Tytuł: Montaż manetki tempomatu ? kierownica na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI cz.2 Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 30.12.2009, 22:40:50 Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI
Zdejmowanie poduszki, kierownicy, manetek. Prace można podzielić na dwa etapy: 1. podłączenie elektryki - podszybie 2. montaż manetki ? kierownica Teraz omawiamy montaż manetki. Co będzie potrzebne: - manetka tempomatu z wiązka ? ja dałem 130 za nowy zamiennik - śrubokręt plaski (zawsze się przyda) - torx 25 (o ile pamiętam) - śrubokręt gwiazdkowy - klucz do kierownicy (S2 M12) (http://img262.imageshack.us/img262/7510/301220091812.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=301220091812.jpg) Wyjmujemy poduszkę: - można odpinać klemę z aku, ja tego nie robiłem ale UWAGA nie włączyć przypadkiem zapłonu bo wystąpi błąd poduszki (jak mamy vaga to nie problem) - skręcamy kierownice w lewo i prawo o 90st i mamy wtedy dostęp do zatrzasków poduszki (jest 2) - od strony licznika w otwór w kierownicy wkładamy plaski śrubokręt i odbezpieczamy zatrzaski, poduszka sama odskoczy (http://img9.imageshack.us/img9/960/301220091799.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/my.php?image=301220091799.jpg) - odpinamy kostkę z poduszki, oraz kostkę na kierownicy która jest wpięta w taśmę poduszki Zdejmujemy kierownice: - trzeba zablokować kierownice i odkręcić kluczem, jak nie ma znaków to znaczymy (http://img46.imageshack.us/img46/469/301220091802.th.jpg) (http://img46.imageshack.us/my.php?image=301220091802.jpg) - zdejmujemy kierownice Wyciąganie manetki: - odkręcamy 6 śrub, może być 7 (jeszcze jedna od dołu) (http://img8.imageshack.us/img8/9803/301220091804.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=301220091804.jpg) - zdejmujemy górny plastik bez problemu, z dolnym trzeba się trochę po szarpać (zdejmujemy tez rączkę od regulacji kierownicy i wyciągamy kluczyk) - zdejmujemy taśmę poduszki, odpinamy kostkę lub dwie i 4 zatrzaski - od góry luzujemy mocowanie manetek (http://img8.imageshack.us/img8/7496/301220091811.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=301220091811.jpg) - odpinamy kostki (maja zatrzaski po bokach) (http://img262.imageshack.us/img262/817/301220091810.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=301220091810.jpg) - mając manetki w ręku, wkładamy wkrętak w ten otwór i rozpinamy manetki na 2 części (http://img39.imageshack.us/img39/9228/301220091806.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=301220091806.jpg) - wkładamy nowa manetkę i mocujemy na kierownice wpinając kostki i skręcamy Zdejmujemy osłonę pod kierownica: - odkręcamy 3 śruby pod kierownica torxem oraz 4 pod klapka bezpieczników z lewej strony deski - trzeba mocniej szarpnąć do siebie i osłona wychodzi Podłączenie kostki: - przeciągamy kabel tempomatu który powinien wisieć za przekaźnikami (pierwsza cześć instrukcji) - trzeba go tak poprowadzić aby się nie przecierał np. mechanizmem regulacji kierownicy, opaski w tym pomogą - wpinamy kostkę do manetki, UWAGA bo nie oryginalna można podłączyć odwrotnie i tempomat nie zadziała Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i wyjazd na trasę :driver: (http://img693.imageshack.us/img693/6329/301220091814.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/my.php?image=301220091814.jpg) Montując samemu tempomat można zaoszczędzić nawet 200zl za sama robociznę :ninja: Cześć pierwsza instrukcji http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10805.0 Dyskusja na temat tempomatu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=870.0 |