(http://img688.imageshack.us/img688/7349/sdc10988y.th.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/sdc10988y.jpg/)

Różnicę widać gołym okiem.

Montaż w samochodzie w kolejności odwrotnej do rozkładania. Warto zwrócić uwagę na to, czy wszystkie węże wróciły na swoje miejsce. U mnie poza tymi które sam zdemontowałem, podczas poruszania filtrem i dolotem, spadł wąż prowadzący powietrze spod kolektora.

Gdy wszystko jest poskładane, odpalamy i cieszymy się równom pracą silnika.

WAŻNE! W 2E nie wykonuje się adaptacji przepustnicy, dlatego że jego komputer to DIGIFANT 1.7. U mnie po zmontowaniu, obroty równo stoją w okolicach 1 tys obrotów.