Tytuł: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Środa, 29.09.2010, 09:31:32 Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem auta jak w temacie. Autko po kupnie miało nastepujące objawy:cieżko odpalał na ciepłym silniku, czasami na biegu jałowym silnik nieregularnie pracował a przy tym pojawiało się dziwne cykanie spod maski(wrecz stukot), czasami zawieszał się bendyks i kilka innych drobnostek małoistotnych. Wymieniłem olej, wszystkie filtry(powietrza,oleju, paliwa) i świece. Przy wymianie rozrządu okazało się że poprzednio ktoś źle ustawił o jeden ząbek, teraz jest już ok i auto pali praktycznie na dotyk zimne i ciepłe. Okazało się też ze z siłownika napinacza paska wieloklinowego uciekł olej i to on wydawał stukot, także został wymieniony. Przeczyszczony został rozrusznik i nie pojawia się problem bendyksu. Pozostał natomiast problem z nieregularna praca silnika :'( Jest tak: jak odpale zimny to silnik ładnie pracuje, nie trzęsie, przejade kawałek i wrzuce na luz to auto słychac jakby silnik nieregularnie pracował i wpada w delikatny rezonans, wskazówka od obrotomierza oscyluje w granicach grubości kreski (1,5-2mm góra dół)przy wskazaniu 900obr, wczesniej dochodził do tego stukot napinacza. Wczoraj zauważyłem taka zależność:gdy nieregularnie pracuje to wystarczy delikatnie przegazować i obroty ustalają się, jak wcisnę sprzegło i wycisne to nieregularna praca powraca, ponowne wciskanie i wyciskanie sprzęgła nic nie daje, jak znów przegazuje to obroty normalizują się i jest ok. Pojeżdziłem troche i pod domem obroty były ok wciskanie i wyciskanie sprzegła nic nie powodowało czyli jakby było ok. Problem pojawia sie nieregularnie ale pojawia i jest to denerwujące. Może ktoś ma jakis pomysł, jaki czujnik to moze powodować, czego szukac itp... Dodam ze nie wygląda to na dwumasówke, czytałem sporo o niej, robiłem test V-go biegu przy 50km/h i nawet nie zadrżał, biegi ładnie wchodzą, nic nie zgrzyta, przy gaszeniu staje odrazu nawet nie zatrzesie, tak samo podczas jazdy. Bede bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie, proszę też o wyrozumiałość jeśli coś nie tak napisałem, to mój pierwszy post:-) Pozdrawiam! Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 29.09.2010, 11:17:40 Szukaj pod pojeciem: nastawnik
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 29.09.2010, 12:11:28 Sprawdz dawke paliwa na vagu, blok 001, kanal chyba 2 albo 3, powinno byc w granicach 4-7, jak jest za duza (na vagu im blizej zera tym wieksza) to tak sie czasami dzieje.
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Środa, 29.09.2010, 12:34:47 Cytuj Sprawdz dawke paliwa na vagu, blok 001, kanal chyba 2 albo 3, powinno byc w granicach 4-7, jak jest za duza (na vagu im blizej zera tym wieksza) to tak sie czasami dzieje. Witam! Dzięki za sugestię, w weekend wybieram się do kolegi i podepniemy go pod Vag'a, bede wiedział na co zwrócic uwagę. A jeśli okaże się ze te wskazania sa nieprawidłowe to czego to może byc przyczyną? Tak jak kolega Raby zasugerował nastawnik pompy wtryskowej? Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 29.09.2010, 12:47:30 może to być przyczyną i sam możesz to zmienić aby dawka była w tym zakresie, potrzebny Ci będize tylko klucz typu spline bodajże 8semka, luzuje 3 śrubki na nastawniku i przesuwasz (lekko pukasz w nastawnik) go w prawo bądz w lewo w zależności czy chcesz swiększyc dawkę (nominalna wartośc spada 9-8-7-6-5) lub zmniejszając dawkę, nominalna wartość na wagu zwiększa się 2-3-4-5....
ja podejrzewam jednak że wywali wam błąd jakiegoś czujnika.. jesli nie to sprawdzaj na rozgrzanym silnik jesli dawka Ci skacze, jesli rozrzut jest w zakresie max 0,5 to spoko.. jesli większy to nastawnik do czyszczenia/wymiany Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Środa, 29.09.2010, 14:52:00 Dzieki za cenne sugestie kolego Kacperix, wszystko to sprawdze w weekend i wtedy będe miał podstawy do dalszej dyskusji w tym temacie, narazie mam trop i bede się go trzymał ;D Aczkolwiek sugestie innych forumowiczów w tym temacie będa również mile widziane :)
Pozdrawiam. Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 29.09.2010, 15:03:09 obyś nie musiał grzebać przy nastawniku.. ja myślę że to może być czujnik temp cieczy chłodzącej walniety tak na 90%
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Środa, 29.09.2010, 15:55:36 Też mam taka cichą nadzieję, czytałem teraz troche o tym nastawniku, sam się nie będe zabierał za niego napewno, trzeba mieć troche pojęcia do tego. Czytałem też że VAG nie zawsze wykrywa błąd czujnika temperatury cieczy mimo iż jest walnięty. Koszt na allegro takiego czujnika wynosi 30zł i sprzedający zarzekaja sie że to orginał wiec skłonny byłbym zaryzykować w ciemno te 30zł dla dobra mojej "pszczółki" ;D Sadzicie że ten czujnik z Allegro nadaje się do czegoś? Bo może byc tak że w sklepie zapłace za to samo ok70zł.
Pozdrawiam. Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 29.09.2010, 16:49:10 o czujnikach sa odrebne tematy
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Środa, 27.10.2010, 20:25:10 WItam Panowie.
Sprawa wygląda tak, byłem niedawno z tym problemem u człowieka poleconego przez kolegę, który pracuje na codzień w serwisie skody a po pracy dorabia sobie prywatnie wiec pomyślałem ze mi pomoże. Podłączył się swoim komputerem(takim chyba profesjonalnym, wyglądał jak duży kalkulator z wyświetlaczem 2czy3 linijkowym z logiem VW SEAT Skoda Audi) i stwierdził że w silniku nei ma zadnych błędów a te wibracje pochodzą z lini koło dwumasowe-sprzęgło, że zależy jak ono sie ułoży i wtedy albo wibruje albo nie. Pytałem czy nastwanik jest w porządku, a on na to że jakby sie nastawnik przycinał to by mu błąd wywaliło więc jest wszystko ok z silnikiem. Diagnoza ta nie była dla mnie zadowalająca wiec zakupilem własny interfejs i sprawdziłem sugerowane wcześniej bloki. Silnik ciepły, brak wibracji, równa praca silnika: Blok 001: Obroty 903/min(stałe) dawka 3,2/3.4(wachania rzędu 0,2) Wprowadzenie silnika w wibracje(mam teraz dwa sposoby:1. Czasami zaskakuje po puszczeniu sprzęgła jak to wcześniej pisałem. 2. jak delikatnie musnę pedał gazu, dosłownie jak dotknięcie piórkiem że obroty podskoczą tak do 950/min i po opadnięciu zaczyna wibrować) Blok 001: Obroty: wachania 880-924(tak mniej więcej), dawka: wachania 2,8-4.3(czasem nawet 2.0 się pokaże) Po delikatnym przegazowaniu obroty wracają do wartości 903 i dawki 3,2/3,4. Bardzo proszę o wszelkie sugestie na ten temat. Tak sie zastanawiam, czy może być faktycznie jak mowił koles z serwisu ze wibracje pochodzą od koła dwumasowego i przez nie nastawnik wariuje? Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 27.10.2010, 20:42:47 Proponuje zwiekszyc dawke na ok 3,8-4,2 i zobacz czy bedzie sie pojawiala wibracja. Jezeli dalej to sprawdz napiecie na nastawniku na wolnych, jakie sa skoki. Ale mysle ze to dawka jest za wysoka...
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 28.10.2010, 05:28:43 Jak wyżej
Cytat: docent_5 Blok 001: Obroty: wachania 880-924(tak mniej więcej), dawka: wachania 2,8-4.3(czasem nawet 2.0 się pokaże) 2.0 to trochę przy mały odczyt. Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Czwartek, 28.10.2010, 09:07:41 No tak tylko że te wskazania 2.0 pokazują sie w momencie gdy silnik wpada w te nieszczęsne wibracje(dawka oscyluje wtedy głównie od 2,8 do 4,3), które przechodzą po przegazowaniu, bo gdy normalnie pracuje to dawka jest stale 3.2/3.4. Czy te wskazanie jest za niskie i może powodować te wpadanie w wibracje i wahania dawki? Czy raczej to nastawnik coś szfankuje? Postaram się zwiekszyć to wskaznie do 4,2 jak pisał kolego Kozak, ale coś mam przeczucie że to raczej nie pomoże.
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 28.10.2010, 10:31:14 No dlatego ci wpada w wibracje bo dawka ci skacze na 2.0, moze nastawnik jest brudny i daltego tak sie dzieje, ze wpada na 2.0, sproboj dac na 4 zeby bylo i obserwowac czy bedzie spadala dalej na 2.
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Czwartek, 28.10.2010, 11:20:24 Kurcze może ja troche żle opisałem ten objaw, otóż silnik nie wpada sam w wibracje. Jak jade i wrzuce na luz to silnik opada na wolne obroty i wibruje(rzadko zdaża się że nie) delikatna przegazówka i pracuje równo, na postoju w te wibracje można go wprowadzić dwoma metodami opisanymi wcześniej. Jak pracuje równo to obroty ma 903 i dawkę 3.2/3.4 i sam nie wpada w wibracje.
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 29.10.2010, 09:06:57 moim zdaniem nastawnik szwankuje, trzeba by go było ściągnąć i przeczyścić.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51180 Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 29.10.2010, 10:38:08 Zwieksz dawke na 4 i obserwuj.
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: docent_5 Piątek, 29.10.2010, 11:26:00 Cytat: Kozak Zwieksz dawke na 4 i obserwuj. To akurat mogę zrobić, nic mnie nie zakosztuje. A czy zmiana tego parametru ma wpływ na spalanie, moc czy coś takiego? Czy to poprostu jest dawka biegu jałowego? Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 29.10.2010, 11:30:03 To jest tak mala zmiana ze raczej tego nie odczujesz. Jakbys dal na 7, to tak, auto oslabnie.
Tytuł: Odp: Nieregularna praca silnika Toledo 1.9 TDI 110KM 1999r. Wiadomość wysłana przez: PiterEL Środa, 19.10.2011, 15:38:47 Na poczatku chcialbym ze wszystkimi sie przywitać :)
Czy moge prosic o ocene logow odnosnie wtryskow i dawki paliwa. Zapieka mi sie turbo srednio co 4 miesiace i pomyslalem ze moze wtryski leja paliwo i niedopala sie bo strasznie osmolona jest po 4 miesiacach. A autko dostaje w pi... Nie prowadze stylu jazdy PSJ Grupy: 001,001 http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_60548.html (http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_60548.html) Grupy: 013 http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_60549.html (http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_60549.html) A tez czasami mam tak ze rano jak wyjade z domu jak auto jest zimne i stoje na swiatlach na skrzyzowaniu to zaczynaja falowac lekko obroty i wyczuwa sie to na aucie... wskazowka drga o ok 1mm na obrotomierzu. Przygazuje auto i czasem przechodzi a czasem nie i na kolejnym zatrzymaniu juz nie faluje... Nie ma reguly co do czestotliwosci... Docent_5 czy poradziłeś sobie z tym problemem co opisujesz ? Jeszcze raz zrobiony log dzis wieczorem Grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_60609.html (http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_60609.html) od KYS: Zapoznaj się z regulaminem i nie dubluj wątków! |