Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: raby Środa, 30.12.2009, 22:40:50



Tytuł: Montaż manetki tempomatu ? kierownica na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI cz.2
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 30.12.2009, 22:40:50
Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI
Zdejmowanie poduszki, kierownicy, manetek.

Prace można podzielić na dwa etapy:
1.   podłączenie elektryki - podszybie
2.   montaż manetki ? kierownica

Teraz omawiamy montaż manetki.

Co będzie potrzebne:

-   manetka tempomatu z wiązka ? ja dałem 130 za nowy zamiennik
-   śrubokręt plaski (zawsze się przyda)
-   torx 25 (o ile pamiętam)
-   śrubokręt gwiazdkowy
-   klucz do kierownicy (S2 M12)
(http://img262.imageshack.us/img262/7510/301220091812.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=301220091812.jpg)

Wyjmujemy poduszkę:
- można odpinać klemę z aku, ja tego nie robiłem ale UWAGA nie włączyć przypadkiem zapłonu bo wystąpi błąd poduszki (jak mamy vaga to nie problem)
- skręcamy kierownice w lewo i prawo o 90st i mamy wtedy dostęp do zatrzasków poduszki (jest 2)
- od strony licznika w otwór w kierownicy wkładamy plaski śrubokręt i odbezpieczamy zatrzaski, poduszka sama odskoczy
(http://img9.imageshack.us/img9/960/301220091799.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/my.php?image=301220091799.jpg)
- odpinamy kostkę z poduszki, oraz kostkę na kierownicy która jest wpięta w taśmę poduszki

Zdejmujemy kierownice:
- trzeba zablokować kierownice i odkręcić kluczem, jak nie ma znaków to znaczymy
(http://img46.imageshack.us/img46/469/301220091802.th.jpg) (http://img46.imageshack.us/my.php?image=301220091802.jpg)
- zdejmujemy kierownice

Wyciąganie manetki:
- odkręcamy 6 śrub, może być 7 (jeszcze jedna od dołu)
(http://img8.imageshack.us/img8/9803/301220091804.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=301220091804.jpg)
- zdejmujemy górny plastik bez problemu, z dolnym trzeba się trochę po szarpać (zdejmujemy tez rączkę od regulacji kierownicy i wyciągamy kluczyk)
- zdejmujemy taśmę poduszki, odpinamy kostkę lub dwie i 4 zatrzaski
- od góry luzujemy mocowanie manetek
(http://img8.imageshack.us/img8/7496/301220091811.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=301220091811.jpg)
- odpinamy kostki (maja zatrzaski po bokach)
(http://img262.imageshack.us/img262/817/301220091810.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=301220091810.jpg)
- mając manetki w ręku, wkładamy wkrętak w ten otwór i rozpinamy manetki na 2 części
(http://img39.imageshack.us/img39/9228/301220091806.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=301220091806.jpg)
- wkładamy nowa manetkę i mocujemy na kierownice wpinając kostki i skręcamy

Zdejmujemy osłonę pod kierownica:
- odkręcamy 3 śruby pod kierownica torxem oraz 4 pod klapka bezpieczników z lewej strony deski
- trzeba mocniej szarpnąć do siebie i osłona wychodzi

Podłączenie kostki:
- przeciągamy kabel tempomatu który powinien wisieć za przekaźnikami (pierwsza cześć instrukcji)
- trzeba go tak poprowadzić aby się nie przecierał np. mechanizmem regulacji kierownicy, opaski w tym pomogą
- wpinamy kostkę do manetki, UWAGA bo nie oryginalna można podłączyć odwrotnie i tempomat nie zadziała

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i wyjazd na trasę  :driver:
(http://img693.imageshack.us/img693/6329/301220091814.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/my.php?image=301220091814.jpg)
Montując samemu tempomat można zaoszczędzić nawet 200zl za sama robociznę :ninja:

Cześć pierwsza instrukcji http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10805.0

Dyskusja na temat tempomatu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=870.0