Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: mdavid Niedziela, 12.03.2006, 21:55:05 Zamontowałem ostatnio strumienice wylotu do mojej Izi i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda tym bardziej że strumienice zamontowałem zamiast katalizatora. Jeśłi ktos posiada fachową wiedze na ten temat to prosze o odpowiedź. :x
Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 12.03.2006, 23:11:51 Cytat: "mdavid" i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda sonda lambda znajduje się PRZED katalizatorem, więc zmiana katalizatora na strumienice nie wpływa na pomiary dokonywane przez sonde... Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: Krzysiek_RW Poniedziałek, 13.03.2006, 07:40:32 a jaką masz tę strumienice, jaki silnik?
JA miałem strumienice łuskowa i to jest ZŁO najgorsze w dolnym zakresie obrotów różnicy nie odczuwałem ale w górnym była masakta. Strumienica łuskowa stwarza przy wysokiej prędkościu obrotowej silnika bardzo duże opory wieksze niż sprawny KAT, wyrzuciłem strumienice i wspawałem rurke i różnica jest ogromna auto ciągnie równo do samego końca. Strumienic łuskowych niepolecam srumienice naddzwiękowe zw nabojowymi sa najlepsze tylko strasznie drogie Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: masz12 Poniedziałek, 13.03.2006, 10:23:13 [ Dodano: 2006-03-13, 10:25 ]
Cytat: "KYS" Cytat: "mdavid" i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda sonda lambda znajduje się PRZED katalizatorem, więc zmiana katalizatora na strumienice nie wpływa na pomiary dokonywane przez sonde... a co gdy sa dwie jedna przed a druga za katalizatorem Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 13.03.2006, 20:08:01 Cytat: "masz12" a co gdy sa dwie jedna przed a druga za katalizatorem to znaczy, że jest system OBD i usunięcie katalizatora spowoduję prace silnika w trybie awaryjnym... Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: Kiniu Poniedziałek, 13.03.2006, 20:58:39 Seaty nie mają trybu awaryjnego to jest tryb domyślny.
Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 13.03.2006, 23:40:22 Cytat: "Kiniu" Seaty nie mają trybu awaryjnego to jest tryb domyślny. oj czepiasz się słówek :P chodziło mi o to, że na pewno po wyrzucenia katalizatora (przy OBD) nie poprawią się osiągi samochodu 8) Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: mdavid Niedziela, 19.03.2006, 21:40:11 Powiem tak na strumienicy zrobiłem już 600 km i powiem wam tylko tyle spadło spalanie nie dużo ale spadło a silnik lepiej się zbiera na niższych obrotacg to wywnioskowałem ze swoich obserwacji, wiec ja oceniam założenie strumienicy raczej w pozytywną strone.
Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: KoLor Czwartek, 23.03.2006, 16:00:00 Cytuj Kontrowersyjne strumienice wydechowe jednych wpędzają w histerię a inni bardzo je chwalą. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i w różnorodności modeli samochodów w jakich są stosowane. Zacznijmy od stwierdzenia, że jeśli już decydujemy się na montaż strumienicy, to załóżmy ją w miejsce środkowego tłumika. Poważnie ! Owe często uchodzące za niepotrzebne, środkowe tłumiki, całkiem nieprzypadkowo znajdują się tam gdzie właśnie są. Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości. Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM. Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu. Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to istotna różnica. Wg. oświadczenia Klienta została zastosowana strumienica JONES w miejsce katalizatora oraz końcowy tłumik ULTER a do smaku zainstalowano filtr stożkowy na wlocie powietrza do oryginalnej obudowy filtra powietrza pozbawionej oczywiście seryjnego wkładu. Wykonano więc patent z filtrem, który z założenia nie powinien mieć istotnego wpływu na parametry silnika a poza tym nie naruszono fabrycznej pojemności układu ssącego silnika. Zatem cały efekt tuningu w zakresie zwyżki mocy jest generalnie nieistotny. I tu mam bardzo niemiłą niespodziankę dla piewców POWERA ! Otóż auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,2 s zadawalając się obrotami silnika nie przekraczającymi 5500 RPM mając niezwykłą dla silnika o tej pojemności skokowej elastyczność i dynamikę. Zatem - należy traktować montaż strumienicy w kategorii doświadczenia i jeśli nie ma pod ręką hamowni, wystarczy przed i po montażu wykonać pomiary trakcyjne samochodu z zachowaniem powtarzalności metody by skutecznie przekonać się o efektach tego rozwiązania. źródło: www.chojnacki.tuning.pl PS Chojnacki Tuning jest jednym z lepszych warsztatow tuningowych w Polsce, po wejsciu na strone polecam dzial filozofia. Tytuł: Strumienica w Ibizie Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 23.03.2006, 23:06:58 Niezły wykład.
I dzieki za ostrzezenie - odnośnie strumiennicy łuskowej - przymierzałem się do takowej !!! |