+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Trzecie światło STOP-u
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Trzecie światło STOP-u  (Przeczytany 17317 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gajos044
Gość



« Niedziela, 23.07.2006, 18:49:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Mam Seata Cordobę 1,6 kwiecień 2002 SIGNO od niedawna jestem właścicielem. czy może mi ktos powiedzieć czy ten model miał lub ma trzecie światło STOP-U, czy trzeba go zamontować bo zauważyłem listwę przy podsufitce o kształcie gdzie jest zamontowane trzecie światło, jak ewentualnie zdemontować tą listwę przy tylnej szybie aby czegoś nie uszkodzić. Dzięki za fachowe rady  :pub:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 30.07.2006, 08:41:01 - NIEPRZECZYTANA »

ten model ma trzecie swiatło stopu ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
gajos044
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 30.07.2006, 10:15:34 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki muszę się jakoś dobrać do światła bo mi nie świeci i sprawdzić co jest za przyczyna :sad:
Zapisane
erixon
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 30.07.2006, 11:31:42 - NIEPRZECZYTANA »

przeciez cordoby mialy w spoilerze wbudowany trzeci stop...
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 30.07.2006, 11:33:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "erixon"
przeciez cordoby mialy w spoilerze wbudowany trzeci stop...


przejsciówka ma wbydowany "3 stop" w podsufitce (góra tylnej szyby) :chytry:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #5 - Czwartek, 24.08.2006, 22:15:42 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, kto wie jak dobrac sie do zarowek w 3 stopie w  Cordi vario z 98'

pozdrawiam
Zapisane
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 24.08.2006, 23:59:01 - NIEPRZECZYTANA »

Musisz nacisnąc takie małe zapadki po bokach lampy od wewnątrz auta i delikatnie ściagnąc częśc obudowy razem z listwą na której są żarówki.
Przy szybie zostaje odbłyśnik i czerwony szkiełko wraz z druga częścia obudowy.
Troche cierpliwości bo szczerze mówiac nie tak łatwo to rozebrać... wszystko powinno dać sie rozebrać rękoma... nic na siłe bo możesz cos złamać.. sam podchodziłem do tego kilka razy az udało się ;p
POWODZENIA
tak jest przynajmniej w sedanie... ale z tego co widziłem to w Vario wygląda to raczej podobnie... moge sie mylic ;p
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 25.08.2006, 12:52:36 - NIEPRZECZYTANA »

w vario odchylam taka klapke i listwa z zaroweczkami wypada ale one sa osloniete czeronym plastikiem i wyglada to tak jakby bylo sklejone :(
Zapisane
Marcin_Bytów
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bytów

« Odpowiedz #8 - Piątek, 25.08.2006, 16:11:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "michal_vario"
w vario odchylam taka klapke i listwa z zaroweczkami wypada ale one sa osloniete czeronym plastikiem i wyglada to tak jakby bylo sklejone


Jest dokładnie tak jak Piszesz (przynajmniej w VARIO).
Pozostają Ci trzy możliwości:

1. Iść do serwisu i kupić nowy moduł z żarówkami (zdecydowanie odradzam - droga impreza)

2. Wyjąć moduł z żarówkami i nożem do tapet rosciać go na styku czerwonego i czarnego plastiku (trochę jest z tym roboty i trzeba uważać na palce). Wymaga to troche cierpliwości i wyczucia, by nie poniszczyć odbłyśnika w środku lampki lub nie połamać klosza.
Po wykonaniu tej operacji rozbieramy całość i wymieniamy żarówki - proponuję wszystkie, by mieć święty spolkój na jakiś czas. Następnie składamy wszystko do kupy i od góry i od spodu klosza wiercimy małe otworki w takich miejscach, by można było wkręcic śrubki w odbłyśnik (ja wkręciłem dwie od góry i od dołu). Zadaniem tych śrubek jest przytwierdzenie klosza do odbłyśnika.
W ten prosty sposób mam lampkę rozbieralną wielokrotnie :hmm: .

3. Rozbierasz lampkę jak powyżej (nożem do tapet), kupujedz 10 diód LED 5mm (o podwyższonej jasności)+ 10 rezystorów 1,5kohm, wlutowjesz wszytko do lampki (proponuję do wlutowania wyciagnąć uchwyty na żarówki i zrobić to na zewnątrz, by nie stopic plastiku w którym są osadzone. Rezystory Połącz szergowo z diodami - jeden rezystor na jedna diodę - trzeba pamiętać o zachowaniu biegunowości. Po próbie sklejasz wszystko i tez Masz święy spokój.

Ja u siebie poprostu wymieniłem żarówki (jak w pt. 2)

Miłej zabawy i pozdrawiam  :mrgreen:
Zapisane
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #9 - Niedziela, 27.08.2006, 01:09:28 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za dokladny opis, w wolnej chwili sie za to zabiore :)
pozdrawiam
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 27.08.2006, 21:59:32 - NIEPRZECZYTANA »

jak byś mógł powiedzieć jeszcze ile watowe są te żarówki i jakie jest mocowanie(czy są wlutowane bo jeszcze się do tego nie dobrałem a mam jeden moduł spalony, ale jak się za to wezmę to chce mieć już żarówki)
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Marcin_Bytów
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bytów

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 28.08.2006, 19:26:39 - NIEPRZECZYTANA »

Żarówki są wkładane na wcisk (normalne bagnetowe) na bańce jest napis E13 (rozmiar bagnetu zarówki-  :?: ) oraz 12V, 1,2W. Żarówki do kupienia w każdym sklepie - przynajmniej ja nie miałem najmniejszego problemu - jednym słowem standardowe.

Pozdrawiam
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 28.08.2006, 23:45:48 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki. Jutro kupię i wymienię w końcu po dwóch latach :ok:
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Ceran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon, 2004, 1,9 TDI ARL

« Odpowiedz #13 - Środa, 24.08.2011, 19:32:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Od poniedziałku jestem szczęśliwym posiadaczem Leona 1,9 TDI z silnikiem ARL w wersji Top Sport, rocznik 2004. Niestety autko ma lekko uszkodzone trzecie światło stop - technicznie jest sprawne, ale wymaga kosmetycznej poprawki. Otóż wygląda to tak jakby się zwyczajnie zaczynało odklejać. Nie jestem pewny czy cała lampa nie jest uszkodzona. Stąd prośba o rady - czy można wymienić samą lampę czy razem ze spojlerem? Ewentualnie jeśli lampa okaże się sprawna i jest to kwestia tylko kleju, to czym najlepiej ją podkleić? Czy ktoś w ogóle może mi powiedzieć, jak ta lampa jest montowana seryjnie (na klej czy inaczej?)?

od KYS: Dopisuj się do istniejących wątków!
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25.08.2011, 09:02:58 wysłane przez KYS » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Środa, 24.08.2011, 19:47:53 - NIEPRZECZYTANA »

da sie kupic sama lampe ale zwykle drozej niz caly spojler
ona jest klejona na tasme 2 stronna i przykrecona 2 wkretami ale aby sie do nich dostac musisz odkrecic spojler
po otwarciu klapy po bokach masz 2 sruby pod zaslepkami a na srodku pod listwa jest kolejna - wystarczy odgiac listwe i ja widac. Odkrecasz 3 nakretki i na zamknietej klapie ciagniesz do gory az wyskoczy spojler, kabel ma zlaczke i ja rozpinasz, a pozniej trzeba wykrecic 2 sruby dlugim srubokretem - czesto jednak nie daja sie wykrecic :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Trzecie światło STOP-u
Skocz do: