Tytuł: Korektor siły hamowania w układzie z ABS? Wiadomość wysłana przez: starfire Środa, 01.07.2009, 19:22:02 Witam
Przymierzam się do wymiany tylnich bębnów i dziś zauwazyłem że moja ibizka ma korektor hamowania przy tylniej belce ... mimo posiadania ABS?? Jak to mozliwe? Druga rzecz to wielkosc tloczkow : sa 17 i 19 mm z tego co wyczytalem do ABS sa 19mm ... a u mnie mimo ABSu sa 17 mm (w katalogu nazywaja sie tcylinderki ... 17mm z korektorem hamowania - co to znaczy ten korektor? ze w aucie jest korektor???) I Ostatnie pytani jak sprawdzic dzialanie korektora? tzn. czy jest ok ... Pozdrawiam Starfire Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS? Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 01.07.2009, 19:29:52 Wg mnie korektor siły hamowania "określa" siłe hamowania tylnych hamulców w zależności od stopani załadunku samochodu. Tzn że w chwili kiedy tylna oś jest mocniej dociążona to wówczas tylne hamulce działają z większą siłą.
"Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania. Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków. W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki. Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego." cytat pochodzi z http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12 Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS? Wiadomość wysłana przez: starfire Środa, 01.07.2009, 21:49:45 Hmm wiem co to jest korektor:) pytam bardziej o :
- Po co korektor przy ABS? - Dlaczego mam tloczki 17mm mimo ze przy absie sa 19mm? (moze jesli jest korektor i ABS daja 17mm jesli nie ma korektora i jest ABS 19mm?) - jak sprawdzic czy korektor przepuszcza plyn? (jesli przy odpowietrzaniu plynie tzn ze ok ?) Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS? Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 02.07.2009, 06:18:06 1). Zdaje mię się że możesz mieć jedną z pierwszych wersji ABS-u i tam chyba nie było sensorów prędkości koła tylnego, lub obwód obejmował tylne koła w powiązaniu z przednimi, co wymagało udziału korekcji ciśnienia.
Drugie wyjście, co w razie awarii ABS-u? Co cieło by ciśnienie na koła tylne? 2). Średnica rozpieraka nie ma żadnego powiązania z występowanie ABS-u w aucie, lub jego brakiem. 3). Unieść tył auta, zakręcić kołem, nacisnąć hamulec, jak zahamuje, znaczy korektor sprawny. Tytuł: Odp: Korektor siły hamowania w układzie z ABS? Wiadomość wysłana przez: starfire Czwartek, 02.07.2009, 07:29:57 Aha no tomialoby sesn, chociaz czujniki mam 4 ... tak przynajmniej twierdzi VAG :) bo cos mi nie styka w tylnim lewym ... ok to juz wszystko wiem :) Dzieki
|