Tytuł: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Poniedziałek, 11.10.2010, 21:25:27 Od pewnego czasu mam odzywajace sie coraz czesciej stukanie a raczej chrobotanie w okolicach paska klinowego/rozrzadu.
Odglos jakby do metalowego bebna wrzucic pare srob,gwozzdzi i pokrecic. Odglos jest wyrazny i dosc glosny. Slychac tylko na wolnych obrotach. Wcisniecie sprzegla nie wplywa na chrobotanie.Wystarczy minimalnie wcisnac gaz i od razu chrobotanie znika. Jakis czas temu przy chrobotaniu przez moment silnik zaczal dziwnie pracowac, zaswiecila sie kontrolka ladowania akumulatora. Tak bylo raz. Chrobotanie pojawia sie czesciej po dlugiej jezdzie, ale bywa ze na zimno po odpaleniu tez chrobocze. Nie wiem czy tak powinno byc ale rolka napinacza paska klinowego dosc mocno podskakuje/skacze przy pracy. Jak przylapie silnik na chrobotaniu to nagram filmik i wrzuce. Do tego czasu prosze o sugestie i pomoc w celu rozwiazania zagadki. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: Bartek Poniedziałek, 11.10.2010, 23:03:58 Skacze sama rolka po jej ośce, czy rolka z całym jej uchwytem??
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 12.10.2010, 05:13:39 Rolka alternatora (sprzęgiełko chyba się kończy)
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Wtorek, 12.10.2010, 11:16:25 Skacze cala rolka z jej uchwytem. W warsztacie zdjeli pasek i ponoc na zadnej rolce nie ma oporow, i nie ma tez potwornych luzow. Kolo pasowe tez nie wykazuje bić.
Co do sprzegla to faktycznie cos tam jakis czas temu (w lato) szumiało (ponoc lozysko dociskowe) , natomiast zmiana biegow jak i wciskanie sprzegla nie wykazuje zadnych oznak konca zycia. Chrobotanie nie zanika kiedy wcisne sprzeglo,kiedy wlacze klime. Jedyny ratunek to podwyzszyc tyci obroty. Dzis odpale i jezeli trzeszczenie,stukanie,chrobotanie sie pokawi, to zrobie dokumentacje filmowo-dzwiekową. Dzieki za sugestie. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 12.10.2010, 11:47:30 Cytat: ADRIANO Co do sprzegla to faktycznie cos tam jakis czas temu (w lato) szumiało (ponoc lozysko dociskowe) Pisałem o sprzęgle na ALTERNATORZE.Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 12.10.2010, 19:18:21 a pasek nie popiskuje?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4841.msg187160#msg187160 Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Wtorek, 12.10.2010, 20:26:25 Zrobilem filmik ale totalnie nic na nim nie slychac. Jutro powtorze ...
Natomiast sprobuje rowniez sprawdzic alternator, sprzeglo. Czy jak zdejme pasek to bedzie czuc opory,luz , inne objawy? Pasek nie piszczy,nie jest tez wytarty. Jest w dobrym stanie. Moze faktycznie alternator.. Dzieki za sugestie. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kojot Wtorek, 12.10.2010, 20:56:29 U mnie taki wlasnie objaw dawała rolka napinająca paska alternatora. wymienilem przy wymianie rozrzadu i przestalo:)
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Wtorek, 12.10.2010, 22:01:57 Cytat: kojot21 rolka napinająca paska alternatora To chyba to samo co sprzęgło jednokierunkowe alternatora? W Intercarsie 170zl . Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kojot Środa, 13.10.2010, 17:37:39 NO to
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 13.10.2010, 21:10:59 Cytat: ADRIANO To chyba to samo co sprzęgło jednokierunkowe alternatora? nie to samo...sprzeglo alternatora to jego rolka a rolka napinajaca to napinacz paska Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kojot Środa, 13.10.2010, 22:26:58 No tak juz sam sie gubie...tak jak pisalem wczeniej...rolka napinajaca paska alternatora widac ja jak otworzysz pokrywe silnika kreci sie na niej pasek od alternatora
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Czwartek, 14.10.2010, 14:32:53 Generalnie chodzi o rolke napinajaca pasek od osprzetu : pompa wspomagania,alternator, klimatyzacja Myslalem ze chodzi o cos co jest ukryte w alternatorze. Oto moj halasujacy napinacz, ktorego halasowania jednak nie slychac w halasie silnika. Pod koniec moze przez sekunde kiedy jest zblizenie na rolke/kolo od pompy wspogania. od 53 sekundy Chyba ze mikrofon w aparacie ucina dzwiek o czestotliwosci stukow :/ www.youtube.com/watch?v=D3br9g2Xy9E I jeszce jedno pytanie ?!? Chyba az tak nie skacze bardzo rolka napinajaca? Jak dodam obrotow to fakt faktem zamiera w swoich wibracjach totalnie W Aso czlowiek powiedzil ze to moze byc faktycznie rolka napinajaca, jednak z reguly przyczyna jest wadliwe dzialanie , uszkodzone sprzeglo alternatora. Jutro sie umowilem na obadanie obydwu elementow. Skoro rosna koszty, pomyslalem o wymianie samej rolki napinajacej tzn samego lozyska . Tylko czy sie da....hmm Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 14.10.2010, 19:04:37 takie drgania powoduje wlasnie sprzegielko alternatora (czyli rolka alternatora)
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Sobota, 16.10.2010, 15:23:29 Juz ostatni raz zawracam glowe w temacie sprzegla alternatora. Zaczynam od wymiany tego elementu i mam nadzieje ze objaw stukania sie skonczy. Znacie moze takie firmy ,producentow , Co wlozyc, Co wkladaliscie ? : INA, RUVILLE (EVR), czy MAXGEAR Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 16.10.2010, 15:27:16 Cytat: ADRIANO Co wlozyc, Co wkladaliscie ? : INA, RUVILLE (EVR), czy MAXGEAR http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3842.msg187161#msg187161Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kacperix Sobota, 16.10.2010, 17:22:04 bierz INA zdecydowanie
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Sobota, 16.10.2010, 18:44:04 Poszedlem na latwizne i nie poszukalem tego...
Biore INA. W W-wie za wymiane w naprawach alternatorowych (nie ASO) zarzyczyli sobie 150 zeta. W ASO 200zl Bo pasek trzeba zdjac, dolna oslone silnika. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kojot Sobota, 16.10.2010, 18:48:26 Ja osobiscie wkładałem Ruville
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Sobota, 16.10.2010, 19:10:38 Cytat: kojot21 Ja osobiscie wkładałem Ruville Dawno robiles? Jaka cena za robote? Koszt wymiany 200 czy blizej 35 zl Ale robiles w 1,4 ?, wiec to ciezko porownac robote. Odkrecanie podobne, ale dostep do uszkodzonego materialu juz nie taki sam. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kojot Sobota, 16.10.2010, 22:12:40 No inny troszke, ale ja sobie robiłem sam w grudniu zeszlego roku :)
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: xMarcin95x Niedziela, 17.10.2010, 19:56:30 Witam , mam to samo co ty , zaczeło się te chrobotanie (wg mnie to jest podobne do wzięcia kawałka ciękiegu drutu i ,,piskanie" nim o talerz) około 6 dni temu , kupiłem już zestaw rozrządu Orginał Audi/Volkswagen ~ 490 zł + pompa wody (nie wiem ile kosztowała), w środę jadę wymienić. Wg mnie to jakaś rolka się zacina w rozrządzie i tak popiskuje a jak nadal będzie to samo to spróbuję waszych rad i wymienię rolkę alternatora.
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Poniedziałek, 18.10.2010, 08:30:00 u mnie nic nie piszczy. I u mnie raczej to nie rozrzad. Skacze rolka napinacza,ale nie od paska rozrzadu.
U mnie typowe nierownomierne chrobotanie. Rozrzad u mnie ma 40 tys. Zaczynam od najtanszych rozwiazan. Co nie oznacza ze u Ciebie nie bedzie to rozrzadowe odglosy. No chyba ze wymienie rolke alternatora i bedzie chrobotac-wtedy odszczekam madrosci :) Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: xMarcin95x Poniedziałek, 18.10.2010, 13:32:18 spoko :) ,
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 18.10.2010, 19:38:13 No inny troszke, ale ja sobie robiłem sam w grudniu zeszlego roku :) nie mieszaj pojec!Nie masz sprzegla alternatora :-X Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: xMarcin95x Wtorek, 19.10.2010, 19:41:24 Down:
Sorka , ale widocznie jakiś lagg , bo treści nie wysłało , a pisać mi 2 raz się nie chce bo za długo :[ Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 19.10.2010, 19:44:46 . Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Wtorek, 26.10.2010, 14:27:53 Po rozebraniu okazalo sie ze sprzeglo aletrnatora do wymiany. Prawdopodobnie od uszkodzonego alternatora poszedl napinacz. Rolka jest w porzadku, natomiast sprezyna napinajaca padla. Wymiana sprzegla alternatora , napinacza Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: body69 Niedziela, 07.11.2010, 22:15:58 Witam,
Panowie mam dziwny problem, jakieś kilka dni temu zaczęły pojawiać mi się zgrzyty jakieś, otwieram maskę a a tam z okolic napinacza jakiś dymek albo to moje przewidzenia, smród, patrzę dokładnie na napinacz a on się rusza co jakiś czas w czasie tego zgrzytania(dźwięk podobny do zacierającej się pompy wspomagania) rusza się w gorę i na boki co mnie bardzo dziwi. Posiadam film ale nic na nic zbytnio nie widać i nie mam jak go wrzucic na kompa ;/ czy ktoś miał taki problem?? co zrobić ? wymienić napinacz? Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 08.11.2010, 09:52:17 Napinacz paska rozrzadu? Czy alternatora? Jak alternator to szykaj tematu rolka alternatora
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: body69 Wtorek, 09.11.2010, 19:03:48 alternator wyciągniety , sprzegiełko czy tam jak to się zwie lata całe w lewo prawo, mam nadzieje ze to tyłko łożyska w nim sa do wymiany, pozatym łozysko napinacza też zostanie wymienione gdyż lekko świszczy juz :/
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 09.11.2010, 19:21:36 Cytat: body69 sprzegiełko czy tam jak to się zwie lata całe w lewo prawo, mam nadzieje ze to tyłko łożyska w nim sa do wymiany, To to się naprawia? Z tego co wiem to wszyscy wymieniają. Chyba, że to łożyska w alternatorze.Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 09.11.2010, 19:37:43 sprzegielka ani napinacza sie nie naprawia :-X
body69, chyba cos mieszasz Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: body69 Wtorek, 09.11.2010, 22:30:23 noo wiem wiem, chodzi o to ze jutro to bedzie mechanik robić, i się okaże co jest tam do wymiany, czy całe sprzęgiełko czy poprostu łożyska w srodku co są, aa owszem napinacza nie bede naprawiać bo jest dobry tylko wymienie na nową tą rolke ktora jest przy napinaczu.
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: Cobra25 Środa, 10.11.2010, 09:29:22 Moim zdaniem mechanik coś spaprał i tyle po wymianie rozrządu i pompy wody wszystko powinno chodzic ok
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 10.11.2010, 09:34:08 Moim zdaniem mechanik coś spaprał i tyle po wymianie rozrządu i pompy wody wszystko powinno chodzic ok Dyskusja dotyczy tego postu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6042.msg239442#msg239442Tu nic nie ma o tym, że problemy zaczęły się po wymianie. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: xMarcin95x Czwartek, 11.11.2010, 07:57:05 u mnie po wymianie rozrządu (+pompa wody i rolka alternatora) zaczeły się popiskiwania coś w stylu takim jak ma na filmiku ADRIANO , znajomy powiedział ze to chyba nie jest sprzęgiełko tylko ta rolka nowa się zatarła ;x i teraz moje pytane : powiedział mi - albo poczekać możliwe ze się dotrze albo wymienic. Co radzicie zrobić ,?
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Środa, 02.02.2011, 18:05:41 ja mam podobny problem, jednak nie sprawdzalem jak to jest gdy wciskam sprzeglo. jutro wpisze czy cos zauwazylem, jednak dzis chcialem wrzucic filmik i zdjecie tego co zauwazylem. caly napinacz paska klinowego drga na wolnych i slychac dziwne dzwieki ktore, tak mi sie wydaje, pochodza od niego. na zdjeciu zaznaczylem o co chodzi ( zielona strzalka- caly napinacz drga, czerwona obwodka - sruba ktora najbardziej rzuca sie w oczy podczas drgania). myslalem o sprzegielku, ale wole spytac o rade
http://www.youtube.com/v/80uMLPAPSm4 (http://t2.pixhost.org/thumbs/2021/5685790_napinacz.jpg) (http://www.pixhost.org/show/2021/5685790_napinacz.jpg) aboz rzecze: martimer, zerknij może w instrukcję wstawiania fotek i filmów, bo o ile sam link by przeszedł to nie każdy lubi sobie ściągać na kompa treści niewiadomego pochodzenia. Pomijam już fakt, że MU to ściema do wyciągania kasy Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 02.02.2011, 18:28:59 1. Tak nie wstawiamy materialow na fora!
2. poczytaj o rolce alternatora, napinacz tez juz raczej nie do uratowania Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Środa, 02.02.2011, 19:10:03 sorry. zapedzilem sie i na szybko zrobilem, ale juz poprawilem. czyli mowisz, ze napinacz razem ze sprzegielkiem?? rozumiem, ze sprzegielka sam bez klucza nie wymienie...
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 02.02.2011, 19:24:04 Cytat: martimer rozumiem, ze sprzegielka sam bez klucza nie wymienie... jak czytales to wiesz ze moga byc problemy :PTytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Środa, 02.02.2011, 21:49:12 Odglos identyczny jak u mnie przed wymiana sprzegla alterantora.
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Czwartek, 03.02.2011, 19:08:12 czyli sprzeglo alternatora + napinacz paska. a czy znacie jakies sposoby na to, aby sprawdzic czy na bank te rzeczy czy moze jeszcze jakies lozysko lub cos innego??
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 03.02.2011, 19:18:50 podmieniac :-X
ja zaczynalem od napinacza i bylo pudlo, wiec zamienilem napinacz na rolke alternatora i sie uspokoilo ale na forum nikt o tym nie pisal jeszcze i u mnie nie ma tego amortyzatora w napinaczu :-X Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Czwartek, 03.02.2011, 19:25:48 czyli zaczne od sprzegielka, bo wydaje mi sie, ze jest wieksze prawdopodobienstwo uszkodzonej rolki a sprawnego napinacza niz odwrotnie. biore oczywiscie pod uwage obie rzeczy do wymiany... pozdro
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Czwartek, 03.02.2011, 22:54:24 Chrobotanie jest od alternatora .Ale czesto skutkiem rozwalonego sprzegla jest sypniecie napinacza.
Zlym pomyslem jest zakladac nowa rolke alternatora przy zle dzialajacym napinaczu. W/g jednego z serwisu od alternatorow/rozrusznikow, zywotnosc rolki jest na 100 tys km Reasumujac, Jak chrobocze to na bank sprzeglo alternatora. Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Niedziela, 06.02.2011, 00:21:18 a czy ktorys z was orientuje sie moze jak moge sprawdzic bez dobierania sie do niego oczywiscie uprzednio jakiej firmy mam alternator zebym mogl kupic odpowiedni klucz do jego rolki do wymiany?? bo gdzies wyczytalem ze 2 firmy je robily tylko ktory do ahf-a...
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 06.02.2011, 08:23:52 Po co ci klucz ktory pewnie nie bedzie tani jak wymiana rolki w aso 20zl
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Wtorek, 15.02.2011, 12:17:24 w aso sie tym nie zajmuja, przynajmniej sami. wymontowuja alternator i zawoza go do "zaprzyjaznionego" serwisanta alternatorow. czyli place za wymontowanie alternatora, wymiane sprzegielka u goscia od alternatorow, potem znow za wmontowanie go w auto. koszt jak mi powiedzieli przez tel ok 300... wiec wole zdjac sobie samemu napinacz 9 wymienic jak dostane sam amortyzatorek (widzialem ze dostal juz w d..e), potem wyjme alternator i albo zawioze go sam do takowego kolesia (pytalem- koszt wymiany rolki ok 15 zl) albo kupie klucz i sam to zrobie. na yt sa nawet filmiki jak to zrobic w 1 min, szybko i sprawnie... tak wiec jak czas pozwoli rozejrze sie za tym silowniczkiem i wtedy bede wiedzial co dalej... pozdro
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 15.02.2011, 12:29:20 no to napisz gdzie takie dobre ASO jest :rotfl: i wypelnij profil
Mi w Zamościu zrobili od reki chyba w 30 min :-X Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: martimer Piątek, 18.03.2011, 11:27:31 w poznaniu na lutuckiej wioza do kolesia na ul. Straży ludowej... za wszystko kazdy z osobna pobiera pieniadze. a drugi, tj. w Swarzędzu przy McDonaldzie powiedzial, ze musialbym zostawic im auto na dzien zeby sprawdzili, wyjeli, wymienili... cena z kosmosu... tak wiec kupie kluczi sam go wymienie
Napisano: Wtorek, 22.02.2011, 21:45:34 po wymianie rolki oraz amortyzatorka napinacza efekt kolosalny. ucichly te metaliczne dzwieki i slychac teraz sam silnik. dodam, ze sprzegielka sam nie dalbym rady odkrecic, robilismy to we 2 i to przy uzyciu sporej rurki... Napisano: Czwartek, 03.03.2011, 11:28:17 ale po kilku dniach stuki znow powrocily. wyczytalem gdzies na necie ze jest to wina tulejek napinacza. niby mozna je wymienic rozkrecajac czarna rolke prowadzaca na napinaczu. mnie jednak sie to nie udalo wiec zmuszony bylem wymienic caly napinacz. oto efekt... http://www.youtube.com/watch?v=mP0N_qBJmag (http://www.youtube.com/watch?v=mP0N_qBJmag) Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: szynalu Niedziela, 10.07.2011, 08:41:01 W moim autku miałem i mam podobne problemy wymieniłem sprzęgiełko napinacz koło pasowe a okazało się że hałas dobiega ze sprężarki klimatyzacji może ktoś wie czy wymienia się tam jakieś łożyska
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 10.07.2011, 11:45:31 Wyreguluj sobie "szczelinę" między sprzęgiełkiem spręzarki. To po pierwsze. A po drugie sprawdź czy nie ślizga Ci się pasek (serio mówię).
Tytuł: Napinacz paska wieloklinowego Wiadomość wysłana przez: djtonka Niedziela, 09.10.2011, 10:52:45 Witam. Denerwujący mnie dźwięk dobiega z tego miejsca na zdjęciu. Nie wiem czy mogę wymienić to łożysko czy co tam jest czy cały napinacz i czy sam to zrobię? Dzięki za pomoc.
(http://img811.imageshack.us/img811/346/255big.jpg) Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 09.10.2011, 18:31:05 raczej caly napinacz i pewnie sam dasz rade
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 09.10.2011, 20:30:00 niestety to gówno się nie da dokręcić wymienić itp trzeba wymieniać całość, roboty to zależy czy masz klime, bez klimy to 15min..
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: djtonka Niedziela, 09.10.2011, 21:42:53 Już kilka rzeczy wymieniałem w swoim aucie więc jeśli piszecie że da się wymienić samemu to spróbuje. A co do klimy to ją posiada i jaki ma to wpływ na tą czynność. Rozumiem, że ten pasek napędza sprężarkę także..tak?
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: jarek1983 Poniedziałek, 10.10.2011, 17:25:40 sczytaj nr z tego amortyzatorka to ci powiem czy występuje sam czy nie. Ale nie wydaje mi sie. Dobrze rozumiesz ze ten pasek napedza sprezarke.
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: djtonka Czwartek, 13.10.2011, 20:09:56 Mam ten numer: 038145284
Tytuł: Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla Wiadomość wysłana przez: eXxs Piątek, 01.06.2012, 09:38:43 Skoro temat nie zamknięty to się podłącze.
Pojawiły się u mnie owe "stuki" na jałowym... Dodam lekko gazu i to milknie... Planuje na dniach wymienić rozrząd - to chyba najlepszy moment aby powymieniać te pierdoły...? |