Tytuł: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 19:40:13 Po dorobieniu kluczyków i próbie ich zakodowania w serwisie samochód odpala, lecz nie gaśnie kontrolka immobilajzera na desce rozdzielczej( wizerunek samochodu z kluczem). w serwisie rozkładają ręce, podejrzewają wadę kluczyka który sami sprowadzili lub uszkodzenie modułu immobilajzera i zalecają wymianę "zestawu wskaźników"(sporo kosztuje). co sądzicie? Jeśli ktoś się spotkał z podobnym problemem-piszcie!
Napisano: Piątek, 12.03.2010, 19:32:49 Dodam,że samochód odpala tylko zaraz po podaniu kodu, podłuższej przerwie serwis musi mu wpisać kody ponownie, aby znowu palił. Auto stoi w serwisie i sami nie wiedzą która z dwóch w/w usterek ma miejsce. Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 12.03.2010, 19:42:11 Pytanie zasadnicze. Co jest z oryginalnym kluczykiem i czemu były dorabiane?
Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 19:52:33 kupiłam auto z jednym kluczykiem -niestety zginął. Myślałam,że to prosta operacja zwłaszcza dla serwisu ale wychodzi na to że jednak nie
Napisano: Piątek, 12.03.2010, 19:45:16 Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem? Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 12.03.2010, 20:12:14 Cytat: ania zalecają wymianę "zestawu wskaźników"(sporo kosztuje). A co zalecą jak to nie pomoże? Szkoda, że pchałaś się z problemem do ASO, lepiej było poszukać jakiegoś elektryka/elektronika samochodowego w swojej okolicy. Może wiesz jak dopasowują kluczyk? Znają procedurę? Cytat: ania Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem? Owszem. Tylko nie wiem czy Ci się będzie opłacać.Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 12.03.2010, 20:17:29 nie wiem jak Ci magicy to robili, grzebali coś w ECU? jakiś eprom tam wymieniali czy programowali po kablu?
Może uwalili sterownik przy lutowaniu ;) Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 20:22:46 Dwóch elektryków samochodowych nie było w stanie wejść w komputer żeby wbic kod do kluczyka (wcześniej dorobionego) więc udaliśmy się do serwisu
Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 12.03.2010, 20:24:07 Cytat: ania Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem? jest takie ustrojstwo ktore wylkaczy imogdzies o tym bylo Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 12.03.2010, 20:24:41 znaczy się nie mogli się vagiem połączyć z komputerem tak?
No to jak w końcu im sie udało że odpala? Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: ania Piątek, 12.03.2010, 20:33:48 zawieźliśmy auto laweta do serwisu i tam po podpięciu wbili kod i odpalił. Momo to kontrolka immobilajzera nie gaśnie. Nie dają gwrancji że bedzie zapalał. Sugerują usterki opisane przezemnie wcześniej i radza wymine jakiegoś "zespołu wskaźników"
Tytuł: Odp: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 12.03.2010, 20:36:50 Jedź do Panów w serwisie i zapytaj jakim Vagiem próbowali się połączyć, może wina lezy po stronie Vaga, jeśli nie to może transponder jest zje*ny
Tu masz coś dla Panów z ASO: PROCEDURA ADAPTACJI KLUCZYKÓW DLA SAMOCHODU VW Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków. Procedura adaptacji kluczyków: wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon, w programie wybieramy opcję [Immobilizer], jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)], następnie z opcji wybieramy [Logowanie], jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania. po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje], podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału}, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik, chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód, sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości}, jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości}, po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku, następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku, kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie, należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon. Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem. Uwagi. procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy: przekroczony zostanie czas 30 s. zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji, do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie, na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów]. Napisano: Piątek, 12.03.2010, 20:34:17 zawieźliśmy auto laweta do serwisu i tam po podpięciu wbili kod i odpalił. Momo to kontrolka immobilajzera nie gaśnie. Nie dają gwrancji że bedzie zapalał. Sugerują usterki opisane przezemnie wcześniej i radza wymine jakiegoś "zespołu wskaźników" Niech spadają na drzewo i wymieniają na swój koszt!! Bo wina lezy po ich stronie jeśli coś uwalili.. postrasz rzecznikiem konsumenckim albo niech oddadza kase i jedź do kogoś kumatego w okolicy od elektroniki samochodej, tylko pamietaj ze powienien to być jakiś znany warsztat a nie Pan Henio od zamków który odjedzie Ci autem za tydzień.. |