Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: mac456x9 Czwartek, 07.10.2010, 21:50:13



Tytuł: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Czwartek, 07.10.2010, 21:50:13
Witam, mam taki problem.

W golfie 1.9TDi silnik AXR przy gwałtownym puszczeniu gazu i gwałtownym dodaniu gazu przy obrotach powyżej 1500-1600 pojawia się taki objaw : płynne hamowanie silnikiem poprzedza pojedyncze szarpniecie to samo przy raptownym dodawaniu gazu
Została wymieniona poduszka silnika i skrzyni na nową ale nic a nic się nie zmieniło. Szarpnięcie nie jest jakieś bardzo mocne ale odczuwalne i to wyraźnie. Najbardziej na 1 i 2 biegu.
Czy to jest normalne w TDi ? Drażni mnie to i chciał bym wyeliminować ten objaw.

Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Filtr paliwa jest nowy, powietrza też, auto jest w idealnym stanie z oryginalnym(na pewno) przebiegiem 180tys. Odpięcie wtyczki od przepływki nic nie zmienia.

Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Piątek, 08.10.2010, 14:47:30
Dwumas może ?  :-\


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Piątek, 08.10.2010, 15:31:54
Też właśnie nad tym myślałem. Ale jeżeli w ogóle mógł bym go obwiniać to właśnie jedynie za to szarpanie. W innych sytuacjach zachowuje się tak jak powinien zachowywać się w pełni sprawny dwumas. Koszta naprawy są zdecydowanie za wysokie żebym mógł sobie tak podmieniać i sprawdzać.  :(
A oprócz sprzęgła czy można na coś innego stawiać ?
Może wtryskiwacz ? Należało by zrobić logi dynamiczne/statyczne ?
Za wszystkie wypowiedzi uzytkowników TDi będe wdzięczny  :angel:


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Piątek, 08.10.2010, 16:18:39
Też właśnie nad tym myślałem. Ale jeżeli w ogóle mógł bym go obwiniać to właśnie jedynie za to szarpanie. W innych sytuacjach zachowuje się tak jak powinien zachowywać się w pełni sprawny dwumas. Koszta naprawy są zdecydowanie za wysokie żebym mógł sobie tak podmieniać i sprawdzać.  :(
A oprócz sprzęgła czy można na coś innego stawiać ?
Może wtryskiwacz ? Należało by zrobić logi dynamiczne/statyczne ?
Za wszystkie wypowiedzi uzytkowników TDi będe wdzięczny  :angel:

Takie są m.in objawy początku końca dwumasy, szarpanie przy ruszaniu, z drugiej strony jak hamujesz silnikiem i też szarpie to już raczej nie objaw końca dwumasy (chociaż kto wie). Pompi obowiązkowo sprawdzić no i logi porobić. Jak miałem golfa w TDIku to miałem takie same objawy (oprócz szarpania przy hamowaniu silnikiem) i były do wymiany 2 pompki, zastosowałem Liqui moly do czyszczenia i pomogło na jakieś 3 miesiące.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Poniedziałek, 27.12.2010, 19:54:16
Witam, Mam podobnie jak kolega tylko mi szarpie zaraz po odpalenie i to porządnie trzęsie a z rury jak z komina czarny dym. Tydzień temu poszła mi pompa wtryskowa więc została wymieniona razem ze świecami. Samochód nie chciał przez cały wieczór zapalić ale w końcu się udało i dotarłem do domu od magika. A tu ostatnio odpalam a on chodzi jak ciągnik obroty skaczą do 1300 a co dziwne, że gdy chciałem go troche przegonić to po wyjeździe w bramy na 1 zaczął mi stawać pomimo, że na obrotomierzu było 1500 a on sam hamował. Co to może być?
Seat ibiza TDI 110 99r.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 28.12.2010, 15:26:40
Jak była wymieniana pompa to zacząłbym od sprawdzenia rozrządu, potem VAG i tablica błędów.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Wtorek, 28.12.2010, 19:45:03
KKKKris sądzisz, że rozrząd mógł przeskoczyć? Tylko dlaczego przez dwa dni było ok a trzeciego zaczęło się wszystko dziać. Dobrze, że go nie paliłem jeżeli to rozrząd bo szlak by trafił głowicę. Jutro samochód będzie sprawdzany od stóp do głów i się w końcu okaże co się dzieje. Myślałem, że wcześniej ktoś miał podobną sytuację to zaoszczędze troche kasy zanim wymienie pół samochodu. Ale dzięki wielkie za pomysł. Jeżeli się wyjaśni to oczywiści napiszę dla przyszłych pokoleń, żeby zaoszczędzili sobie cennego czasu:)


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 28.12.2010, 22:01:11
Cytat: Pawelcyk
dlaczego przez dwa dni było ok a trzeciego zaczęło się wszystko dziać
Tu wyczytałem, że od razu:
Cytat: Pawelcyk
poszła mi pompa wtryskowa więc została wymieniona razem ze świecami. Samochód nie chciał przez cały wieczór zapalić ale w końcu się udało i dotarłem do domu od magika
Zrozumiałem, że p ymianie pompy to się stało.
Cytat: Pawelcyk
Dobrze, że go nie paliłem jeżeli to rozrząd bo szlak by trafił głowicę.
Niekoniecznie. Rozrząd to nie tylko wał korbowy i wałek rozrządu, ale też pompa.
Moj rozumowanie było taki:
Wymiana pompy>nie pali cały wieczór>może źle ustawiony napęd pompy z paska rozrządu.
No i bez VAGa to można pół auta wymienić zanim się trafi. Często komp pomaga, choć nie zawsze.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Środa, 29.12.2010, 11:38:27
Dobrze zrozumiałeś, stało się to po wymianie pompy wtrysku (nie paliwa). Co za tym idzie musieliśmy zdjąć pasek żeby wymienić pompę ale robiliśmy tak żeby pasek był na swoim miejscu. Pozatym tak jak wspomniałem ibi chodziła przez dwa dni (wtedy jeździłem tylko dwa razy i to dosłownie po 5 km bo nie było palącej potrzeby) a rano trzeciego dnia zaczeła się własnie tak zachowywać jak opisałem powyżej. Mam silnik AHU a w tym momencie pompa jest założona od paska ale magic mówił ze oznaczenia na tabliczce są takie same. Jeżeli została założona od 110 km to jest jakaś różnica?

Napisano: Wtorek, 28.12.2010, 22:35:56


Dziś mechanik stwierdził, że kolejna pompa wtryskowa siadła i twierdzi, że jest to wina paliwa. Od roku tankuje tylko i wyłącznie na Lukoil'u i zawsze było dobrze. Nawet powiem więcej...kilka razy zatankowałem na Orlenie i BP bo już żyd się zapalił i na tamtym paliwie delikatnie miał gorsze osiągi. Nie chce mi się wierzyć że druga pompa sidła z winy paliwa. Jak się wyjaśni do końca to napisze jak się skończyło.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 29.12.2010, 11:43:43
Cytat: Pawelcyk
Nie chce mi się wierzyć że druga pompa sidła z winy paliwa.
i to w 2 dni przez 20km :-X
nawet jezeli siadla to zamontowal Ci badziewie


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 29.12.2010, 14:30:49
Co do mojego problemu to został rozwiązany. To szarpnięcie to jest normalne odcięcie dawki paliwa. Czepiałem się.  :eye:


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Środa, 29.12.2010, 20:10:32
Ostateczna diagnoza: zatarta kolejna pompa wtryskowa przez paliwo. Wymiana prawie całego baku paliwa :( , filtra paliwa i oczywiście druga pompa wtryskowa. Były sprawdzane wtryski po katalizator czyli jednym słowem wszystko co się da oczywiście na VAG'u nic nie wykazało. Naszczęscie dało się zwrócić tą pompę którą kupiłem 4 dni temu. Niestety sylwek będzie bez auta bo dopiero w poniedziałek da się odebrać.

Napisano: Środa, 29.12.2010, 20:09:38


Chciałbym się poprawić. Wymiana całego baku paliwa razem z płukaniem i nowy filtr paliwa oczywiście.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 29.12.2010, 20:21:34
to wyslij gdzies to paliwo na badania :-X


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Środa, 29.12.2010, 20:33:36
Mechanior powiedział że pewnie jeszcze mieli ostatki letniego i mi się nie pofarciło bo wytrąciła się parafina i dostała się do pompy. Jak samochód stał u magika w ciepłym garażu to zapalił i było ok a jak postał u mnie przed domem to zrobiła się galareta osiadła na dnie do znów się  zaczeło tarcie pompy. A gdzie można wykonać takie badania. Nie wiem czy coś mi się uda zdziałać bo dosłownie dwa tankowania wcześniej zalałem na cały bak STP do ibi.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 30.12.2010, 09:54:57
Letnie paliwo nie spowoduje zatarcia pompy. Wogóle Raby ma rację:
Cytat: Pawelcyk
Nie chce mi się wierzyć że druga pompa sidła z winy paliwa.
i to w 2 dni przez 20km :-X
nawet jezeli siadla to zamontowal Ci badziewie


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Czwartek, 30.12.2010, 20:25:46
Na razie jestem na etapie poszukiwania pompy wtryskowej :( Panowie z okolic Wawki, Mińska i Siedlec nie wiecie coś na temat popmy do Ibi 110. Posiada dwie wtyczki do elektryki. Na wale jest tylko i wyłącznie koło zębate i zabezpieczenie w postaci klina.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 30.12.2010, 20:37:33
http://allegro.pl/listing.php/search?string=afn&category=19409

Napisano: Czwartek, 30.12.2010, 20:36:59


ale podejdzie też od asv i będzie nowsza


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Czwartek, 30.12.2010, 20:41:49
To już przerobiłem tylko w okolicy tych miejscowości nie ma za bardzo z czego wybrać. Dziś obdzwoniłem chyba 10 gości i każda pompa miała coś nie tak. A to wtyczki nie takie a to na wale miała jeszcze jakiś przerywnik do ustawiania kąta wtrysku...a nie chce ciągnąć z drugiego końca Polski żeby kurier nie rozpierdzielił. Ale dzięki za link, będę szukał dalej.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 30.12.2010, 20:43:25
napisz do http://klubseata.pl/forum/index.php?action=profile;u=6487
z tego co kojarze miał pompe od asv na zbyciu


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Czwartek, 30.12.2010, 20:47:26
Tą pompę z Siedlec wziełem na pierwszy ogień ale nie pasuje przez wtyczki do elektryki.

Napisano: Czwartek, 30.12.2010, 20:43:36


Oki dzięki wielkie już mu napisałem kilka słów...może da znać. A można wstawić pompke od AFN do AHU 90kM.???


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 30.12.2010, 21:03:10
nie wiem czy podjedzie ale te pompy są praktycznie wszystkie takie same to jest cały czas rodzina VP37 mogą się różnić kołem pasowym, ale na chłopski rozum to ahu 90ps afn 110 różnice może być w pompie/wtryskach/programie, poproś kogoś w temacie etki i numerów części żeby Ci sprawdził dokładnie


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Niedziela, 02.01.2011, 18:59:03
Bo ostatnio zajrzałem do karty samochodu i widze oznacznie AHU ale po wyjenciu starej pompy oznaczenia wskazują na AFN i 110 koni. Zresztą tyle wyszło na hamowni (wyszło więcej bo jest na chipie). Czy podejdzie to sobie sprawdze tylko czy wytrzyma???

Napisano: Czwartek, 30.12.2010, 21:08:22


Między tymi pompa mi nie wielkich różnic...koło pasowe może być tylko ma takim "dystansie" którym się ustawie regulację pompy i kostkami z pinami, to wszystko. Ja szukam bez tego dystansu i na dwie kostki to wszystko.


Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: p10005 Środa, 12.06.2013, 10:58:16

Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum i przepraszam jeżeli czegoś nie dopełniłem.

Jestem szczęśliwym posiadaczem  Leona 1.9 ASU 2001r z jednym małym problemem , przy stałej prędkości obojętne na jakim biegu czuć przerwy w gazie.

taką usterkę zauważyłem jak odebrałem auto od mechanika po wymianie pierścieni i korbowodów, Mechanik stwierdził że niema komputera do tego auta i nic więcej nie może zrobić.

pojechałem do kilku elektromechaników i każdy mówi coś innego a koszta rosną.

Na kompie o Błędów.
wymieniłem filtr paliwa regenerowałem turbinę podmieniłem zawór N75 ( tylko miałem od 130KM )
wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe, wymieniłem gruszkę przy zaworze EGRu

sprawdziłem:
wtryski sprawdzone i są ok.
kąt wtrusku 53
N75 - 17 ohm
N18 - 17 ohm
N239 - 39 ohm
Sztanga przy turbinie pracuje jakieś 2 cm
Czujnik temperatury sprawny w 01 - 08 - 001 temperatura taka sama jak w 17 - 08 - 003 i na zegarach
Sprawdziłem przepływomierz w kanale 01 - 08 - 03
1- 903 obr/min 2- 280 mg/h 3- 420 mg/h 4- 79.69%
Sprawdziłem również kanał 01 - 08 - 011
i mam takie parametry na biegu jałowym
1- 903 obr/min 2- 1122 mbar 3- 989.40 mbar 4- 19.92%
1- 2247 obr/min 2- 1213.80 mbar 3- 1203.60 mbar 4- 49.41%
1- 3339 obr/min 2- 1825.80 mbar 3- 2407.20 mbar 4- 92.84%
w czasie jazdy na  3 biegu:
1- 2352 obr/min 2- 2142 mbar 3- 2570 mbar 4- 83.67 %
1- 3255 obr/min 2- 1285 mbar 3 2254.20 mbar 4- 94.43

w kanale 10 jest tak:
1- 425.00 mg/h 2- 979.20 mbar 3- 1203.60 mbar 4- 18.04% 

 01 08 013 na wolnych obrotach
1. 0,92mg/H
2. -1,36mg/H
3. -0,42mg/H
4. 0.89mg/H
01 04 013 na wolnych obrotach BS
1. 0,75mg/H
2. -1,65mg/H
3. -0,02mg/H
4. 0.92mg/H
01 08 013 na 3 biegu i pedał w podłodze
1. 1,55mg/H
2. -1,88mg/H
3. -1,13mg/H
4. 1,88mg/H

i jeszcze kanał 000 - na 3 biegu pedał w podłodze obroty ok 3000
1. 149
2. 162
3. 255
4. 100
5. 112
6. 200
7. 69
8. 151
9. 143
10. 142

proszę o pomoc w naprawie mojego samochodu bo już nie wiem co robić,
może coś źle sprawdzam lub czegoś jeszcze nie sprawdziłem

z góry dziękuję za jakiekolwiek porady co mam sprawdzić. 



Tytuł: Odp: Szarpanie TDi
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 12.06.2013, 11:08:21
Cytat: p10005
Leona 1.9 ASU 2001
Po raz 3 wklejasz dokładnie ten sam tekst i po raz 3 z błędnym oznaczeniem silnika - może jednak wysilisz się i w końcu napiszesz poprawne oznaczenie :?:

PS. Do oceny logów jest inny temat - http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10404.0


Tytuł: Ibiza 6L Szarpanie silnikiem podczas hamowania biegami
Wiadomość wysłana przez: pistolet Czwartek, 15.08.2013, 11:57:38
Witam, w pierwszych słowach powiem że przewertowałem wszystkie fora (łącznie z forum vw) i niestety nie znalazłem przyczyny mojego problemu. No ale od początku:

Mam Ibiza 6L 2002 1.9 130KM podkręcone do prawie 160KM mam to auto około roku, i od jakiegoś czasu około 2 miesięcy pojawił się dziwny problem mianowicie podczas jazdy wszystko jest OK nic nie szarpie wszystko chodzi jak w zegarku problem pojawia się gdy jadąc przykładowo na 3 biegu puszcze gaz (aby hamować biegami/silnikiem) zaczyna szarpać mi autem jakby sie dusił czy coś takiego i przyuważyłem że komputer zamiast pokazywać chwilowe spalanie 0 podczas szarpnięć pokazuje 0.2, 0.5 itp a jak zbije auto z biegu na luz jest ok. Nie zawsze tak się dzieje czasem jest ok 2 dni a potem znowu... VAG nie pokazuje żadnych błędów i to jest chyba największy problem... Ktoś ma jakieś pomysły bo już wysiadam...

od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź też co jest na tym forum. Poczytaj ten wątek od początku.