Tytuł: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Środa, 06.10.2010, 18:03:36 Jak podłączyć światła do jazdy dziennej w cordobie 6L?
Wiem tyle, że są trzy kabelki- jeden do "-" pod akumulator, drugi pod "+" świateł pozycyjnych, trzeci pod "+" po kluczyku, czyli tam gdzie pojawia się "+" po przekręceniu kluczyka. I tu właśnie pojawia się problem - gdzie znaleźć ten "+" po kluczyku? Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: kotu Środa, 06.10.2010, 19:12:44 Cytat: ro-dan gdzie znaleźć ten "+" po kluczyku? W zapalniczce :?: Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: mik33 Środa, 06.10.2010, 19:23:55 prosty sposöb wyjmij przelacznik od swiatel wez zaröweczke z dwoma przewodami jeden daj do masy a drugim sprawdzaj jak wlaczysz zaplon ktöry to + od stacyjki (bedzie to ten na ktörym zaswieci sie zaröweczka ) ;)
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Środa, 06.10.2010, 19:26:36 Cytat: kotu W zapalniczce zapalniczka działa cały czas niezależnie od stacyjkiNapisano: Środa, 06.10.2010, 20:25:32 Cytat: mik33 wyjmij przelacznik od swiatel o jakim przełączniku mówisz i jak go wyjąć?Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: mik33 Środa, 06.10.2010, 19:32:12 o normalnym wlaczniku , przelaczniku postojöwka -mijania inaczej nie wytlumacze jest z lewej strony normalny wlacznik swiatel :-X
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Środa, 06.10.2010, 19:44:52 OK - to tam znajdę plus od świateł postojowych (a jak się go wyjmuje?), ale gdzie znaleźć plus po kluczyku?
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 06.10.2010, 19:56:03 chyba naj prosciej miernik w reke i zanurkowac w skrzynke bezpiecznikow lub przekaznikow
jest tam masa kabli i na kilku beda takie funkcje jak szukasz Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 07.10.2010, 17:00:14 ro-dan,
1. Czy Twój projekt świateł do jazdy dziennej robisz w oparciu o jakąś instrukcję z tych Świateł ? 2. Czy te lampy posiadają homologację - żebyś nie miał problemów z Drogówką ? 3. Dlaczego nie zrobisz dodatkowego włącznika do świateł do jazdy dziennej - chyba najlepsze rozwiązanie?! 4. Może lepiej podłączyć lampy do jazdy dziennej do świateł postojowych. Postojówki wiele nie ciągną prądu. Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: uszek Czwartek, 07.10.2010, 17:26:06 Cytat: punchoo ro-dan, 1. Czy Twój projekt świateł do jazdy dziennej robisz w oparciu o jakąś instrukcję z tych Świateł ? 2. Czy te lampy posiadają homologację - żebyś nie miał problemów z Drogówką ? 3. Dlaczego nie zrobisz dodatkowego włącznika do świateł do jazdy dziennej - chyba najlepsze rozwiązanie?! 4. Może lepiej podłączyć lampy do jazdy dziennej do świateł postojowych. Postojówki wiele nie ciągną prądu. 1. Wedle nowych przepisów swiatla dzienne moga palic sie tylko z przodu, swiatla postojowe z tylu i z przodu nie sa wymagane z dziennymi 3. Bo dodatkowy wlacznik jest bez sensu swiatla dzienne wedlug mnie powinny sie zapalac po kilku sek od odpalenia silnika(kondensator) i gasnac po wlaczeniu swiatel postojowych, mijania(sterowanie za pomoca przekaznika) 4. To po co postojówki? po co maja sie swiecic i one jak nie musza Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Czwartek, 07.10.2010, 18:44:09 A radio jak masz zasilane ? ;)
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Czwartek, 07.10.2010, 18:51:36 Cytat: punchoo 1. Czy Twój projekt świateł do jazdy dziennej robisz w oparciu o jakąś instrukcję z tych Świateł ? uszek wyczerpująco odpowiedział Ci na Twoje pytania.2. Czy te lampy posiadają homologację - żebyś nie miał problemów z Drogówką ? 3. Dlaczego nie zrobisz dodatkowego włącznika do świateł do jazdy dziennej - chyba najlepsze rozwiązanie?! 4. Może lepiej podłączyć lampy do jazdy dziennej do świateł postojowych. Postojówki wiele nie ciągną prądu. Co do homologacji, to tak, posiadają one homologację RL i E, są zgodne z przepisami odnośnie ich wymiarów (min. 40 cm2) oraz posiadają sterownik, który powoduje ich automatyczne załączenie wraz z załączeniem silnika oraz wyłączenie po włączeniu świateł postojowych. Poza tym odnośnie punktu 3. - bez sensu jest dodatkowy włącznik bo na tym polega idea świateł dziennych, żeby nie trzeba było pamiętać o ich włączeniu i wyłączeniu, tylko żeby działo się to automatycznie, Cytat: mac456x9 A radio jak masz zasilane ? radio załącza się po przekręceniu kluczyka ale wyłącza się dopiero po wyjęciu kluczyka za stacyjki więc przy podłączeniu świateł pod radio nie wyłączałyby się po zgaszeniu silnika a dopiero po wyjęciu kluczyka co nie jest tożsame.Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: mik33 Czwartek, 07.10.2010, 22:28:53 sluchaj w moim maluszku podlaczylem razem z uruchomieniem silnika poprostu pod zaplon i niema problemu :ok:
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Czwartek, 07.10.2010, 23:54:20 Cytat: mik33 sluchaj w moim maluszku podlaczylem razem z uruchomieniem silnika poprostu pod zaplon i niema problemu Jak podłączyć to ja wiem - problemem jest znalezienie tego właściwego kabelka, do którego trzeba się wpiąć a mianowicie gdzie znaleźć ten "+" po kluczyku w tym konkretnym aucie? :-\ Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: bart30 Piątek, 08.10.2010, 05:07:24 A tak z ciekawości gdzie chcesz je wcisnąć co by fajnie wyglądały
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Piątek, 08.10.2010, 08:16:41 obok przeciwmgielnych
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: punchoo Piątek, 08.10.2010, 17:54:15 Cytat: uszek 1. Wedle nowych przepisów swiatla dzienne moga palic sie tylko z przodu, swiatla postojowe z tylu i z przodu nie sa wymagane z dziennymi Potwierdzam - widziałem takie 2 przypadki dzisiaj na drodze ale... W przypadku pogorszenia warunków drogowych nie sądzę, ze kierowca z automatu włączy światła mijania - a co za tym idzie - jest totalnie niewidoczny z tyłu. I tu moim zdaniem z racji kolizji jest sprawcą drogowym - bo ma niewidoczne, nieoświetlone auto z tyłu.. Bardzo głupi przepis - tylne światła powinny być włączone przy światłach dziennych :!: Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Sobota, 09.10.2010, 15:43:57 Cytat: punchoo Bardzo głupi przepis - tylne światła powinny być włączone przy światłach dziennych należy odpowiedzieć sobie na pytanie po co został wprowadzony przepis o używaniu świateł mijanie przez całą dobę. Mianowicie po to, żeby pojazd był lepiej widoczny dla nadjeżdżających z przeciwka. Po co więc światła z tyłu pojazdu? Otóż światła do jazdy dziennej (te z homologacją) są zdecydowanie lepiej widoczne niż światła mijania (są bardziej jaskrawe i dają białe światło o natężeniu ok.6000K)Cytat: punchoo W przypadku pogorszenia warunków drogowych nie sądzę, ze kierowca z automatu włączy światła mijania konieczność włączenia świateł mijania w warunkach pogorszonej widoczności regulują przepisy Prawa O Ruchu Drogowym więc gdzie widzisz problem? To jest tak, jakbyś a`priori zakładał, że ktoś spowoduje wypadek bo nie używa kierunkowskazów albo ma przepalone żarówki świateł STOP albo.... przykłady można mnożyć.A czy zwróciłeś uwagę ile osób jeździ bez włączonych świateł mimo takiego obowiązku? A dlaczego się tak dzieje? Najczęściej dlatego, że zapomnieli ich włączyć. Gdyby posiadali światła do jazdy dziennej nie byłoby tego problemu bo załączałyby się automatycznie. Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: punchoo Sobota, 09.10.2010, 16:45:13 Cytat: ro-dan A czy zwróciłeś uwagę ile osób jeździ bez włączonych świateł mimo takiego obowiązku? A dlaczego się tak dzieje? Najczęściej dlatego, że zapomnieli ich włączyć. No jest w tym ziarno prawdy - drugą stroną medalu obciążyłbym producentów pojazdów - którzy po przekręceniu stacyjki mają podświetlone zegary. Gdyby się podświetlały, po włączeniu świateł, pamiętali by o tym. Ale nie jest to wytłumaczenie. Ja nie jestem przeciwnikiem świateł dziennych - ale tak jak pisałem wyżej - jeżeli coś świeci się z przodu - to powinno się świecić i z tyłu. Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Sobota, 09.10.2010, 17:19:33 Cytat: punchoo jeżeli coś świeci się z przodu - to powinno się świecić i z tyłu. Ustawodawca (http://www.mi.gov.pl/files/0/1791200/DzUNr752009639.pdf, http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo ) nie podziela Twojego zdaniaTytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: uszek Sobota, 09.10.2010, 17:38:58 Punchoo nie masz racji ro-dan Ci wszystko wytlumaczyl w przypadku deszczu mgly sniegu masz obowiazek wlaczenia swiatel mijania wiec Twoje wywody juz sie nie trzymaja. A po co w dzien maja sie swiecic tylne lampy jak i tak widac je z 50-100m a przednie juz z kilkuset metrów. Jednym slowem wszystko jest tak jak powinno:)
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 09.10.2010, 20:01:26 Cytat: ro-dan Najczęściej dlatego, że zapomnieli ich włączyć. Gdyby posiadali światła do jazdy dziennej nie byłoby tego problemu bo załączałyby się automatycznie. wystarczy automat za kilkanaście zl i wlacza on mijania :-X Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Sobota, 09.10.2010, 20:49:41 Zgadza się, tylko że światła do jazdy dziennej to nie to samo co światła mijania używane w dzień. Używanie świateł do jazdy dziennej jest mniej szkodliwe dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz dla środowiska naturalnego niż świateł mijania. polecam lekturę http://dadrl.pl/?page=dzienne oraz http://dadrl.pl/ , a także http://dadrl.pl/docs/skarga.pdf (szczególnie pkt.6)
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 09.10.2010, 20:57:33 swiatla w dzien to juz sie wypowiadalem co mysle... :-X
Cytat: ro-dan tylko że światła do jazdy dziennej to nie to samo co światła mijania używane w dzień. Używanie świateł do jazdy dziennej jest mniej szkodliwe dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz dla środowiska naturalnego niż świateł mijania dla mnie wygladaja lepiej i mniej ciagna W i naj wiekszy plus to oszczedzaja palniki (np)ale jak mam wydac 200 to mi sie to sredni kalkuleje :-X Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Sobota, 09.10.2010, 21:02:16 tu bym dyskutował - jeszcze raz polecam lekturę powyższych linków - ja np. od czasu wprowadzenia obowiązku jazdy na światłach mijania wydałem na żarówki więcej niż 200zetów, nie wspomnę o dodatkowym paliwie czy konieczności wcześniejszej wymiany reflektorów. Nie wszystko da się zbilansować w prosty i jednoznaczny sposób :-[
przyzwoite i zgodne z przepisami światła do jazdy dziennej można kupić za ok.160 pln - http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-2x18led-aut-rl-i1248930109.html Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 09.10.2010, 21:07:33 Cytat: ro-dan Nie wszystko da się zbilansować w prosty i jednoznaczny sposób :-[ nie wszystko...ja mam 2 komplet palnikow ale tylko dla tego ze zmienilem lampy... i nie z powodu ze trzeba tylko ze chcalem a paliwa nie ma co liczyc bo emetyt mode wciagnie 6,5L a normal drive 7,5 no ale jazda calkiem inna 8) Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 10.10.2010, 10:20:42 Cytat: ro-dan dają białe światło o natężeniu ok.6000K Wtrącę się...Natężenia światła nie podaję się w K(elwinach). W Kelwinach podaję się temperaturę barwową światła! Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Niedziela, 10.10.2010, 15:14:12 OK, ale wróćmy do meritum - czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie najprościej znaleźć ten "+" po kluczyku?
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 10.10.2010, 15:50:52 w skrzynce bezpieczników dodatkowe gniazda wtyków o kolorze zielonym
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: bart30 Niedziela, 10.10.2010, 17:11:35 OK, ale wróćmy do meritum - czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie najprościej znaleźć ten "+" po kluczyku? Przy radiu jest na pewno Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ro-dan Niedziela, 10.10.2010, 18:36:18 Cytat: uszek w skrzynce bezpieczników dodatkowe gniazda wtyków o kolorze zielonym mówisz o tej skrzynce w kabinie kierowcy?Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 10.10.2010, 20:29:04 Przy radiu jest na pewno A jesteś pewny? Bo u mnie (w 6L) radio nie wyłącza się po przekręceniu kluczyka, tylko po jego wyjęciu...O czym wspominał już ro-dan - http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=12095.msg236169#msg236169 Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 10.10.2010, 22:03:30 tak ro-dan o tej skrzynce mowie
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ydzuu Sobota, 28.05.2011, 12:22:41 Witam, zamierzam też zamontować światła do jazdy dziennej w moim Seacie czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie gdzie macie je zamontowane ??
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: Andy Poniedziałek, 27.06.2011, 18:53:16 Witam kolego. Masz możne konkretny model tych świateł :?: Gdyż nie wszystkie światła chyba do Cordoby 6Lpasują :-\
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: loxet Niedziela, 24.07.2011, 23:27:36 A tak w temacie do tych świateł to ktoś kiedyś wymieniał żarówki od pozycji bez demontażu lamp lub czegokolwiek innego? Tutaj żeby wymienić głupie pozycje trzeba się namęczyć z pół godziny. Z lewej strony trzeba zdemontować filtr paliwa, z prawej już lepszy dostęp ale też masakra. Kto to wogóle składał? Hiszpanii z małymi rączkami?
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: emtezet Poniedziałek, 25.07.2011, 08:25:51 Cytat: loxet Hiszpanii Prędzej Hiszpanie ;)Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: kotu Poniedziałek, 25.07.2011, 08:43:14 Cytat: loxet Z lewej strony trzeba zdemontować filtr paliwa, z prawej już lepszy dostęp ale też masakra. Z prawej zmieniłeś bez demontażu? ja wyciągałem akumulator :-X Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: ichtiande Środa, 01.02.2012, 22:40:44 Witam wszystkich. Ja do swojego Toledo wybrałem światła DRL 510HP. W skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora wpiąłem się w wolny bezpiecznik na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki. Żółty przewód podłączyłem pod + świateł postojowych. Efekt? Po przekręceniu kluczyka zapalają się dzienne, po włączeniu świateł postojowych i mijania gasną światła dzienne.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/JM7Ch8EVudE58teOw_bq2VPyBXCkDKz2ny0wIH3I3eA?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/wwb_fmFKu9fJbzNfnJdecFPyBXCkDKz2ny0wIH3I3eA?feat=directlink Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: emtezet Czwartek, 02.02.2012, 08:55:46 Tak z ciekawości, ile cie kosztowała ta przyjemność (światła)?
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 02.02.2012, 18:54:22 Wyglądają trochę jak z Autobusu miejskiego typu Autosan. W tych nowych własnie takie montują chyba z 3-ma ledami na światlo.
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: emtezet Poniedziałek, 13.02.2012, 11:25:27 Dlatego właśnie chciałem zapytać o koszta, dla mnie idea wstawiania świateł dziennych mija się zupełnie z celem, no chyba że mamy ksenon. Koszta takiej (w miare sensownie wyglądającej) lampy są dosyć spore, żeby się zwróciły trzeba by pewnie jeździć z tymi ledami z 5 lat, przy oszędnościach jakie daja. 90% tych lamp nie wytrzymuje 2 lat, bo niestety nie są odporne na mróz, więc pytam się po co?? Jak ktoś ma ksenon to jeszcze rozumiem, ale i tak wolę rozwiązanie typu moduł w długich i korzystanie z normalnych żarówek, nie ma problemu z homologacją i niebieskimi, a jak się żarówka przepali to wystarczy ją wymienić, a przy ledach musisz wymienić całą lampę.
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: firefighter Czwartek, 13.12.2012, 07:50:49 Ja w mojej 6L zamontowałem tak:
(http://img252.imageshack.us/img252/7789/dzienne.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/252/dzienne.png/) Lampy które posiadają automat wykrywający skok napięcia można podłączyć pezpośrednio pod "+" akumulatora, z racji tego, że moje go nie mają zasilanie wziąłem z włącznika świateł gdzie po przektręceniu stacyjki uruchami się jego podświetlenie Napisano: Czwartek, 13.12.2012, 07:47:50 dje Cytat: ichtiande W skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora wpiąłem się w wolny bezpiecznik Możesz zapodać zdjęcie który to konkretnie? Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: emtezet Czwartek, 13.12.2012, 08:46:39 Ciekawe ile zim wam te wszystkie światełka wytzymają...
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: tszycha Czwartek, 13.12.2012, 17:48:53 emtezet, ja mam 3 lata i 2 diody już mi się spaliły a wtedy kosztowały 270zł
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: Misza140 Sobota, 06.07.2013, 22:04:15 witam
chciałem zapytać o lampy skośne którą stroną powinny być prawidłowo zamontowane (http://www.elmax-alarmy.pl/product/image/693/ASsk.jpg) Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 06.07.2013, 22:39:33 Dla mnie to cieńszy bok skierowany na zewnątrz auta :)
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: rafal28501 Niedziela, 01.12.2013, 21:48:06 Kolego plus po stacyjce znajdziesz na silniku wentlatora,wycieraczek itp
Tytuł: Odp: Podłączenie świateł do jazdy dziennej Wiadomość wysłana przez: Zwierzak Niedziela, 11.09.2022, 12:20:09 Witam wszystkich. Założyłem światła dzienne i mam problem choć nie jedne już podłączałem. Auto to seat altea 1.9 tdi. Plus po kluczyku wziąłem ze skrzynki bezp. w komorze, minus z karoserii natomiast plus po włączeniu świateł nie mogę namierzyć. Podpiołem pod zasilenie lampy to po włączeniu pozycji, dzienne tylko przygasają zamiast gasnąć. Szukałem w kabinie to np na włączniku jest 5 volt a je potrzebuję mieć 12v. Czyli włącznik daje tylko impuls do tego aby komputer włączył światła? Nie mogę namierzyć bezpieczników ze świateł pozycyjnych. Albo się zafiksowałem albo jestem głupi że z taką pierdołą nie mogę sobie poradzić ? Pomoże ktoś?
|