+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Ustawienie swiatel
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawienie swiatel  (Przeczytany 49832 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
SMERU
Gość



« Poniedziałek, 30.10.2006, 12:09:31 - NIEPRZECZYTANA »

1. Należy sprawdzić, a jeżeli zachodzi konieczność- wyregulować ciśnienie
w ogumieniu samochodu.

2. Ustalić warunki obciążenia samochodu oraz położenie pokrętła sterującego korektorem wysokości światła.

3. Ustawić reflektory pojazdu w odległości 10 m od ekranu (ewentualnie 5 m). Oś podłużna samochodu powinna być prostopadła do płaszczyzny ekranu. Ekran powinien być prostopadły do podłoża.

4. Zaznaczyć punkty bazowe w miejscach określonych rozstawem i wysokością położenia reflektorów (czyli bierzemy pod uwagę oś optyczną reflektora, czyli punkty na ścianie, powinny odpowiadać rozstaowi i wysokości tych małych kółeczek widocznych na kloszu każdego reflektora). Zaznaczyć też inne parametry, określające plamę świetlną. Poniżej należy przeprowadzić poziomą linię określającą położenie granicy światła i cienia. Linia ta powinna znajdować się w odległości „h” od naniesionych krzyży, której wartość podaje producent. Informacja ta może także się znajdować na obudowie reflektora. Przykładowo- jeżeli producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%, to parametr „h” obliczamy jako iloczyn tej wartości procentowej i odległości reflektora od ekranu kontrolnego.

5. Jak już mamy obliczony parametr „h”, należy nanieść na ekran kontrolny dodatkowe linie rozkładu światła i cienia. Linie te powinny się wznosić pod kątem 15º do góry w prawo, od środka punktów bazowych. Dla żarówek halogenowych granica światła i cienia powinna się układać w kształcie litery „Z” i być odchylona o kąt 45º. W przypadku wykonywanej na ekranie kontroli, wielkość „h” powinna wynosić 10 cm.

6. Następnie należy włączyć światła mijania i skontrolować położenie linii światłocienia. Jeżeli ustawienie reflektorów jest nieprawidłowe, należy poddać je regulacji.

7. Gdy ustawiono już światła mijania, należy włączyć światła drogowe. Na ekranie wokół naniesionych krzyży powinny ukazać się jasne plamy światła. Jeżeli tak się nie stanie, należy wykonać regulację położenia reflektorów.
W tym celu należy kręcić w odpowiednią stronę wkrętami mocującymi reflektor do nadwozia.

8. W przypadku, kiedy światło mijania oraz drogowe znajdują się w jednym reflektorze, zdarza się, że po włączeniu świateł drogowych, ich plamy świetlne nie mają właściwego położenia na ekranie, pomimo dobrze wyregulowanych świateł mijania. W takiej sytuacji nie należy dokonywać dodatkowej regulacji reflektora.

A jeszcze jedno - wartość procentowa odchylenia osi optycznej jest podana na kazdym reflektorze i widać ją po otwarciu maski.

Światłą długie powinny świecić tak, aby te rozrysowane "krzyzyki" (opisane w pkt 4) były na śdorku plamy światła
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 30.10.2006, 14:04:09 - NIEPRZECZYTANA »

Moze do instrukcji?? SMERU, widziałem gdzieś w necie fotki, może je tu doklej, to będzie ładna instrukcja.. A może masz swoje doświadczenia z regulacją i jej dokumentację foto? :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 30.10.2006, 21:28:04 - NIEPRZECZYTANA »

tez cos w temacie  :arrow: http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,377.html
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Środa, 13.01.2010, 15:19:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: DzieX
I mam pytanie, jak zamienić regulację manualną na elektryczną? Tutaj fotka z zaznaczeniem o co chodzi:


po prostu odkrecasz to co zaznaczules na zdjeciu pol obortu i odchaczasz z odblysnika i wyciagasz ta zasleple a zamiast niej w odwrotnej kolejnosci wkladasz silniczek(musi wejsc w takie specjalne miejsce w odblysniku, to samo co zaslepke wyciagnales) i silniczek przekrecasz pol obrotu i dziala
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17.01.2010, 13:44:44 wysłane przez raby » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
DzieX
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 13.01.2010, 15:52:30 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki wielkie, już wyjąłem :ok: Muszę jeden silniczek dokupić bo się zepsuł.

To co było to nawet nie była regulacja manualna tylko jakieś zaślepki :-\
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Środa, 13.01.2010, 15:56:11 - NIEPRZECZYTANA »

nie masz racji bo regulacja manulana masz na gornych srubach odblysników zarowno z tymi zaslepkami jak i silniczkami
silniczki reguluja tylko gora dol i sa potrzebne gdy tyl jest obciazony do niczego innego a regulacje wysokosci i kata zalamania masz na gornych srubach
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
DzieX
Gość



« Odpowiedz #6 - Środa, 13.01.2010, 16:00:11 - NIEPRZECZYTANA »

Rozumiem. Widziałem te regulatory, ale myślałem że są tylko do regulacji na boki.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Środa, 13.01.2010, 16:09:34 - NIEPRZECZYTANA »

2 sruby sa na gorze jedna regulacja gora dol druga kata zalamania
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
DzieX
Gość



« Odpowiedz #8 - Piątek, 15.01.2010, 00:31:24 - NIEPRZECZYTANA »

Kąt załamania czyli odległość soczewki od klosza?

P.S. proszę kogoś o wydzielenie tematu o ustawieniach lamp gdzie indziej.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Piątek, 15.01.2010, 10:02:51 - NIEPRZECZYTANA »

kat zalamania to tam gdzie swiatlo zaczyna oswietlac pobocze wczesniej swieci poziomo a od pewnego punktu pod katem zeby oswietlalo pobocze
tymi pokretlami nic sie nie ustawia poza tym i wysokoscia swiecenia a jaka jest odleglosc od klosza to zalezy od producenta i w kilku mm od tego jak sa swiatla ustawione


Napisano: Piątek, 15.01.2010, 09:46:18



 tu narysowalem o co chodzi regulujesz w ktorym miejscu jest kat zalamania
w skrocie jesli jest za bardzo w prawo oswietlasz sobie las jesli za bardzo w lewo oslepiasz innych jak masz anglika kat masz z drugiej strony i oswietla CI lewe pobocze i przy okazji wszystkich z naprzeciwka
mam nadzieje ze wyjasnilem:)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Ustawienie swiatel
Skocz do: