Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: DominuS Piątek, 19.11.2010, 02:46:36



Tytuł: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: DominuS Piątek, 19.11.2010, 02:46:36
Witajcie,

zaczęło się od tego, że pewnego dnia z nie mogłem go poprostu odpalić (rozrusznik kręcił, ale zero reakcji). Po kilku próbach udało się, ale od tego czasu silnik częściej bądź rzadziej gaśnie w czasie jazdy (w dowolnych momentach: przyspieszanie, stałe obroty czy na biegu jałowym). Ponowne odpalenie albo udaje się natychmiastowo (w czasie jazdy silnik czasami potrafi się obudzić sam) lub też znowu po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem. W serwisie po podpięciu do diagnostyki stwierdzili, że występuje błąd czujnika wskaźnika temperatury płynu chłodzącego i być może to jest przyczyną. Cytuję wydruk z diagnozy:


-----------------------------
25 - Immobilisier
6K0920850
6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod 141
Numer partnera 0

1 Rozpoznano usterkę


Numer katalogowy oprogramowania: 6K0920850
Oznaczenie systemu: 6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod: 141
Kod serwisu: ?????? ??? 00000

0139  030
Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodzącego -G2-
Przerwa/zwarcie z potecjałem plus
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia


17 - Zestaw wskaźników tablicy przyrządów
6K0920850
6K-KOMBIINSTR. VDO V05
Kod 141
Numer partnera 0

1 Rozpoznano usterkę


Numer katalogowy oprogramowania: 6K0920850
Oznaczenie systemu: 6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod: 141
Kod serwisu: ?????? ??? 00000

01039   030
Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodzącego -G2-
Przerwa/zwarcie z potecjałem plus
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

-----------------------------



Czujnik wymieniony, błąd zniknął, ale silnik gaśnie nadal.

Ponadto występują nadal inne błędy z działu "01-Elektronika silnika", cytując wydruk, który dostałem:



-----------------------------
01 - Elektronika silnika
6K0906032C
ME7.5.10     S066
Kod 4211
Numer partnera 0

4 Rozpoznano usterkę


Numer katalogowy oprogramowania 6K0906032C
Oznaczenie systemu: ME7.5.10  S066
Kod: 4211
Kod serwisu: ?????? ??? 00000

17756   P1348  035
Wyjście zapalnika 1
Przerwa
Status: statyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

17757   P1349  035
Wyjście zapalnika 2
Przerwa
Status: statyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

17604   P1196  035
Rząd 1, sonda 1, obwód grzejny
Usterka elektryczna
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

16712   P0328  035
Czujnik spalania stukowego 1 -G61-
Sygnał za duży
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia
-----------------------------



Autoryzowany serwis NIE WIE co oznaczają błędy numer 1. i 2. (Wyjście zapalnika 1, Wyjście zapalnika 2), które są najczęstsze - może ktoś z Was wie?

Dodam, że udało mi się zaobserwować (na parkingu, akurat trafiłem że zgasł w czasie odjeżdzania), że jak auto nie chce odpalić po zgaśnięciu silnika, to nie ma iskry na świecach - po chwili kręcenia iskra wraca (połączenia, wtyczka do modułu zapłonowego - sprawdzone, sam moduł wymieniany 3-4 lata temu).

Jak wspominałem, silnik gaśnie w różnych okolicznościach (na biegu jałowym, podczas przyspieszania, czy w czasie jazdy kiedy kręci się ze stałą prędkością obrotową). Potem trzeba go mniej lub więcej razy pokręcić rozrusznikiem żeby odpalił.  W czasie jazdy zdarza się też, że przerwa w pracy trwa krócej niż sekundę i silnik wraca do pracy sam (czasami ze strzałem w układzie wydechowym - więc pewnie stąd błąd związany ze spalaniem stukowym). Czasami czuć też, że zaczyna słabiej ciągnąć podczas przyspieszania (zwłaszcza po tym jak zgaśnie, ale niekoniecznie). Sporadycznie (ale też się zdarza), że silnik nie chce odpalić po postoju.
Przeglądałem nasze oraz inne fora i przyczyny gaśnięcia silnika były różne (np. czujnik położenia wału korbowego, immo itp.), ale nikt nie przytaczał tych błędów z diagnostyki, więc może u mnie jest coś innego. Nie chcę też na oślep wymieniać wszystkiego dookoła, dlatego też zwracam się najpierw o pomoc do Was.

Co o tym myślicie? Przede wszystkim czy ktoś z Was wie co oznaczają błędy 1. i 2.? I czy mają one bezpośredni związek z tym zachowanie silnika? POMOCY! :(




Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: emtezet Piątek, 19.11.2010, 07:58:29
U mnie takie same objawy dawal uszkodzony czujnik minimalnych obrotow, znajduje sie z tylu silnika pod rozrusznikiem, z ta mala roznica ze jego blad byl na vagu widoczny... sprobowac mozesz go jezeli nie wymieniac (kosztuje 200 zl jakos), to chociaz wyjac i wyczyscic (u mnie to pomoglo na jakies 600 km), pozniej kupilem nowy.


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 19.11.2010, 09:01:33
sprawdz tez czujnik halla - on odpowiada za iskre


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: DominuS Piątek, 19.11.2010, 09:36:45
Tak - pytanie tylko czy wymienione przez Was dwa czujniki nie powinny jednak dawać błędu w VAG?


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: Cobra25 Piątek, 19.11.2010, 09:38:45
Witam miałem taki sam przypadek jak opisujesz w temacie i był uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym i przewody do świec do wymiany. Czujnik Halla na allegro to około 80 zł tylko że są dwa rodzaje z tego co wiem.

Albo coś z cewką zapłonową jest nie tak


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: DominuS Wtorek, 23.11.2010, 10:09:59
informacja z placu boju: wymienionny kompletny moduł zapłonowy i silnik nie gaśnie. Czasami jednak zdarza się, że czuć spadek mocy w czasie przyspieszania - sporadycznie, ale się zdarza.
Pozostaje mi tylko gdzieś podjechać i wykasować błędy żeby sprawdzić czy wymienione się już nie pojawiają


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: michalz Wtorek, 22.03.2011, 22:53:50
Witam,

mam podobne objawy i bledy

Raport VAG

16885   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17756   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17757   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16705   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY

Dodam ze CEWKE i przewody byly wymieniane w ciagu 6 mc, ale  cewka byla zamiennikiem.

Czy moze to byc objawem ?

Silnik sporadycznie zaczol gasnac i  nie da sie go odpalic, trzeba przez pewien czas pokrecic  i wtedy ruszya.



Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: emtezet Środa, 23.03.2011, 09:39:19
16885 - Vehicle Speed Sensor - Implausible Signal
17756 - Wzmacniacz zapłonu, uzwojenie pierwotne 1 - otwarty obwód
17757 - Wzmacniacz zapłonu, uzwojenie pierwotne 2 - otwarty obwód
16705 - Engine Speed Sensor (G28) - Implausible Signal

Skasuj wszystkie błędy, bo te od cewek (2 i 3) mogły powstać przy ich wymianie, 1 czujnik jest na skrzyni zdaje sie, ten ostatni jest pod rozrusznikiem i u mnie własnie powodował dokładnie taki objaw że auto ni z tego ni z owego gasło i nie dało się go odpalić przez chwilę. Możesz go wyczyścić (u mnie pomogło na ok 600km), ale pewnie będziesz musiał wymienić ~ 200 zł.


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: ziomalb1 Środa, 13.04.2011, 18:07:02
Witam jestem na tym forum nowym uŻytkownikiem i jęśli coś zle napisze prosze o wyrozumiałość mam podobny problem z moją cordobą to szczegóły :
a więc  posiadam Cordobę Vario  z 2000 r 1.4 16V APE z gazem i czasem jest tak że auto odpali bez problemu i jedzie wskakuje błąd EPC obroty jak na benzynie i gazie sa w granicach 1100 wciskając pedał gazu do oporu gaz nie reaguje.Dzis odpalam auto i tak jest komunikat na wyswietlaczu EPC czały czas się świeci auto odpaliło na 2 min obroty były do 1.5 i wiecej nie mogłem go przegazować i zgasło nie moge go wcale juz odpalić w aucie posadam przekazniki o nr 174,405,19,100,167 nie wiem do czego słUżą nawet nie dam rady podjechać do mechanika bo jak ma obroty 1000 to nawet nie jedzie tylko sie toczy prosze o pomoc może jest jakiś kolega z wrocka który ma kompa i da radę podpiąć go i może coś wykaże gdzie tkwi usterka ręce opadaja prosze o POMOC
za podpowiedzi bardzo dziekuje pozdrawiam ZIOMALB1  :)    


od KYS: Słownik ortograficzny!!! Do regulaminu marsz - ostatnie ostrzeżenie!!!


Tytuł: Odp: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 13.04.2011, 18:37:14
Cytat: ziomalb1
za podpowiedzi bardzo dziekuje pozdrawiam ZIOMALB1 :rotfl:     
nie wiem czy takie dostaniesz :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8045.msg255697#msg255697
a regulaminu nie czytales jeszcze...