Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: Mad_Maxs Sobota, 21.08.2010, 22:57:18



Tytuł: Schemat podłączenia sterownika do centralnego zamka Codroba '95
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Sobota, 21.08.2010, 22:57:18
Witam, ponieważ mimo zapewnień sprzedawcy że schematy są doskonałe, sterują wszystkim a jakość ich zdjęć pomoże nawet laikowi, nic tak naprawdę nie wnosiły postanowiłem podzielić się swoimi osiągnięcami :) może komuś kiedyś ułatwią życie, albo pozwolą zaoszczędzić pare groszy na płaceniu za "schematy podłączenia"

Rozpatrzymy dwa przypadki.

Gdy auto ma jedynie centralny zamek, podłączenie jest raczej proste. Zdejmujemy boczek w słupku po stronie kierowcy. Odszukujemy wiązkę kabli prowadzącą do drzwi (na wyjściu z karoserii jest gniazdo z 3 lub 2 wtyczkami, zalezy od wyposażenia).
Wystarczy odnaleźć odpowiednią wtyczkę i wpiąć w nią kablami zgodnie z poniższym schematem:


I tyle, sterowanie centralnym powinno działać bez problemu :)
(http://a.imageshack.us/img832/3522/samzamek.jpg)

Drugi przypadek dotyczy centralnego zamka wraz z fabrycznym alarmem. Tutaj wpięcie w standardowe kable nie wystarcza, gdyż to nie centralny zamek steruje alarmem (jak myślał sprzedawca), a alarm steruje centralnym zamkiem :)
Na szczęście kable znajdują się dokładnie w tym samym miejscu, a nawet tej samej kostce co te od centralnego zamka.
Wpinamy sie jednak w kable sterujące alarmem zgodnie z poniższym schematem:
(http://a.imageshack.us/img801/5280/alarm.jpg)

Oczywiście większość sterowników ma dodatkowe wyjścia na syrenę oraz kierunkowskazy. Kwesti syreny nie rozwiązywałem, gdyż montuje osobną, nie podłączam się do oryginału. Natomiast podłączenie kierunków, wymaga odkręcenia i demontażu dolnej części obudowy kolumny kierownicy. Z grubsza już ze zlokalizowanym jednym z kabli wygląda to następująco:
(http://a.imageshack.us/img571/2078/dsc00075s.th.jpg) (http://img571.imageshack.us/i/dsc00075s.jpg/)

Ze względu na jakość zdjęcia, zamieszczam poniższy schemat przedstawiający który kabel odpowiada za który kierunek:
(http://a.imageshack.us/img688/9973/kierunki.jpg)
Jeżeli z centralki wychodzi tylko jeden przewód do sterowowania kierunkami należy go sobie zmostkować na dwa :)

I tak o to mamy Centralny zamek razem z alarmem fabrycznym sterowany z pilota, którego aktywację i deaktywację potwierdzają kierunki.

Mam nadzieje że komuś się ten malutki tutorial przyda