Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: xROnx Piątek, 10.03.2006, 13:19:23 gdy otworzylem dzisiaj klapke od silnika spogladnelem na alternator i jego pasek... troche sie przerazilem bo jest troche poobcierany na calej szerokowsi i dlugosci ok 2cm. chcialbym go jak najszybciej wymienic bo nie chce zeby mnie spotkala przygoda w najmniej oczekiwanym momencie.wiec zapytuje sie:
- czy mozna go wymienic samemu - jesli tak to jak? - jaki najlepiej kupic pasek Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: xROnx Piątek, 10.03.2006, 17:48:11 wlasnie wrocilem ze sklepu kupilem pasek kosztowal mnie 20pln. mam garaz i mam kanał wiec z tym nie bedzie problemu. jakie musi byc naciągnięcie paska zeby nie byl za luzny i zeby nie byl zbyt napezony? czy bedzie ok jak chwyce go palcami i bede mogl obrocic o 90st - oczywiscie nia caly pasek ale tylko ta chwytana czesc...
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: marcinmg Czwartek, 16.03.2006, 10:22:09 O ile wiem to takiego paska się nie naciąga, od tego jest mechanizm napinający.
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: xROnx Czwartek, 16.03.2006, 11:52:58 Cytat: "marcinmg" O ile wiem to takiego paska się nie naciąga, od tego jest mechanizm napinający. To wszystko zalezy jaki masz silnik. Bo silniki typu AVV oraz AAU nie maja mechanizmu napinajacego a juz silniki ABU maja. Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: patryciusz Sobota, 18.03.2006, 17:12:14 Silnik ABD 1,4 tez ma mechanizm napinający
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: leju Sobota, 18.03.2006, 19:29:45 Skoro tak to nie ma problemu. zdjęcie paska to pestka przy silniku z napinaczem. nie wiem po co komuś kanał?
pozdro Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: Valgaar Środa, 22.03.2006, 21:57:31 pewnie po to że jak np w silnikach AQM napinacz jest od dołu i tylko od tej strony da się do niego dostać i podnieść do góry. A od góry czy koków żadnego podejścia nie ma. I po to jest kanał :-)
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: Oktan Czwartek, 26.04.2007, 17:35:04 wlasnie zabralem sie za wymiane paska i mam taki problem ze nie moge zdjac starego ;/
odkrecilem srube mocujaca oraz poluzowalem srube rugulacji naciag. wpycham alternator w dol i niby troche schodzi ale nie moge pokonac oporu sprezyny napinajacej abym mogl sciagnac pasek. W jaki sposob moge tego dokonac?? [glow=red]dzieki za pomoc wszytkim[/glow] Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: heartless Czwartek, 26.04.2007, 20:00:35 Weź drugą osobę żeby ściągnęła pasek z rolki bez rowków (u mnie to pompa wody), podczas, gdy Ty całą siłą naciśniesz alternator - tak jest najłatwiej. Ja jestem chudy i jakoś dałem radę sam 3 dni temu. Naciąg reguluje się podobno sam sprężyną, ale u mnie musiałęm podciągnąć trochę alternator, bo się pasek ślizgał przy większym obciążeniu. Jak nie da się docisnąć, to spróbuj całkiem odkręcić (i wyciągnąć) śrubę, po której altek się porusza (nie tę z zawiasem, tylkko tę trzymającą). Może wtedy da się bardziej "przygiąć" alternator i poluzować pasek..
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 26.04.2007, 20:04:29 Cytat: "heartless" Weź drugą osobę żeby ściągnęła pasek z rolki bez rowków (u mnie to pompa wody) pompe wody napedz Ci pasek alternatora? Tak z ciekawosci jeszcze napisz co masz na jakim pasku... Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: heartless Czwartek, 26.04.2007, 20:42:57 Pompa wody i alternator na pasku wielorowkowym, pompa wspomagania na osobnym pasku - niestety się - powiedzmy w skrócie - krzyżują i żeby zmienić wielorowkowy trzeba zdjąć ten od wspomagania.
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 26.04.2007, 21:14:44 Cytat: "heartless" Pompa wody i alternator na pasku wielorowkowym, pompa wspomagania na osobnym pasku - niestety się - powiedzmy w skrócie - krzyżują i żeby zmienić wielorowkowy trzeba zdjąć ten od wspomagania. to ile masz tych paskow? Jam mam rozrzadu i od alternatowa a Ty wiecej? :niewiem:Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: heartless Czwartek, 26.04.2007, 21:23:32 ja mam 3 - rozrząd pod obudową plastikową (tam łap nie pcham ;)), wielorowkowy - od alternatora i pompy wody i wieloklinowy - od pompy wspomagania. To jest zależne od typu silnika, a w moim wypadku jeszcze od rocznika, a może przypadku, bo były wersje z jednym dłuższym paskiem.
Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 26.04.2007, 23:49:46 no u mnie też są 3,
1.rozrząd 2.alternator, 3. wspomaganie Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: Oktan Piątek, 27.04.2007, 14:48:03 wlasnie wrocilem od mechanika (poniewaz jak sie dowiedzialem od niego wymiana paska to max 10zl) i tylko spojrzal i oznajmil ze pasek jest oki a to ze sie slizga wynika z tego ze alternator sie blokuje bo ma wyjechane łożyska.
Wymienial ktos moze te lozyska bo pewnie to nie bedzie takie proste jak wizyta w sklepie z łożyskami i dopasowanie jakiegos ?? thanks :pub: Tytuł: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: heartless Piątek, 27.04.2007, 15:02:27 U mnie wymieniali łożyska ostatnio z powodu hałasu - piszczały i syczały - nie wiem ile ich jest, ale koszt był dość spory - z tego co pamiętam to około 150 PLN (łożyska + robocizna). Efekt taki, że dużo ciszej silnik pracuje (bez dźwięków dodatkowych). Wczoraj mi się pasek ślizgał zaraz po odpaleniu auta - największe obciążenie alternatora, bo świeczki żarowe grzeją - wieczorkiem podciągnąłem trochę pasek, bo był za luźny w moim pojęciu - teraz nic się nie ślizga.
Tytuł: Odp: wymiana paska alternatora Wiadomość wysłana przez: pawlo1123 Sobota, 10.07.2021, 08:40:05 Witajcie. Odświeżam temat. Mam pasek napinany sprężyna na alternatorze. Poluzowakem dwie śruby ale musze używać niebotycznych sił żeby ściągnąć alternator na dół a i tak jeszcze brakuje żeby zdjąć/założyć pasek. Jak to się powinno robić? Wszędzie opisane są przypadki z napinaczem i wtedy to trwa dwie sekundy zdjęcie takiego paska
|