Internetowy Klub Seata

Techniczne => Alarmy, Piloty, Centralne zamki => Wątek zaczęty przez: ania Piątek, 12.03.2010, 19:40:13



Tytuł: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 19:40:13
Po dorobieniu kluczyków i próbie ich zakodowania w serwisie samochód odpala, lecz nie gaśnie kontrolka immobilajzera na desce rozdzielczej( wizerunek samochodu z kluczem). w serwisie rozkładają ręce, podejrzewają wadę kluczyka który sami sprowadzili lub uszkodzenie modułu immobilajzera i zalecają wymianę "zestawu wskaźników"(sporo kosztuje). co sądzicie? Jeśli ktoś się spotkał z podobnym problemem-piszcie!

Napisano: Piątek, 12.03.2010, 19:32:49


Dodam,że samochód odpala tylko zaraz po podaniu kodu, podłuższej przerwie serwis musi mu wpisać kody ponownie, aby znowu palił. Auto stoi w serwisie i sami nie wiedzą która z dwóch w/w usterek ma miejsce.


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 12.03.2010, 19:42:11
Pytanie zasadnicze. Co jest z oryginalnym kluczykiem i czemu były dorabiane?


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 19:52:33
kupiłam auto z jednym kluczykiem  -niestety zginął. Myślałam,że to prosta operacja zwłaszcza dla serwisu ale wychodzi na to że jednak nie

Napisano: Piątek, 12.03.2010, 19:45:16


Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem?


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 12.03.2010, 20:12:14
Cytat: ania
zalecają wymianę "zestawu wskaźników"(sporo kosztuje).
A co zalecą jak to nie pomoże?
Szkoda, że pchałaś się z problemem do ASO, lepiej było poszukać jakiegoś elektryka/elektronika samochodowego w swojej okolicy.
Może wiesz jak dopasowują kluczyk? Znają procedurę?
Cytat: ania
Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem?
Owszem. Tylko nie wiem czy Ci się będzie opłacać.


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 12.03.2010, 20:17:29
nie wiem jak Ci magicy to robili, grzebali coś w ECU? jakiś eprom tam wymieniali czy programowali po kablu?
Może uwalili sterownik przy lutowaniu  ;)


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 20:22:46
Dwóch elektryków samochodowych nie było w stanie wejść w komputer żeby wbic kod do kluczyka (wcześniej dorobionego) więc udaliśmy się do serwisu


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 12.03.2010, 20:24:07
Cytat: ania
Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem?
jest takie ustrojstwo ktore wylkaczy imo
gdzies o tym bylo


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 12.03.2010, 20:24:41
znaczy się nie mogli się vagiem połączyć z komputerem tak?
No to jak w końcu im sie udało że odpala?


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 20:33:48
zawieźliśmy auto laweta do serwisu i tam po podpięciu wbili kod i odpalił. Momo to kontrolka immobilajzera nie gaśnie. Nie dają gwrancji że bedzie zapalał. Sugerują usterki opisane przezemnie wcześniej i radza wymine jakiegoś "zespołu wskaźników"


Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 12.03.2010, 20:36:50
Jedź do Panów w serwisie i zapytaj jakim Vagiem próbowali się połączyć, może wina lezy po stronie Vaga, jeśli nie to może transponder jest zje*ny

Tu masz coś dla Panów z ASO:
PROCEDURA ADAPTACJI KLUCZYKÓW DLA SAMOCHODU VW


Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.


Procedura adaptacji kluczyków:
wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,
w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,
chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód,
sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},
po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,
następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,
kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.
Uwagi.
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].



Napisano: Piątek, 12.03.2010, 20:34:17


zawieźliśmy auto laweta do serwisu i tam po podpięciu wbili kod i odpalił. Momo to kontrolka immobilajzera nie gaśnie. Nie dają gwrancji że bedzie zapalał. Sugerują usterki opisane przezemnie wcześniej i radza wymine jakiegoś "zespołu wskaźników"
Niech spadają na drzewo i wymieniają na swój koszt!! Bo wina lezy po ich stronie jeśli coś uwalili.. postrasz rzecznikiem konsumenckim albo niech oddadza kase i jedź do kogoś kumatego w okolicy od elektroniki samochodej, tylko pamietaj ze powienien to być jakiś znany warsztat a nie Pan Henio od zamków który odjedzie Ci autem za tydzień..