Tytuł: Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI cz.1 Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 11.12.2009, 20:50:04 Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI
Prace można podzielić na dwa etapy: 1. podłączenie elektryki - podszybie 2. montaż manetki ? kierownica Ja zaczynam od podłączenia elektryki. Co będzie potrzebne: - manetka tempomatu z wiązka ? ja dałem 130 za nowy zamiennik - śrubokręt plaski (zawsze się przyda) - klucz nasadowy 10, 13 - wd 40 lub cos podobnego - lutownica, cyna, rurki termo kurczliwe, szczypce do ciecia itd. - VAG (http://img695.imageshack.us/img695/5196/261120091660.th.jpg) (http://img695.imageshack.us/my.php?image=261120091660.jpg) Zdejmujemy podszybie: - zdejmujemy uszczelkę - odkręcamy wycieraczki - zdejmujemy plastik ? trzeba trochę szarpnąć, ma zatrzask na całej długości przy szybie (http://images68.fotosik.pl/152/f9dcd53b6ac36fbem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f9dcd53b6ac36fbe) - zsuwamy plastikowa rynienkę do dołu - odkręcamy mechanizm wycieraczek ? 3 śruby i odpinamy kostkę (http://images69.fotosik.pl/151/a4860a2840e0ac18m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a4860a2840e0ac18) teraz odkręcamy 2 plastikowe nakrętki i zdejmujemy pokrywę (http://images68.fotosik.pl/152/5927adf34801872bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5927adf34801872b) teraz już widać czarna 10-cio pinową kostkę tempomatu jak wypniemy wszystkie kostki bedzie lepszy dostep do przewodow (http://images69.fotosik.pl/151/6d4a41015cd9fb18m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6d4a41015cd9fb18) po stronie kabiny sa tylko 2 kable: pin 4 (czerwono-czarny) i 5 (bialo-zolty) mając oryginalna wiązkę można podpiąć się do kostki od strony kabiny, ja ze takiej nie miałem to sobie ułatwiłem prace i podpiąłem się do kostki od strony podszybia odciąłem potrzebne piny (1,2,3,9) i pod lutowałem się do nich łączenie pinów: kostka manetki / kostka z podszybia 2 brązowy 1 niebiesko-szary 6 zielony 9 biały 4+7 szary+żółty 3 czarno-biały 3 biały 2 czerwony 5 różowy bezpiecznik nr.5 (czyli do pluska aku) (http://images70.fotosik.pl/151/1280ba2c6ca8842bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1280ba2c6ca8842b) teraz odpalamy VAG: wchodzimy w silnik -> logowanie -> wpisujemy kod: 11463 -> OK. I zamykamy vag oraz wyłączamy stacyjkę. Tempomat ma już działać, można podłączyć nowa manetkę i wyjechać w trasę. Mi nie zadziałał za 1-szym podejściem bo czujnik na sprzęgle był ciągle zwarty a wtedy nie ma opcji odpalić tempomatu. Można to sprawdzić na vag?u Silnik -> Bloki pomiarowe -> blok 6 -> chyba 3 kolumna Tam po wciśnięciu hamulca lub sprzęgła 0-a zmieniają się w 1-ki Jak wszystko działa rozpędzamy się do 40-50 i włączamy tempomat. Jak jesteśmy pewni ze działa wrzucamy nowa wiązkę obok kostki tempomatu do dołu, (znajdziemy ja później za skrzynka przekaźników) i składamy cale podszybie. C.D.N. :) Czyli Etap 2: montaż manetki ? kierownica. http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10876.0 Dyskusja na temat tempomatu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=870.0 |