Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: myst Czwartek, 04.03.2010, 07:13:23



Tytuł: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: myst Czwartek, 04.03.2010, 07:13:23
witam, chcialem zapytać jak wygląda ustawienie zapłonu w silniku 1.6AFT. Wyczytałem na tym forum, jak i na wielu innych kilka rzeczy. Jedni piszą że nie potrzeba do tego komputera<vag>, a znowu inni że trzeba włączyć jakiś tryb
i dopiero kręcić aparatem, a jedni ze nie potrzebny do tego stroboskop, że wystarczy włączyć blok 07 i kręcić aparatem do uzyskania odpowiednich parametrów.

Prosze o pomoc:) pozdrawiam.


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: abdul Czwartek, 04.03.2010, 09:19:13
Jak ustawisz rozrząd tak żeby się znaczniki pokrywały to palec rozdzielający iskrę w aparacie musi się pokrywać z nacięciem/znacznikiem na aparacie i to tak pi x drzwi bo w AFT kąt zapłonu sam się ustawia i nie używa się żadnej lampy stroboskopowej - co najwyżej kontrolnie.

Pamiętam jak kiedyś mi auto zmulało i przestawialiśmy z kumplem aparat parę stopni w lewo, parę w prawo - tak eksperymentalnie - i za każdym razem auto identycznie chodziło.

Poczekaj jeszcze aż ktoś to potwierdzi  ;)


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: docan Czwartek, 04.03.2010, 09:55:44
jak będziesz krecil aparatem to możesz pogorszyć.... (tak jak abdul napisał kat sam sie ustawia)
jesli masz zle ustawiony aparat zapłonowy to będziesz mial blad czujnika halla i odcięcie będziesz mial przy ~5000obr/min


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: myst Czwartek, 04.03.2010, 09:58:33
jak będziesz krecil aparatem to możesz pogorszyć.... (tak jak abdul napisał kat sam sie ustawia)
jesli masz zle ustawiony aparat zapłonowy to będziesz mial blad czujnika halla i odcięcie będziesz mial przy ~5000obr/min

tak właśnie mam. ale dalej mi nie odpowiedziales jak mam ustawic ten zaplon?:) wywala mi błąd czujnika halla(zostal sprawdzony dziala) więc pozostalo mi ustawić zapłon tylko pytanie jak?:)

aparatem kręci sie  na zapalonym silniku wiec ciezko ustawic palec równo z tym znakiem na aparacie.


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: abdul Czwartek, 04.03.2010, 12:51:32
Zdejmij osłonę paska rozrządu - wrzuć 5 bieg i przepychaj auto (nie powinno nic przeskoczyć) - druga osoba niech obserwuje znaczniki. Jak się pokryją to szybko hampla zaciągnij i lecisz do aparatu zapłonowego i ustawiasz jak należy. Może motam ale na żywo bardziej bym pomógł ;)


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: myst Czwartek, 04.03.2010, 13:05:39
z tego wynika ze mam kręcić aparatem na zgaszonym silniku?


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: docan Czwartek, 04.03.2010, 13:08:05
tak na zgaszonym silniku. poza tym po prawidlowym ustawieniu apaaratu musisz skasowac blad. inaczej nadal bedzie odcinal przy 5000


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 04.03.2010, 15:11:34
Cytat: abdul
zapłonowego i ustawiasz jak należy.
Tak to w maluchu i innych gdzie były tzw. platynki.. Skąd ma wiedzieć, że czujnik Halla podał sygnał?

W moim byłym zaznaczyłem sobie na kole zamachowym punkt 6st (tyle wynosił kąt statycznie), podpiąłem vaga, odpaliłem auto (rozgrzane), basic set. i lampa stroboskopowa. Przestawiałem aparat tak, aby pokrył się naniesiony znak na kole ze znakiem na obudowie.  


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: abdul Czwartek, 04.03.2010, 15:45:44
2 osoby które miały lub maja auto z AFT napisały, że nie używa się lampy do ustawienia zapłonu w tym silniku. Kąt zapłonu sam się ustawia w pewnym zakresie a na kole zamachowym masz już znacznik. Dzisiaj będę wymieniał hample u gościa który specjalizuje się w VAGu i parę lat serwisował mi Cordobę i dopytam dokładnie krok po kroku co należy robić.


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: inv4der Czwartek, 04.03.2010, 16:15:20
dokladnie w tym modelu nie ustawia sie zaplonu, przerabialem jush ten temat
rozrzad na znaczniki aparat na kolo zamachowe wszystko na kreskach reshte robi komp
dodatkowo mozna na vagu sprawdzic chyba w 7 grupie wyprzedzenie zaplonu pomiedzy 5..8 i lekko skorygowac aparat
to wszystko. podrawiam


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: abdul Czwartek, 04.03.2010, 21:16:28
Byłem u mechaniora i spytałem. Można z kompem poprzez zablokowanie wartości czy coś w tym stylu ale nie poleca się tak tylko tak jak już zostało napisane no i lampą stroboskopową można se jedynie doświetlić jak będzie ciemno ;)


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 04.03.2010, 22:33:00
Może mnie ktoś oświecić na podstawie jakich czujników komp wie jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu? Do tego przydałby się choć czujnik położenia wału, jest takowy w AFT?
A  z tym mechanikiem to żeby nie jak ze specami od rozrządu. W TDI kąt też się sam ustawia, jest czujnik położenia wału, czujnik początku wtrysku, a na pompie i tak powinno się ustawić. A niewielu spotkałem co wie o tym.


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: docan Piątek, 05.03.2010, 08:31:17
AFT ma czujnik halla i czujnik polozenia wału....


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 05.03.2010, 09:31:01
Cytat: docan
AFT ma czujnik halla i czujnik polozenia wału....
No to ja nie miałem takiego wypasa.


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: abdul Piątek, 05.03.2010, 09:42:12
AFT ma czujnik halla i czujnik polozenia wału....

i przede wszystkim czujnik spalania stukowego i właśnie na jego podstawie odbywa się samoregulacja kąta :)


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 05.03.2010, 09:50:30
Aft to ciekawy przypadek... Już kiedyś było że nawet po odpieciu halla dalej jeździ


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: docan Piątek, 05.03.2010, 10:44:31
z zapłonem w AFT to jeden wielki znak zapytania.....
tak jak raby napisał nawet jak się czujnik halla odepnie to samochód jedzie dalej.
czujnik polozenia walu znajduje się od przodu samochodu zaraz przy lapie silnika, halla jest w kopułce
a spalania stukowego jest w okolicach kolektora dolotowego.

gdzies juz poza tym  bylo pisane na ten temat, ale nie mam czasu szukac bo siedze w pracy...


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: abdul Piątek, 05.03.2010, 13:32:08
Bez przepływki auto również normalnie jedzie :] Jest więcej takich czujników w AFT - generalnie 80% użytkowników tego motorka ma problem ze zmulaniem ale jak wszystko jest ok to silniczek jest przyjemny


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Piątek, 05.03.2010, 21:05:21
Cytat: abdul
Bez przepływki auto również normalnie jedzie :] Jest więcej takich czujników w AFT - generalnie 80% użytkowników tego motorka ma problem ze zmulaniem ale jak wszystko jest ok to silniczek jest przyjemny
święte słowa, najlepiej jak raz z Abdullachem grzebaliśmy i wyczyściliśmy wszystkie styki, czujniki, to auto nie zamulało ani razu a chyba ze 3 miesiące, minus taki że zrobiliśmy wszystko na raz i teraz nie wiadomo przez co czasem zamula...silnik zagadka ;D


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: myst Piątek, 12.03.2010, 22:46:09
ha tym wlasnie sposobem moja cordoba wreszcie jeździ tak jak powinna:) 2 lata walki<z przerwami>
silniczek dziala jak malina:)


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Sobota, 13.03.2010, 20:21:10
Cytuj
ha tym wlasnie sposobem moja cordoba wreszcie jeździ tak jak powinna:) 2 lata walki<z przerwami>
silniczek dziala jak malina:)
chwalisz się czy cieszysz? napisz co naprawiłeś przynajmniej..


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: myst Sobota, 13.03.2010, 22:51:40
Po "fachowej" wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, itp samochód nie jeździł prawie wcale. Postanowiłem sam sie za to zabrać. Wywalało mi błąd z hallem, miałem troche zwaloną elektrykę, problem z układem chłodzenia, problem z olejem(nadal ubywa, cisnienie w cylindrach to 14.5 atmosfery, prawidlowe to 10-13), zimne luty na przekaźnikach, problem z lewym powietrzem.

Wczoraj ustawiłem rozrząd, bo nie był prawidłowo ustawiony, to samo aparat zapłonowy, uszczelniłem cały dolot. zmieniłem przewody WN, świece, cewke, kopułkę, palec. Przelutowałem przekaźniki, wymieniłem termostat oraz 60% przewodów układu chłodzenia.

Nie wiem czy to że brał mi tak olej nie było spowodowane złym ustawieniem zapłonu, oraz rozrządu, skoro ciśnienie jest b.dobre?? Jeśli ktoś wie co może być powodem proszę pisać.

Mam jeszcze problem z LPG, na benzynie samochód śmiga jak marzenie :), lecz na gazie max 140...
więc jak tylko skończę lakierować Cordi to biorę sie za regulacje gazu


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: mariusz950 Sobota, 20.11.2010, 17:07:45
mam pytanie co do aparatu zapłonowego z AFT

mam błąd w vagu i jak by nie kombinował nie da się ustawić aparatu, wymontowałem go, podpiąłem świece do cewki kręcę nim i nic, więc podpiąłem do do swojego drugiego tolka 1.8pl kręce i daje iskrę  :o, poszedłem dalej i skasowałem błąd, vag nic nie pokazuje kręcę i nic  zero iskry, auto oczywiście normalnie odpala i pracuje ale słabe strasznie. Z tego co mi się udało dowiedzieć to zapłon bierze z czujnika na wale i bez hala w aparacie chodzi * testowane z odpiętym hallem w aparacie.

Po wyczerpującym opisie chcę się dowiedzieć czy robiąc tak jak robiłem aparat na nie pracującym silniku powinien dać iskrę ??? według mnie tak ale...


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: Goozik Niedziela, 19.12.2010, 09:54:05
mam podobny problem
auto zupełnie nie chodz...vag pokazuje chyba wszystko czujniki hall ,połozenia wału, zasysanego powietrza, lambde itd
przy wymianie rozrzadu okazło sie ze był przestawiony wałek od aparatu,ustwaiłem wszystko na znaki i niby lepiej ale,mam przepływke odpieta bo bez niej strasznie muli po wykazsowaniu błedów wychodzi nadal lambda i hall a auto odcina przy 5000 choc nie zawsze,niekiedy jest normalnie tzn jedzie i odcina normalnie tam ponad 6000 tys
mam juz druga sonde na podłozenie zamienie i zobacze co sie bedzie działo
wedgług mnie auto duzo pali normalnie 9 l gdzie wogole nie robie miasta tylko trasa mam 52 km do pracy w jedna wiec dziennie min 100 i tez jej nie katuje,jadac dosłownie jak dzidzia komp pokaze 7,5,ile wam pali ten silnik :?:
mega zagadka ten silnik ..... :(


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: havran Niedziela, 19.12.2010, 15:32:22
Cytat: Goozik
auto odcina przy 5000 choc nie zawsze,niekiedy jest normalnie tzn jedzie i odcina normalnie tam ponad 6000 tys

mi też tak odcinało, wymienilem halla w aparacie zapłonowym i teraz smiga

co dospalania to mi w miescie pali ok 9.5 l, a w trasie ok 7.5 l więc u ciebie chyba jest OK
jak męczę silnik to potrafi nawet i 13 litrów wypić, 100 konne stado ma pragnienie


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: Goozik Niedziela, 19.12.2010, 18:49:38
Cytat: havran
wymienilem halla w aparacie zapłonowym i teraz smiga

cały aparat czy sam czujnik :?:
i gdzie kupiłes go
pozdro ;)

teraz znowu wyczytałem inne ciekawe rzeczy..... ?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic626571.html



Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: havran Poniedziałek, 20.12.2010, 21:30:14
Cytat: Goozik
cały aparat czy sam czujnik
i gdzie kupiłes go
pozdro

teraz znowu wyczytałem inne ciekawe rzeczy..... ?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic626571.html

czujnik kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym
ja mam aparat zapłonowy Sagem i nie trzeba wymieniać całego aparatu, wystarczy sam czujnik.
czujnik jest przylutowny do aparatu i trzeba go przelutować, ot cała zabawa


Tytuł: Odp: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Wiadomość wysłana przez: Goozik Niedziela, 13.05.2012, 11:04:50
po wymianie sondy auto zaczeło mniej palic w 8l sie miesci spokojnie,ale nadal muli i odcina przy 5000 po kasowaniu błedów nadal to samo,jak podepne przepływke to auto chwile chodzi idealnie poczy gasnie inie daje sie odpalic badz z wielkim trudem odpala,a błedu przepływki jak jest podpieta nie pokazuje
staram sie zalatwic aprat bo mam boscha i nie wiem czyy w nim da sie wymienc sam czujnik
w ogole to aparat ma luz gora-doł i to spory  :o
normalne to :?:

Napisano: Czwartek, 30.12.2010, 11:42:53




u mnie problemem byl ze ustawiony wałek posredni od aparatu zapołonowego i uszkodzona pompa wody,po wymianie i ustawieniu wszystkiego jak nalezy auto odżyło,dodatkowo trzeba ustawic poprawnie zaplon,ja robiłem wedlug schematu...

[IMG=http://img232.imageshack.us/img232/9265/zaplonaft.png][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/232/zaplonaft.png/)