Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: starfire Środa, 01.07.2009, 19:22:02



Tytuł: Korektor siły hamowania w układzie z ABS?
Wiadomość wysłana przez: starfire Środa, 01.07.2009, 19:22:02
Witam

Przymierzam się do wymiany tylnich bębnów i dziś zauwazyłem że moja ibizka ma korektor hamowania przy tylniej belce ... mimo posiadania ABS?? Jak to mozliwe?
Druga rzecz to wielkosc tloczkow : sa 17 i 19 mm z tego co wyczytalem do ABS sa 19mm ... a u mnie mimo ABSu sa 17 mm (w katalogu nazywaja sie tcylinderki ... 17mm z korektorem hamowania - co to znaczy ten korektor? ze w aucie jest korektor???)

I Ostatnie pytani jak sprawdzic dzialanie korektora? tzn. czy jest ok ...

Pozdrawiam
Starfire


Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS?
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 01.07.2009, 19:29:52
Wg mnie korektor siły hamowania "określa" siłe hamowania tylnych hamulców w zależności od stopani załadunku samochodu. Tzn że w chwili kiedy tylna oś jest mocniej dociążona to wówczas tylne hamulce działają z większą siłą.

"Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.

Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego."

cytat pochodzi z http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12


Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS?
Wiadomość wysłana przez: starfire Środa, 01.07.2009, 21:49:45
Hmm wiem co to jest korektor:) pytam bardziej o :
- Po co korektor przy ABS?
- Dlaczego mam tloczki 17mm mimo ze przy absie sa 19mm? (moze jesli jest korektor i ABS daja 17mm jesli nie ma korektora i jest ABS 19mm?)
- jak sprawdzic czy korektor przepuszcza plyn? (jesli przy odpowietrzaniu plynie tzn ze ok ?)


Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS?
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 02.07.2009, 06:18:06
1). Zdaje mię się że możesz mieć jedną z pierwszych wersji ABS-u i tam chyba nie było sensorów prędkości koła tylnego, lub obwód obejmował tylne koła w powiązaniu z przednimi, co wymagało udziału korekcji ciśnienia.
Drugie wyjście, co w razie awarii ABS-u? Co cieło by ciśnienie na koła tylne?
2). Średnica rozpieraka nie ma żadnego powiązania z występowanie ABS-u w aucie, lub jego brakiem.
3). Unieść tył auta, zakręcić kołem, nacisnąć hamulec, jak zahamuje, znaczy korektor sprawny.


Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS?
Wiadomość wysłana przez: starfire Czwartek, 02.07.2009, 07:29:57
Aha no tomialoby sesn, chociaz czujniki mam 4 ... tak przynajmniej twierdzi VAG :) bo cos mi nie styka w tylnim lewym ... ok to juz wszystko wiem :) Dzieki