Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: raby Piątek, 11.12.2009, 20:50:04



Tytuł: Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI cz.1
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 11.12.2009, 20:50:04
Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI

Prace można podzielić na dwa etapy:
1.   podłączenie elektryki - podszybie
2.   montaż manetki ? kierownica

Ja zaczynam od podłączenia elektryki.

Co będzie potrzebne:

-   manetka tempomatu z wiązka ? ja dałem 130 za nowy zamiennik
-   śrubokręt plaski (zawsze się przyda)
-   klucz nasadowy 10, 13
-   wd 40 lub cos podobnego
-   lutownica, cyna, rurki termo kurczliwe, szczypce do ciecia itd.
-   VAG
(http://img695.imageshack.us/img695/5196/261120091660.th.jpg) (http://img695.imageshack.us/my.php?image=261120091660.jpg)

Zdejmujemy podszybie:
-   zdejmujemy uszczelkę
-   odkręcamy wycieraczki
-   zdejmujemy plastik ? trzeba trochę szarpnąć, ma zatrzask na całej długości przy szybie
(http://images68.fotosik.pl/152/f9dcd53b6ac36fbem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f9dcd53b6ac36fbe)
-   zsuwamy plastikowa rynienkę do dołu
-   odkręcamy mechanizm wycieraczek ? 3 śruby i odpinamy kostkę
(http://images69.fotosik.pl/151/a4860a2840e0ac18m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a4860a2840e0ac18)
teraz odkręcamy 2 plastikowe nakrętki i zdejmujemy pokrywę
(http://images68.fotosik.pl/152/5927adf34801872bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5927adf34801872b)
teraz już widać czarna 10-cio pinową kostkę tempomatu
jak wypniemy wszystkie kostki bedzie lepszy dostep do przewodow
(http://images69.fotosik.pl/151/6d4a41015cd9fb18m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6d4a41015cd9fb18)
po stronie kabiny sa tylko 2 kable: pin 4 (czerwono-czarny) i 5 (bialo-zolty)
mając oryginalna wiązkę można podpiąć się do kostki od strony kabiny, ja ze takiej nie miałem to sobie ułatwiłem prace i podpiąłem się do kostki od strony podszybia
odciąłem potrzebne piny (1,2,3,9) i pod lutowałem się do nich
łączenie pinów:
kostka manetki  /  kostka z podszybia
2 brązowy           1 niebiesko-szary
6 zielony             9 biały
4+7 szary+żółty   3 czarno-biały
3 biały                2 czerwony
5 różowy             bezpiecznik nr.5 (czyli do pluska aku)
(http://images70.fotosik.pl/151/1280ba2c6ca8842bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1280ba2c6ca8842b)
teraz odpalamy VAG: wchodzimy w silnik -> logowanie -> wpisujemy kod: 11463 -> OK. I zamykamy vag oraz wyłączamy stacyjkę.

Tempomat ma już działać, można podłączyć nowa manetkę i wyjechać w trasę.
Mi nie zadziałał za 1-szym podejściem bo czujnik na sprzęgle był ciągle zwarty a wtedy nie ma opcji odpalić tempomatu. Można to sprawdzić na vag?u
Silnik -> Bloki pomiarowe -> blok 6 -> chyba 3 kolumna
Tam po wciśnięciu hamulca lub sprzęgła 0-a zmieniają się w 1-ki
Jak wszystko działa rozpędzamy się do 40-50 i włączamy tempomat.
Jak jesteśmy pewni ze działa wrzucamy nowa wiązkę obok kostki tempomatu do dołu, (znajdziemy ja później za skrzynka przekaźników) i składamy cale podszybie.


C.D.N.  :)


Czyli Etap 2: montaż manetki ? kierownica.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10876.0

Dyskusja na temat tempomatu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=870.0