Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: skygge Piątek, 31.03.2006, 20:54:19



Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: skygge Piątek, 31.03.2006, 20:54:19
Witam

Mam zamiar na dniach wymienić łożyska z przodu i ustawić zbieżność/kąty. I mam pytanie.
Ponieważ auto dosyć mocno ciągnie na lewo a łożyska szumią jeszcze dość cicho, zastanawiałem się nad ustawieniem zbieżności najpierw. Łożyska potem. Czy po ich wymianie może się zbieżność "rozjechać" i trzeba ją będzie robić raz jeszcze? Czy wymiana łożysk nie wpływa na zbieżność i mogę sobie spokojnie je wymienić później?

Pozdrawiam
Skygge


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: panleon Piątek, 31.03.2006, 22:16:11
Mozesz miec nie wywazone kola i tyz bedzie sciagac, a co do lozysk to daj se z nimi spokoj jak jeszcze nie szumia i sprawdz zbieznosc. Ale sadzac po stanie naszych drog to kolka pewnie do wywazenia. :ok:


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: Jobski Piątek, 31.03.2006, 23:49:24
żeby dobrze wynienić łożysko to trzeba wyjąć amortyzator a po takiej operacji trzeba zrobić zbieżność


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: WoRaS Sobota, 01.04.2006, 23:18:27
Cytat: "Jobski"
żeby dobrze wynienić łożysko to trzeba wyjąć amortyzator a po takiej operacji trzeba zrobić zbieżność


Potwierdzam, przerabiałem to niedawno.


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: starfire Piątek, 21.07.2006, 18:12:07
tez mnie to chyba czeka mozecie napisac jakis krotki tutorial? :)


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Piątek, 21.07.2006, 20:34:01
ojciec tez oddaje do mechesa (80zl za robocizne/1 kolo) bo i tak trzeba bedzie pozniej zbieznosc robic. musze sie tylko upewnic czy zbieznosc juz jest w tej cenie.


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 23.07.2006, 19:59:27
Cytat: "skygge"
Ponieważ auto dosyć mocno ciągnie na lewo

A zmieniales kola miejscami? U mnie po takim manewrze zaczal sciagac w przeciwna strone. Wywazenie nie pomoglo i skladam na opony.


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 23.07.2006, 21:47:34
Cytat: "Jobski"
żeby dobrze wynienić łożysko to trzeba wyjąć amortyzator a po takiej operacji trzeba zrobić zbieżność

Hmmm ale wyjmując kolumny nie rusza się drążków kierowniczych ani wahacza - to zbieżność może przestawić się :?:


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: DeDeK Poniedziałek, 24.07.2006, 07:19:58
Cytat: "panleon"
Mozesz miec nie wywazone kola i tyz bedzie sciagac


 :zakrecony:

chyba pomyliles z niedopompowanymi

przy nie wywazonych bedziesz mial tylko bicia na kierownicy i samochodzie

za sciaganie odpowiada zbieznosc ewentualnie zle zjechane opony i zle katy pochylenia

Cytat: "Jobski"
żeby dobrze wynienić łożysko to trzeba wyjąć amortyzator a po takiej operacji trzeba zrobić zbieżność


zalezy w ktorym modelu jesli lozyska byly wprasowywane to tak w przypadku zwyklych stozkowych nie ma takiej potrzeby :) ale w roczniku 95 to byly wprasowywane z tego co pamietam wiec wyjecie bedzie raczej wymagane


Tytuł: (przód) wymiana łożysk i ustawienie zbieżności
Wiadomość wysłana przez: tobi_82 Środa, 11.07.2007, 18:02:04
Też musze wymienić łożyska, bo w aucie okropnie mi chuczy a im szybciej jade tym głośniej