Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: uszek Poniedziałek, 03.04.2006, 21:06:20



Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 03.04.2006, 21:06:20
Witam
Otoz zaczeło lac olejem spod kopułki pojechałem do mechanika z ASO i zalepił to silikonem( zdjał cała kopułke od bloku). Załozył niby tak jak było i pytam czy nie trzeba ustwaiac teraz zapłonu a on mi mowi ze komputer sam ustawi zapłon. Jaka jest w tym prawda? Silnik AEX 1.4 Cordoba 97 Samochod niby jedzie bez problemu i co Wy na to?


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: joker Środa, 05.04.2006, 19:57:30
komputer tez ustawia zaplon ale  krecac aparatem zaplonowym  tez jestes w stanie go przestawic  wyprzedzic  lub opuznic   lepiej to sprawdzic   koszt  w warsztatach to  ok 20 pln  przy pomocy lampy stroboskopowej  lepiej poswiecic te kilka groszy  i sprawdzic  , i lepiej by mieszanka spalala sie jak nalezy  
na serwisie  chyba im sie niechcialo tego robic  poprostu  lub  chcieli przyswiecic ze sa madrzejsi od klijeta


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: uszek Środa, 05.04.2006, 20:56:57
A czym moze sie objawiac ze zapłon jest za wczesny albo za pozny?


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: joker Czwartek, 06.04.2006, 11:02:44
wyprzedzenie zaplonu  objawiac sie moze spalaniem stukowym


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 06.04.2006, 13:23:56
Cytat: "uszek"
Otoz zaczeło lac olejem spod kopułki pojechałem do mechanika z ASO i zalepił to silikonem( zdjał cała kopułke od bloku).

Mozesz dokladniej to opisac? Bo u mnie olej widac w rozdzielaczu.


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: uszek Piątek, 07.04.2006, 17:10:27
Jak sie dowiedziałem komputer moze przestawic zapłon o kat ok 15stopni a gosc przykrecił kopułke identycznie jak wczesniej wiec mysle ze komputer sobie dosteruje:) Samochod jezdzi dobrze i nie stuka. Zalałem jakies lipne paliwo (zawsze leje Verve) i był bardzo mułowaty i myslałem ze przez to:)


A objawiało sie to tym ze po bloku lał sie olej w kopułce go nie było tylko zawsze było wilgotno pod miejscem mocownia kopułki


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 07.04.2006, 17:52:40
Cytat: "uszek"
A objawiało sie to tym ze po bloku lał sie olej w kopułce go nie było tylko zawsze było wilgotno pod miejscem mocownia kopułki

Czyli poszedl ten oring :/ a ja mam olej w kopulce :(


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 09.04.2006, 20:17:05
Cytat: "uszek"
Jak sie dowiedziałem komputer moze przestawic zapłon o kat ok 15stopni
Owszem, w zaleznosci np od obrotow. Im wyzsze tym wieksze wyprzedzenie. Tylko ze komp bezuje na informacjach z czujnika halla na rozdzielaczu. Jak masz mozliwosc to podepnij VAGa i odczytaj kat wyprzedzenia zaplonu na wolnych obrotach. Bedzie pokazywal kat np 6st (w moim silniku, ale nie w kazdym jest taki sam) Jesli wtedy minimalnie obrocisz rozdzielacz to nadal bedzie taka sama wartosc. A przeciez przestawiles zaplon (co  mozna sprawdzic stroboskopem), wiec z tym dopasowaniem kata przez kompa to chyba nie jest tak do konca prawda. Przetestowalem to juz u siebie.


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: uszek Czwartek, 20.04.2006, 19:02:45
chodziło mi o to ze jak masz np kopułke i przesuniesz to o kat 15 stopni to komp i tak przesunie do odpowieniedgo kata ta wartosc czyli niezaleznie od tego jak ustaiwsz kopułke to i tak bedzie komputer automatycznie ustawiał


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 22.04.2006, 18:42:45
Tylko skad komp wie ze ma przesunac o 15st? Przystaw kiedys stroboskop i przekrec kopulke. Zobaczysz ze znaczek ustawienia zaplonu przesunie sie lub zniknie z pola widzenia stroboskopu. Komp bedzie przestawial zaplon aby utrzymac wolne obroty. Ale to nie znaczy ze na wartosc jaka powinna byc wg danych katalogowych.


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: joker Poniedziałek, 24.04.2006, 20:38:06
ja wyprzedzilem u siebie zapolon o ok 10 stopni i  zrobilem to za pomoca lampy stroboskopowej , na kole znak wyraznie sie przestawil   , a tak dla ciekawosci  zmienilem polozenie pokulki gdzies ok  o centymetr  jak powinno byc fabrycznie  ustawione  , wiec kazda  ingerencja  w przestawienie  aparatu zaplonowego wplywa na zaplon  , komp coprawda ma  mapy  zaplonowe  ale nieustawi tego za nas  jesli  przestawimy  aparat  
no bo bylo by na tyle


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 24.04.2006, 21:08:55
Cytat: "joker"
komp coprawda ma mapy zaplonowe ale nieustawi tego za nas jesli przestawimy aparat

Wlasnie to usilowalem wytlumaczyc


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: uszek Środa, 26.04.2006, 12:40:47
A ile kosztuje sprawdzanie stroboskopem?


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 26.04.2006, 14:02:30
rok temu zapłacilem za ustawienie zapłonu 60 zl  :sad:


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: uszek Środa, 26.04.2006, 17:25:11
ze jak heh no to po prostu jest smieszne!! sama lampa kosztuje 3 razy wiecej:)


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 26.04.2006, 17:26:07
niestety ale to bylo robione w ASO ... wiec nie musze wiecej nic tłumaczyc ...


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: SMERU Poniedziałek, 30.10.2006, 11:34:33
moj samochod stracil jakby kilka kucy. rozmawialem ostatnio z gosciem i mowil zeby wyregulowac zaplon na jakims specjalnym aparacie pomiarowym w serwisie, ze to ustawienie za pomoca lampy nie jest tak dokladne? co o tym sadzicie?


Tytuł: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 31.10.2006, 22:31:17
Cytat: "uszek"
sama lampa kosztuje 3 razy wiecej:)

Na LEDzie mozna kupic chyba ponizej 60PLN. Mam taka i troche cienia w garazu wystarczy aby sprawdzic zaplon.


Tytuł: Zapłon ALM
Wiadomość wysłana przez: michal_vario Czwartek, 28.12.2006, 09:42:12
Niestety, kolesie z warszatu mnie olali, i sam z kolega ustawilismy lampa zaplom. U mnie sa dwa znaki na obudowie rozrzadu Z i O. Ustawilismy na Z i silniczek zaczal pracowac rowniutko. Nagle obroty zczely falowac i zdechl. I tak wlasciwie bylo caly czas dopuki nie cofnolem aparatu z powrotem. ( a musialem sporo cofnoc).Czy to znaczy ze trzeba podpinac kompa i resetowac jakies ustawinia czy adaprowac przepustnice ??


Tytuł: Zapłon ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 28.12.2006, 12:18:39
Szukaj nacięcia na duzym kole pasowym  i znaczków "Z" i "O" przy ,którym on "lata"
Bada sie to stroboskopową lampą.
Powinno wynosic w granicach 2-7 stopni.
Ustawia się 5 +/- 1 stopień przed GMP.
Potem wykasowac dane diagnostyczne Vagiem.


Tytuł: Zapłon ALM
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 29.12.2006, 15:35:37
Cytat: "michal_vario"
Sliniczek stał sie bardzo agresywny az kopie

Jakos nie rozumiem  :zakrecony:


Tytuł: Zapłon ALM
Wiadomość wysłana przez: michal_vario Poniedziałek, 01.01.2007, 13:10:29
Cytat: "raby"
Cytat: "michal_vario"
Sliniczek stał sie bardzo agresywny az kopie

Jakos nie rozumiem  :zakrecony:


tzn ze jak chcesz lekko nacisnac gaz to silnik plunnie nie wchodzi na obroty tylko gwaltownie

[ Dodano: 2007-01-09, 08:29 ]
Cytat: "Tracer"
Szukaj nacięcia na duzym kole pasowym  i znaczków "Z" i "O" przy ,którym on "lata"
Bada sie to stroboskopową lampą.
Powinno wynosic w granicach 2-7 stopni.
Ustawia się 5 +/- 1 stopień przed GMP.
Potem wykasowac dane diagnostyczne Vagiem.


Witam, dzis jade na ustawienie zaplonu + VAG, chce dopilnowac coby nic nie spie....li
mozesz mi powiedziec w ktorym miejscu w Vag maja wykasowac te dane diagnostyczne ??

pozdro


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: PWL Sobota, 29.03.2008, 06:34:45
Witam,

Włącze sie tutaj bo nie chce nowego tematu zakladac.
Mam silniczek 1.6 AEE i trzęsie nim na wolnych obrotach. Przewody i swiece wymieniałem pół roku temu na NGK. Kopulke wymienilem tydzien temu ale nic nie pomogło. Przestawiłem aparat 4mm w prawo pojeżdziłem dwa dni, później 4mm w lewo. (prawo -  zgodnie z ruchem wskazowek zegara, lewo -przeciwnie) Jak przesunołem w lewo silnikiem troche mniej trzęsło ale stracił troche na dynamice, wprawo to szkoda gadac
Jeśli chodzi o dynamike to ustawienie takie z jakim kupiłem auto jest najlepsze tylko ze chcialem pozbyć sie tych wibracji.
Dodam ze po wymianie przepustnicy autko trzyma ladnie 832 obr/min co widać na załączniach. Powiecie mi czy na VAGu odczytam wyprzedzenie. Szukałem po tematach ale nic sie nie dowiedziałem.
Chodzi mi o to ze jak pojade  do mechanika na lampe to wezme ze soba VAGa i miałbym podgląd na to co sie zmienia.

Dorzuce jeszcze ze autko ładnie spala - trasa 7.2L , mieszany okolo 8,5L gazu.


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Sobota, 29.03.2008, 09:13:56
do ustawiania zapłonu jest specjalny przyrząd wkręcany w miejsce zaślepki, każdy lepszy mechanik takowego posiada ;) a zapłon za pomocą tego przyrzadu  mozna bardzo dokldnie ustawic


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: PWL Sobota, 29.03.2008, 09:49:02
Jakiej zaślepki ?


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 29.03.2008, 22:53:51
Na tych logach jest za duży kąt otwarcia przepustnicy. Oczywiście jeśli opisy się zgadzają. A co do kąta to jest napewno tylko musisz mieć kompletnego VAGa, z odpowiednim dla twojego silnika plikiem. Dla 1F np  jest w 3 bloku, poz 4, u ciebie nie wiem, bo nie wiem jaki u ciebie jest sterownik.


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: PWL Niedziela, 30.03.2008, 06:40:27
Widze że ten tat jest duzy, na starej przepustnicy miałem 6.
Tłumacze to sobe tym ze może ta jest nowa i bardziej spasowana niz ta co przejechała 150 tkm.
Przepustnica chodzi ładnie tylko mam jedno zastrzezenie: Zimny silniak pali miodzio a a przy ciepłym musze troche dłuzej kręcic albo scisnac pedał na pół sekundy. na poprzedniej pali bez zarzutu.

A może coś jest z wtryskiwaczami? Ciekną lub sa zapieczone od gazu. Jezdze głownie na gazie. kiedys koledze sie zapiekł/zatkał w skodzie, wiem ze to jakoś oczyscił. Jak wygląda sytuaca w seacie ?


Sterownik mam Magneti Marelli 61600.398.02  jest jeszcze drugi nr 6K0 906 chyba 030



Tytuł: Odp: Zapłon ALM
Wiadomość wysłana przez: kilo Sobota, 18.04.2009, 16:06:45
Mam pytanie. Co oznaczają te punkty O i Z.
Z - 0 stopni
O - 10 stopni
?


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Niedziela, 03.05.2009, 12:45:33
Z - Zamknięty, O - Otwarty ?????


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: tomek Niedziela, 17.05.2009, 17:57:48
Koledzy mam problem z strzałami w  tłumik przy ściągnięciu nogi z gazu np. przy zmianie biegu ,albo ujęciu gazu z górki czy to zapłon mam silnik 1,4 na pełnym wtrysku czy może to mieć wpływ że silnik mi trochę szarpie przy prędkości ok. 60 km. czasami  jak silnik jest zimny to też .
Wymieniłem świece ,przewody , palec w kopułce, kopułkę nie  bo była ok.przepustnice też czyściłem z góry dziękuje


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Wtorek, 19.05.2009, 08:02:04
obstawiałbym raczej układ wydechowy a nie zapłon ;/


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: tomek Środa, 20.05.2009, 20:14:47
Kolego masz racie co do tłumika strzały zginęły jak wymieniłem łącznik przed katalizatorem był już trochę  nieszczelny  ,co do szarpania nie masz jakiegoś doświadczenia objawy są takie  jak by miał czkawkę silnik pracuje na wolnych równo i w pewnym momencie lak by chciał zgasnąć ,ale chodzi dalej ,czy może to mieć wpływ  na szarpanie podczas jazdy przy prędkości ok. 60km. po ściągnięci klemy pomaga na chwilę że nie szarpie


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Dj BaSs Sobota, 23.05.2009, 20:52:28
Koledzy miałem rowniez problem z zaplonem i po pojechniu do serwisu seata okazalo sie ze nieda sie wyregulowac zaplonu w Cordobie SX, poniewaz komputer robi to sam. Niema zadnych ustawien do tego samochodu w katalogach i dokumentacjach seata.


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 24.05.2009, 19:11:25
Cytat: Dj BaSs
nieda sie wyregulowac zaplonu w Cordobie SX
Znaczy uszkodzone coś?
Szkoda, że nie podajesz typu silnika, może serwis się myli...


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: michalp21 Niedziela, 22.11.2009, 18:55:23
Witam wiecie moze kto w Warszawie moze mi dobrze ustawic zapłon za rozsadne pieniadze ? Silnik AFT ?


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Niedziela, 25.12.2011, 08:57:55
Witam :)

Koledzy potrzebuje waszej pomocy. Świece, kable, kopułka, palec wymienione. Mimo to silnik pracuje bardzo nie równo na wolnych obrotach. Czasami prawie przygasa i podnosi się z powrotem. Ostatnio nawet zgasł na skrzyżowaniu, ale na szczęście odpalił od ręki. Do tego wszystkiego spalanie zależy od dnia... tzn. raz pali normalnie (w granicach 9 po mieście w szczycie), a wczoraj np. 13l/100 mimo że wracałem w nocy i prawie się nie zatrzymywałem. Przy tym wyższym spalaniu, chodzi właśnie bardziej nie równo. Po głowie poza wtryskiwaczami do wymiany chodzi mi właśnie regulacja zapłonu.

Poniżej Logi z testu dynamicznego. Start był na światłach, Marker 1 gdy zaczęły się delikatne wibracje, Marker 2, to już trochę większe szarpanie i na koniec Marker 3, czyli właściwy test dynamiczny (3 bieg i do 100 km/h)

http://vaglog.rtnet.pl/spamujek_66429.html (http://vaglog.rtnet.pl/spamujek_66429.html)

Samochód Cordoba 2.0 2E 8V


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 25.12.2011, 14:55:22
A przepustnice czyściłeś ??


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Niedziela, 25.12.2011, 15:16:22
oczywiście. Przepływomierz też :)


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Mixer Niedziela, 22.04.2012, 12:23:30
no to odgrzeje kotleta...wymieniłem wczoraj aparat zapłonowy kopułkę palec świece i kable...wcześniej było wszystko ok z obrotami...teraz zaczeły falować...aparat zmieniłem ze względu z wywaloną tulejką w aparacie...teraz raz mi falują obroty na jałowym a raz nie...myślę że problem tkwi w ustawieniu zapłonu...mam mechanika który zajmuje się moją ibizą...niestety zapłon nie ustawiał za pomocą lampy tylko na ucho...czy moja teoria jest dobra że może być źle ustawiony zapłon...


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 22.04.2012, 17:05:09
Ustawia sie lampa tylko czasami przy pomocy vaga. Ale wymiana nie powinna miec wplywu.
Zaloz stary i sprawdz a nastepnie test wodny kabli.


Tytuł: Odp: Ustawianie zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Mixer Niedziela, 22.04.2012, 17:27:38
vag podpięty i wyszło...mój mechanik jednak ma dobry słuch...zapłon ma wartość 4,5 a ma być między 2 a 7 niby...okazało się że walnięty jest czujnik cieczy chłodzącej